Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Відбудова Бучі, Ірпеня, Харкова, Тростянця, інших міст та сіл та відновлення в них повноцінного життя. Руйнування - це завжди жахливо та болісно, проте відновлення несе в собі можливості до переосмислення та розвитку. Повідомила лідер партії "Слуга народу", заступник голови комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олена Шуляк.
Зміна підходів у містобудуванні
Ми маємо комплексно підходити до відбудови територій - не хаотично, не безсистемно, не клаптиками. Саме такий комплексний підхід ми пропонуємо в законопроєкті № 7282, який стосується першочергових заходів із реформування містобудівної діяльності. Наразі законопроєкт уже очікує на друге читання. Одним із ключових його нововведень є запровадження програм комплексного відновлення населеного пункту. Кожна постраждала територія - місто, село чи селище буде складати та приймати таку програму. Вона має відповідати на ключові питання та пропонувати конкретні рішення.
Саме це допоможе переосмислити планування, зокрема відмовившись від подекуди антигуманних радянських підходів до організації міського простору, та одночасно врахувати всі актуальні потреби жителів громади. Так, планування оновлених населених пунктів або їх частин має стати більш раціональним та ефективним, а самі міста більш безпечними та комфортними. Йдеться і про бомбосховища, і про громадські простори, зелені зони та насадження, і про енергоефективні будівлі тощо.
Комплексна програма відновлення
Очікувано, це програма відновлення має бути відповідальністю місцевої влади, адже саме на місцевому рівні, у кожному окремому населеному пункті розуміють, як саме краще організувати новий простір та які потреби в місцевих жителів. Самі жителі, зокрема й найбільш активні представники громад, зможуть узяти участь у розгляді програми відновлення, адже вона обов’язково проходитиме громадські обговорення.
З чого ж складатиметься комплексна програма відновлення?
Які саме житлові, соціальні виробничі об’єкти пошкоджені? Яких пошкоджень зазнала транспортна, енергетична інфраструктура? Звісно, це перші питання, на які потрібно надати відповіді для складення програми відновлення - із визначенням конкретного переліку об’єктів.
Наступне важливе питання - чи є технічна можливість та економічна доцільність відновлення конкретного об’єкту шляхом реконструкції, капітального чи поточного ремонту? Або ремонт уже неможливий і необхідне нове будівництво. Також законопроєктом № 7282 передбачено удосконалення процедури обстеження пошкодженої нерухомості - зроблено акцент на тому, які заходи необхідні для надійності та безпечної експлуатації будівлі в майбутньому. Окремо, передбачена можливість сертифікації об’єкту щодо енергоефективності під час обстеження. Це дасть змогу здійснювати реконструкцію разом із заходами енергоефективності - жителі таких будинків зможуть повернутися не лише в оновлену, але вже й енергоефективну домівку.
В Украине почти 10 млн кв. м разрушенного и поврежденного жилья
Які підходи до комплексного відновлення населеного пункту та, відповідно, необхідні дії для їх реалізації? Йдеться про план відбудови, з урахування всіх інших компонентів програми, а також наявних ресурсів. Такий план допоможе зрозуміти - що потрібно для відбудови. Допомогу у відбудові буде надавати не лише уряд, її можна отримати також від міжнародних партнерів.
Ми розуміємо, що навіть після звільнення території від окупанта, загроза війни може не зникнути, принаймні ще деякий час. Звісно, не існує ефективних інженерно-технічних засобів захисту міст від сучасного ракетного, авіаційного або артилерійського озброєння. Проте, з урахуванням можливих небезпек, ми можемо будувати споруди, транспортні та інші комунікації з підвищеним рівнем надійності. Йдеться, насамперед про бомбосховища, яких мають бути в кожному будинку, стати безпечнішими та комфортнішими. Є відповідний міжнародний досвід, який потрібно вивчати. Наприклад, в Ізраїлі є бомбосховища, які здатні очищати повітря від хімічного забруднення або розраховані встояти після прямого ракетного потрапляння.
Зміни в зонуванні та плануванні несуть за собою й необхідність змін функціонального призначення територій. Необхідно розглядати таку доцільність у кожному конкретному випадку.
Перенесення підприємств можливе, зокрема із безпекових питань. Особливо це стосується підприємств військово-промислового комплексу, а також інших стратегічних підприємств, які можуть стати ціллю для ворожих атак. У фокусі - як розміщення таких та інших підприємств далі від кордону з державою-агресором, так і їх винесення за межі населених пунктів.
Звісно, програма комплексного відновлення населеного пункту або території має містити фінансові розрахунки і пропозиції щодо джерел фінансування.
Об’єднання заради перемоги
Саме такий комплексний багатокомпонентний підхід дасть змогу максимально ефективно організувати відбудову. Наразі пілотним регіоном, де буде впроваджено такий комплексний підхід до відновлення, стане Київська область. Впевнена, що саме на її прикладі ми зможемо побачити переваги комплексного підходу.
Президент Володимир Зеленський запропонував програму патронату держав світу над процесом відновлення низки регіонів України. Комплексні програми відновлення територій слугуватимуть ефективним інструментом для організації процесу отримання міжнародної підтримки. Наразі готовність узяти участь у відновленні низки регіонів України озвучили Велика Британія, Швеція, Іспанія, Естонія, Греція Туреччина та інші країни.
Наші партнери розуміють, що перемога України в цій війні - це перемога всього вільного світу. І саме відбудова України є ключовою для утвердження нашої перемоги.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.