Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
В Україні працюють над розробкою нового закону про засади житлової політики, який має на меті розв’язати проблему багаторічних черг на отримання житла від держави. Напрацювання до законопроєкту першого читання планують представити вже у грудні.
Про це розповіла голова Комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, голова партії “Слуга Народу” Олена Шуляк.
Серед основних принципів закону – забезпечення житлом лише незахищених верств населення, тобто тих, хто не може придбати його сам, та відмова від практики приватизації житла, отриманого від держави, зокрема службового.
Натомість пропонується залучати сучасні європейські практики забезпечення соціальним житлом. Зокрема, розглядається можливість соціальної оренди житла, яку фінансуватиме держава, а громадянин матиме право його викупити, а також оренду, яку сплачуватиме громадянин, але кошти від неї йтимуть у фонд будівництва нового житла для нього.
За словами Олени Шуляк, зараз проблема квартирних черг на отримання житла від держави актуальна як ніколи. По-перше – через те, що в Україні є громадяни, що стоять у таких чергах вже понад 30 років, по-друге – що через війну, зросла кількість внутрішньо переміщених осіб, що також потребують житла.
“Чинний житловий кодекс безнадійно застарілий і неефективний, він розроблявся ще у 1983 році та зовсім не відповідає нинішнім реаліям. Також потрібно врахувати, що закон про приватизацію, який розраховувався на тих, хто потребував покращення житлових умов, був прийнятий у 1998 році, відповідно ціна квадратного метра житла актуальна саме для того періоду. Як результат – приватизація відбулася ще за тими цінами”, – зазначила народна депутатка.
За її словами, поширеною була і практика приватизації службового житла, користуватися яким громадянин мав право лише на період своєї служби. Це стало проблемою, адже держава не повинна фінансувати отримання житла для його передачі у приватну власність. Натомість, зазначила Шуляк, соціальне житло має в першу чергу бути розраховане на соціально незахищені верстви населення, які потребують покращення житлових умов.
“Разом з Мінвідновлення ми здійснюємо напрацювання для законопроєкту “Про основні засади житлової політики” і шукаємо способи актуалізації застарілого законодавства у цій сфері. Вже проведено чотири великі публічні заходи з цього приводу. Спільно з Радою Європи ми зможемо створити абсолютно нові підходи, які будуть максимально синхронізовані з європейськими”, – підкреслила Олена Шуляк.
Зокрема, до них можна віднести практику, коли держава орендує житло на ринку для передачі соціально незахищеним верствам населення, для яких щомісячні платежі будуть на пільгових умовах – частину покриватиме держава. Крім цього, це може бути соціальна оренда з правом викупу. Також може використовуватись практика оренди, при якій її вартість сплачує громадянин, але ці кошти йдуть у накопичувальний фонд, з якого фінансується будівництво нового житла для “орендарів”.
Такий фонд, зауважила очільниця партії “Слуга народу”, дозволяє за кілька років накопичити кошти для запуску нового циклу будівництва. Це максимальна ціль. Мінімальна – облаштувати території для цього.
“Тобто варіантів насправді дуже багато, але їх адаптація до українських реалій – процес тривалий. Загалом, ми розраховуємо, що напрацювання до законопроєкту першого читання ми зможемо представити вже у середині грудня, опісля цього плануємо провести публічні консультації задля вдосконалення документа”, – підсумувала Олена Шуляк.
Цікаво дізнатись: що робити при пошкодженні або знищенні будівель комерційного призначення від бойових дій
Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.