Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.221 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 48.373 |
USD | 41.050 | 41.490 | 41.221 |
EUR | 48.100 | 48.771 | 48.373 |
Німецькі вчені розробили інноваційну розумну сенсорну тканину, здатну відстежувати приховані пошкодження асфальтових доріг у режимі реального часу без необхідності свердління або іншого руйнування поверхні.
Рішення може зробити дорожній ремонт екологічнішим, ефективнішим та менш затратним для суспільства.
Проєкт реалізували дослідники з Інституту досліджень деревини імені Фраунгофера у співпраці з експертами ініціативи SenAD2. Вони створили біотканину з льону, армовану ультратонкими провідниками діаметром менше міліметра. Матеріал інтегрується безпосередньо в асфальтове покриття, де датчики фіксують деформації та напруження. Алгоритми штучного інтелекту аналізують отримані дані, дозволяючи оцінювати стан дороги в реальному часі.
Традиційно для виявлення мікротріщин у глибоких шарах дорожнього полотна доводилося застосовувати буріння та відбір кернів, що призводило до високих витрат і скорочення терміну служби покриття. Нова технологія дозволяє уникнути цих процедур, забезпечуючи постійний моніторинг без шкоди для інфраструктури.
Наукова співробітниця Fraunhofer WKI Крістіна Гакстер зазначила, що система допоможе планувальникам точніше визначати час і місце необхідного ремонту. За її словами, технологія не подовжує термін служби дороги напряму, але значно підвищує ефективність управління її технічним станом.
Тканина виготовлена з натуральних волокон льону - легкого, відновлюваного й недорогого матеріалу. Вона має ширину 50 сантиметрів і може виготовлятися будь-якої довжини, що робить її придатною для масштабного застосування. Попередні випробування підтвердили, що матеріал витримує навантаження від вантажівок і дорожніх укладальників, а також стійкий до впливу навколишнього середовища.
Дані з датчиків передаються на придорожній вимірювальний блок, а програмне забезпечення на основі ШІ інтерпретує результати, оцінюючи розвиток пошкоджень із часом. Окрім дорожніх служб, доступ до інформації можуть отримати компанії, громади та учасники руху через цифрову панель управління.
Наразі система проходить польові випробування на тестовій ділянці промислової зони, охоплюючи всю ширину дороги.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.