| Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
| USD | 39.800 | 40.300 | 42.281 |
| EUR | 40.000 | 41.000 | 49.215 |
| USD | 42.130 | 42.530 | 42.281 |
| EUR | 49.180 | 49.729 | 49.215 |
Китай повідомив про успішні випробування безпілотних гірничих вантажівок на свинцево-цинковому родовищі Хуошаоюнь у Сіньцзяні. Шахта розташована на висоті близько 5 600 метрів над рівнем моря - вище, ніж найвище постійне поселення у світі.
За даними South China Morning Post, безпілотні вантажівки, створені в Китаї, пройшли тести з навантаження та транспортування руди. Машини працюють із використанням 5G-зв'язку, що дозволяє організувати цілодобову роботу, необхідну для будівництва та експлуатації найвисокогірнішої шахти у світі.
На такій висоті вміст кисню в повітрі приблизно вдвічі нижчий, ніж на рівні моря. Умови ускладнюють морози, сильні вітри та вічна мерзлота. Через це ручна праця є небезпечною та малоефективною. Використання безпілотної техніки дозволяє звести до нуля ризик для працівників.
Як повідомила державна газета Science and Technology Daily, «це стало важливим проривом у розвитку інтелектуального видобутку корисних копалин у надскладних високогірних умовах».
Родовище Хуошаоюнь вважається найбільшим і найякіснішим свинцево-цинковим у Китаї. Запаси металів перевищують 21 мільйон тонн, а орієнтовна економічна вартість становить понад 370 мільярдів юанів (близько 52,3 млрд доларів). Про відкриття родовища оголосили у 2016 році, однак одразу постало питання безпечного та економічного видобутку в екстремальних умовах.
Для розв’язання цієї задачі оператор шахти співпрацює з компанією Beijing Linghang Zhitu Technology, яка допомогла створити повністю інтегровану безпілотну систему. Вантажівки не просто керуються на відстані - вони використовують поєднання даних із різних датчиків, автоматичне розпізнавання перешкод і координацію через хмарну мережу на базі 5G.
Машини самостійно орієнтуються на складному гірському рельєфі, прокладають оптимальні маршрути та реагують на перешкоди в реальному часі. У разі надзвичайних ситуацій оператори можуть дистанційно втрутитися, керуючи технікою через симуляційні пульти з оглядом на 360 градусів. Система дозволяє точно контролювати кермо, гальмування та процеси завантаження і вивантаження.
Кінцева мета проєкту - повністю автоматизований цикл «навантаження - транспортування - вивантаження». Надалі планують підключити до дистанційної роботи й екскаватори.
Як зазначає SCMP, завдяки впровадженню безпілотних вантажівок шахта зможе працювати безперервно, підвищити ефективність перевезень і одночасно усунути ризики для людей. У перспективі успішна робота родовища має збільшити внутрішні запаси металів у Китаї та зменшити залежність країни від імпорту.
Андрій Озейчук про важливість ESG, EPD та GWP, а також перспективи EPBD у будівництві
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.