Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.750 | 45.430 | 44.968 |
До кінця року тарифна модель Укрзалізниці, за якою та працювала з 1997 року, має повністю змінитися. Інакше компанії не уникнути збитків, заявив в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко.
Він розповів, що порівняно з минулим роком експорт зернових культур залізницею зріс на 43%.
"Це важливо для стабілізації економіки країни та фінансового стану компанії. Зернові, залізна та марганцева руда – це 81% наших експортних перевезень, і завдяки цьому до початку червня Укрзалізниці вдалося зберегти статус прибуткової компанії", – зазначив Лященко.
За його словами, у червні спостерігається інша динаміка. За п’ять місяців Україна фактично вивезла старий урожай, і обсяги перевезення зернових значно впали. Також зменшився експорт продукції металургії та залізорудної промисловості через обмеження на електропостачання.
"Натомість спостерігаємо зростання обсягів перевезень позакласних – збиткових для нас – вантажів, що є викликом для фінансової стабільності компанії", – сказав Лященко.
За його словами, у 2024 році планується не підвищення вантажних тарифів, а їхня гармонізація.
"Це передбачає повну зміну моделі розрахунків. Ми прагнемо значно спростити систему тарифоутворення, яка зараз складається з п’яти різних класів та більш ніж 20 коефіцієнтів", – зазначив він.
Серед пропозицій: запровадження єдиного тарифу на порожні вагони та поділ перевезень за класами залежно від технології, а не від особливостей продукту або бізнесу, який замовляє вагони.
Лященко наголосив, що гармонізація тарифів може принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року, залежно від терміну затвердження урядом.
Для бізнесу витрати можуть зрости приблизно на 7%.
Поки що тарифна реформа "зависла" в урядових кабінетах.
За пів року УЗ перевезла понад 90 млн тонн вантажів, зокрема 45 млн тонн – експортні перевезення.
Найбільше в січні-червні 2024 року було перевезено вантажів:
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.