Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 39.602 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 42.441 |
USD | 39.450 | 39.830 | 39.602 |
EUR | 42.280 | 42.850 | 42.441 |
Японські вчені знайшли причину прискореного зношування сучасних бетону і асфальту – це хімічні речовини з вихлопних газів, миючих засобів, протисніжних реагентів і пластмасових виробів. Ці сполуки потрапляють всередину будівельних матеріалів вже в процесі виробництва і знижують їх довговічність.
Бетон і асфальт використовують в будівництві понад 4000 років, а бетон сучасного типу широко застосовується з середини позаминулого століття. При цьому історичні будівлі, побудовані з бетону, часто знаходяться в кращому стані, ніж споруди віком у кілька десятиліть. Група японських вчених вирішила з'ясувати, в чому може бути причина такого прискореного зношування сучасних будматеріалів.
Мегастройки: в Китае построили "реку над рекой", она обеспечит водой около 13 млн человек (ВИДЕО)
Для цього вони створили спеціальний пристрій, який відтворює реальні умови експлуатації бетону і асфальту. За допомогою комп'ютерного томографа вчені протягом 24 годин відстежували кожну зміну в мікроструктурі будматеріалів. За дослідні зразки дослідники взяли шматки сучасного бетону і асфальту з усього світу, японський асфальт 1960 року і еталонний бетон віком 120 років.
Дослідження показало, що в сучасних бетоні й асфальті містяться сторонні домішки на зразок фталатів і фосфатів. Причому навіть в нових, щойно виготовлених зразках.
Кількість домішок невелика – від 0,0012% до 0,25%, але цього достатньо, щоб погіршити якість матеріалів. Через них бетон і асфальт кришаться і розпадаються на окремі шари швидше, ніж зразки вікової давнини.
Велопешеходный тоннель из солнечных панелей: 1 км конструкции сможет обеспечить электроэнергией около 750 домов (ФОТО)
Джерело цих домішок – вихлопні гази, протисніжні реагенти, миючі засоби та пластикові вироби. Більша їх частина потрапляє в будматеріали ще в процесі виробництва, інша частина вбирається під час експлуатації. Другий процес може негативно впливати в тому числі на історичні споруди.
Вчені вважають, що їх відкриття дозволить повернути бетону і асфальту «колишню міцність» відносно простим покращенням процесу виробництва.
Суецький канал вирішили розширити та поглибити. Коли планують завершити роботи
Цікаво про ремонти: як правильно нанести фінішну шпаклівку і підготувати стіни до фарбування