Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
Пішоходизація вулиць стимулює відвідуваність закладів харчування, розташованих на таких вулицях. Такого висновку дійшли аналітики американської платформи для пошуку послуг Yelp.
Під час пандемії коронавірусу чимало міст стали перекривати окремі вулиці від автомобільного трафіку. Такі вулиці називають «відкритими», «повільними», «здоровими», «безпечними» тощо. Зокрема у США серед 43 міст, які входять в Асоціацію транспортних департаментів NACTO, 22 планують зберегти пішоходизовані вулиці й після пандемії, ще 16 розглядають такий варіант. Водночас серед власників бізнесів існує побоювання, що відсутність автомобілів може згубно позначитися на потоку клієнтів.
Однак низка досліджень свідчать про те, що відсутність автомобілів не впливає на відвідуваність закладів негативно, а то й навпаки – підвищує попит.
Так, Yelp дослідили активність споживачів за кількістю відгуків і переглядів ресторанів на кількох пішоходизованих локаціях: у кварталі Маленька Італія в Бостоні, районі Мішн у Сан-Франциско, Фултон-Маркеті в Чикаго, Восьмій вулиці в Бойсі (столиці Айдахо) та на бульварі Сан-Фернандо у каліфорнійському Бербанку. За контрольну точку взяли 15 березня 2020 року – умовний день до початку пандемії. Зміни в активності споживачів порівнювали зі змінами активності в ресторанах, розташованих на інших вулицях вказаних міст, які лишалися доступними для автомобілів.
Дослідження виявило, що на вулицях, вільних від автомобілів, відвідуваність ресторанів зросла. Так, у Маленькій Італії цей показник збільшився на понад 60%, а в чиказькому Фултон-Маркеті – на чверть.
Наприклад, Дженні Лю, професорка урбаністики і містопланування з Портлендського університету, наводить результати масштабного дослідження економічних наслідків пішоходизації 14 вулиць в шести американських містах. Воно не виявило негативного впливу на рівень продажів і працевлаштування, а в окремих випадках засвідчило позитивні наслідки, особливо для ресторанів.
Ще одна цифра: нещодавно ресторани на Вандербільт-авеню в нью-йоркському Брукліні повідомили про 54-відсоткове зростання відвідуваності протягом першого місяця, коли вулицю зробили «відкритою».
В деяких містах навіть вирішили відмовитися від пішоходизації через такий ефект. Так, міська рада Брекенріджа, штат Колорадо, проголосувала проти закриття для трафіку Мейн-стріт, зокрема й через різке зростання комерції – попри те, що за пішоходизацію виступили майже 85% мешканців і власників бізнесів.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.