Метрополітени мають стати безпечнішими

Відтепер при проектуванні метрополітенів розробники зобов’язані влаштовуватися автоматизовані системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій

863 16.12.2019 в 08:43



ДБН «Метрополітени» вступив у дію 1 вересня цього року

Відтепер при проектуванні метрополітенів розробники зобов’язані влаштовуватися автоматизовані системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій. Це необхідно для швидкого виявлення можливих загроз безпеці людей та оперативного реагування для їх уникнення. Про це зазначається у ДБН «Метрополітени», який вступив у дію з 1 вересня цього року.

Про це поінформував президент Конфедерації будівельників України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.

“Сьогодні технології та рішення дозволяють оперативно і в автоматичному режимі виявляти можливі поломки та загрози, реагувати на надзвичайні ситуації. А це важливо для безпеки людей. Саме такі системи, у першу чергу, використовуються на стратегічних об’єктах та у місцях великого скупчення людей. Метро якраз одне з таких. У вересні вступив у силу ДБН щодо метрополітенів, який зобов’язує - передбачати ці системи при проектуванні нових або реконструкції існуючих станцій та інших споруд метро”, - написав він.

Автоматизовані системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій полягають в облаштуванні на об’єкті спеціальних датчиків контролю деформації будівельних конструкцій.

Вони дозволяють автоматично виявляти загрози виникнення надзвичайної ситуації, наприклад, тріщину в стіні або ризик загоряння, після чого оперативно сповіщають про це на диспетчерських пункт. Крім цього, такі системи максимально виключають вплив людського фактору на виявлення загроз, що також сприяє підвищенню безпеки.

Автоматичні установки для раннього виявлення надзвичайних ситуацій розраховані на можливе виявлення пожеж, замикань, затоплень, обвалів та інших ситуацій природного і техногенного походження. Вони влаштовуються відповідно до вимог ДБН В.2.5-76:2014 “Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення”.

Новий ДБН розроблений ДП “Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій” на заміну чинного наразі ДБН з 2010 року. Він розповсюджується на проектування та будівництво нових, реконструкцію, капітальний ремонт та технічне переоснащення існуючих ліній, окремих споруд та пристроїв метрополітену.

Нові норми вступили в дію з 1 вересня 2019 року.

Раніше ми розповідали про те, що нові метродепо тапер мають будуватися лише у промзонах. А також про те, що максимальна відстань між станціями метро відтепер може бути до 3 км.


Про внесення змін до Державних будівельних норм читайте у розділі «ДБНи», тут зібрані ВСІ нововеддення норм та коментарі експертів.

 
Интересные новости:
09.12.2019
1136
В Україні відтепер має будуватися та реконструюватися лише енергоефективне житло. Це передбачає ДБН,...
05.12.2019
1344
Нові будівельні норми щодо житлових будинків, які вступили в дію 1 грудня, зобов’язують проект...
03.12.2019
1332
1 грудня набувають чинності нові ДБН В.2.2-15:2019 “Житлові будинки. Основні положення”,...
13.01.2020
765
Українські дороги мають оснастити велодоріжками та смугами для велотранспорту...
23.12.2019
966
1 березня 2019 року набрав чинності ДБН «Природне і штучне освітлення», яким передбачено...