РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.669 EUR: 42.497
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.669
EUR 40.000 41.000 42.497
USD 39.430 39.830 39.669
EUR 42.200 42.801 42.497
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Реформа ДАБІ: 12 головних тез із бесіди з міністром розвитку громад і територій

Міністр розвитку громад і територій Олексій Чернишов розповів про реформу архітектурно-будівельного контролю
12470 20.05.2021 в 09:13



12 тез про реформу ДАБІ


Законопроєкт про реформу архітектурно-будівельного контролю має бути ухвалений влітку. Про це міністр розвитку громад і територій Олексій Чернишов розповів в інтерв'ю «Інтерфакс-Україна». 

Нагадаємо, що реформа Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ) почалася в березні минулого року ще за часів попередника Чернишова, нині прем'єр-міністра Дениса Шмигаля. Анонсований Чернишовим законопроєкт – це третє бачення реформи. Згідно з ним, ДАБІ буде ліквідовано, а її функції частково будуть передані новому відомству – Державній інспекції архітектури і містобудування (ДІАМ), частково – віддані на ринок. 

Текст законопроєкту зараз розглядають профільні комітети парламенту.

Головні тези з інтерв'ю з Олексієм Чернишовим


1. На платформі Мінрегіону вдалося об'єднати таких суб'єктів: профільний комітет парламенту, народних депутатів, Асоціацію міст України, Офіс простих рішень і результатів, Конфедерацію будівельників України, яка представляє фактичних забудовників, інших учасників. Майже за два місяці нам вдалося узгодити концепцію, описати параметри законопроєкту. Після цього в нас швидко був розроблений законопроєкт.



2. За заявою глави профільного комітету, у травні законопроєкт буде поданий і зареєстрований у Верховній Раді, що дає всі шанси ухвалити його в червні 2021 року.

3. Нам дуже потрібен цей закон, він – локомотив цієї реформи.

4. Початок функціонування ДІАМ, а це і припинення роботи ДАБІ, приблизно збігається з ухваленням нового закону. Тобто нова організація починає працювати одночасно із законом, а не працювати на базі старого законодавчого поля, дублюючи функції ДАБІ.

5. Основне завдання, яке має бути реалізовано внаслідок  реформи, – дворазове збільшення інвестицій у сектор будівництва [до 2023 року]. Він повинен стати інвестиційно-привабливим, а отже, прозорим і надійним.

6. Якщо говорити про реформу архітектурно-будівельного контролю та нагляду, то наше завдання зробити так, щоб держава не перешкоджала будівництву розвиватися, а суб'єкти будівельного ринку не порушували встановлені правила й справджували очікування суспільства.

Саме тому дуже чекаємо від органів місцевого самоврядування більш активної роботи в частині актуалізації та затвердження генеральних планів територій міст. (Нагадаємо, що Київ забудовуватимуть без генплану до 2024 року на підставі детальних планів територій –Ред).

7. Думаю, наша проблема полягає ще й у тому, що рішення, ухвалені містами та мером, ухвалюються міськими радами, а мер їх підписує. Моя особиста позиція полягає в тому, що європейська практика передбачає зміну цього процесу: мер повинен володіти великими повноваженнями, ухвалювати рішення та за них відповідати. Бо сьогодні є колективна безвідповідальність – рішення ухвалюються радою, а мер просто фіксує факт ухвалення рішення ради, колективного органу. Персоніфікація відповідальності тут необхідна.

8. ДАБІ, що існувала багато років, перебувала в фінальному відрізку глобального ланцюжка створення додаткової корупційної вартості. Вона була в кінці, а стартом був процес виділення землі, комісії, міськрада, відсутній генплан, видача технічних умов. Далі проєктування, узгодження, громадські слухання – десь є, а десь ні.

А також експертиза й отримання дозвільних документів. І лише потім це будується, але в підсумку винна ДАБІ. Так ні. ДАБІ завжди перебувала в точці, яка обслуговує всю цю піраміду. Тому я розумію, що, реалізувавши та завершивши цього року реформу ДАБІ, треба терміново рухатися в початок ланцюжка.

9. Згідно з новим законопроектом, ДІАМ здійснює контроль тільки СС3 підвищеної небезпеки та об'єктів, які представляють держтаємницю. Місцеві органи влади здійснюють контроль за об'єктами СС1, СС2, СС3 – у разі самовільного будівництва (тут ми чітко прописуємо критерії –  об'єкти, що будуються на земельній ділянці, яка не була виділена для цієї мети, або без отримання права на ці роботи,  або з істотними порушеннями будівельних норм і правил).

10. Найбільша дискусія була навколо нововведення, яким передаються функції контролю для СС1, СС2 і СС3 юридичним особам – різних форм власності, зокрема комунальної.

11. Нагляд здійснює Мінрегіон. Об'єктами нагляду є і ДІАМ, і юрособи, і органи місцевого самоврядування, і держреєстратори, проєктні, експертні, саморегулівні організації, уповноважені органи містобудування та архітектури, юрособи, які надають технічні умови, відповідальні виконавці окремих видів робіт тощо.

12. Момент прийняття в експлуатацію завершених об'єктів будівництва стане максимально прозорим. Корупція виникає, коли є контакт між владою та замовником. Ми цю можливість виключаємо. Будуть реалізовані електронні кваліфікаційні підписи восьми суб'єктів.

Акт готовності об'єкта має бути підписаний замовником, генпроєктувальником, генпідрядчиком, авторським і технічним наглядом, техінвентарізатором, суб'єктом, який здійснював комплекс протипожежних робіт, та інженером містобудівного контролю. Всі ці особи персонально відповідають за те, що проєкт реалізований у межах закону. Після підписання акту готовності електронним підписом відбувається автоматична реєстрація документів щодо прийняття об'єкта в експлуатацію.

Містобудівна палата при Мінрегіоні складатиметься з чиновників та суб'єктів ринку, а її склад періодично мінятиметься

Узнайте больше об обновлении ГАСИ, читайте спецтему Build Portal "Перезагрузка ГАСИ"  

Цікаво про будівництво: чи потрібно зовнішнє утеплення будівлі з газобетонних блоків чи можливо обійтися БЕЗ утеплення?

Источник: mind
 
 
Интересные новости:
29.04.2021
4293
28 апреля Кабинет министров определил победителя конкурса на главу Государственной инспекц...
27.04.2021
20304
Система архітектурно-будівельного контролю складна і багатьом незрозуміла, тому у Міністерстві виріш...
26.04.2021
4089
Проектную документацию на соответствие государственным строительным нормам и иным требованиям законо...
30.11.2022
11321
Найпоширеніші міфи про законопроєкт, який запроваджує нові правила у сфері містобудування, та їх спр...
30.11.2022
3327
Заступниця Міністра зазначила, що законопроєкт передбачає максимальну діджиталізацію будівельни...