РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.289 EUR: 44.968
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.289
EUR 40.000 41.000 44.968
USD 41.070 41.490 41.289
EUR 44.630 45.230 44.968
Новость

Оновлення норм щодо влаштування автостоянок та гаражів (електромобілі, автоматизовані та інтегровані гаражі)

Нові зміни до ДБН містять норму щодо обов’язкового облаштування електричними зарядними пристроями не менше 5% машиномісць у громадських гаражах та автостоянках
1113
15 февраля 2021 г.


Оновлення ДБН «Автостоянки і гаражі
для легкових автомобілів» 
 

ПАТ «КиївЗНДІЕП» було розроблено зміну №3 до ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів», які містять норму щодо обов’язкового облаштування електричними зарядними пристроями не менше 5% машиномісць у громадських гаражах та автостоянках.


Розміщення гаражів на перших поверхах

Допускається розміщувати вбудовані та вбудовано-прибудовані гаражі у надземні нижні (перший – п’ятий) поверхи громадських будівель (за винятком закладів дошкільної та загальної середньої освіти, палатних корпусів закладів охорони здоров’я); при цьому гараж має бути відокремлений протипожежними перекриттями REI 180; приміщення цих громадських закладів мають бути відокремлені від гаражу протипожежною стіною 1-го типу, а також захищені від шуму; гараж повинен мати самостійні шляхи евакуації, відокремлені інженерні системи.


Електромобілі та електрозаправки

Електромобіль – транспортний засіб, що приводиться в рух виключно електричним двигуном і заряджається за допомогою зовнішнього джерела електроенергії.

Зарядний пристрій (станції, колонки) для транспортних засобів з електродвигунами – устаткування джерела живлення від мережі, що виконує необхідні функції для зарядки батареї електромобіля.

На автостоянках, гаражах (паркінгах) повинно бути передбачено не менше ніж 5 % машиномісць, а з 2025 року не менше ніж 10 %, від загальної кількості для паркування транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома). Такі машиномісця в надземних автостоянках, гаражах (паркінгах) можуть обладнуватися елетрозаправною станцією постійного струму, в кількості, що дорівнює кількості машиномісць, які виділяються для паркування електромобілів з врахуванням вимог пожежної безпеки.

В підземних гаражах (паркінгах) машиномісця для паркування електромобілів, які обладнуються елетрозаправною станцією постійного струму тільки на першому поверсі з безпосереднім виїздом назовні, в кількості, що дорівнює кількості машиномісць, які виділяються для паркування електромобілів. Машиномісце або групу машиномісць для зарядки електромобілів необхідно  відділяти від   машиномісць   звичайного паркування   автомобілів протипожежними перегородками з класом вогнестійкості ЕІ 30.

Зарядна інфраструктура всіх типів (за винятком тих, що розміщуються всередині закритих приміщень та приміщень, що охороняються) повинна бути виконана в вандало-захищеному виконанні, що виключає спроби несанкціонованого використання і забезпечує максимальну безпеку. Силові ланцюги зарядної інфраструктури повинні бути активовані тільки в разі успішної авторизації за допомогою карти доступу.

На автостоянках відкритого типу зарядна інфраструктура повинна мати захист від вологи і проникнення твердих предметів не нижче IP54 за ДСТУ EN 60529. Конструкція зарядних пристроїв і місць розміщення зарядних станцій повинна забезпечувати їх безпечне функціонування в умовах попадання дощу, снігу, сильного вітру.


Відстані та вимоги

Автостоянки та гаражі влаштовують відповідно до вимог ДБН Б.2.2-12 щодо дотримання протипожежних відстаней від них до прилеглої забудови, вимог ПКЕ щодо відстаней від брівки земляного полотна автостоянки або гаражу до опор/щогл ЛЕП, телефонних ліній, антен мобільного та радіотрансляційного зв’язку, а також вимог ДБН В.2.5-74 щодо дотримання відстаней до пожежних гідрантів.

Відстані від надземних і надземно-підземних гаражів та відкритих автостоянок легкових автомобілів до житлових будинків та громадських будівель і споруд слід приймати згідно з вимогами ДБН Б.2.2-12 та з урахуванням приміток 3 і 4 Додатка №10 ДСП 173.

Відстані від гаражів та автостоянок, призначених для зберігання легкових автомобілів з електричними двигунами, до житлових будинків та громадських будівель і споруд слід приймати як для автостоянок місткістю до 10 машиномісць незалежно від фактичної місткості.

Для автостоянок та гаражів, призначених для зберігання легкових автомобілів як з електричними двигунами, так і з двигунами внутрішнього згорання, відстані слід визначати виходячи з кількості машиномісць для зберігання легкових автомобілів двигунами внутрішнього згорання.

Мінімальні відстані від автостоянок та гаражів до автозаправних станцій (автозаправних комплексів) визначають згідно з ДБН Б.2.2-12.

Висота поверху гаражів не повинна перевищувати 4 м від позначки чистої підлоги до позначки стелі міжповерхового перекриття. Під час встановлення обмеження для заїзду (проїзду) транспорту всередині гаража слід враховувати висоту розміщення системи спринклерного пожежогасіння та системи димовидалення.


Нові терміни

Гараж рампового типу – багатоповерховий наземний або підземний гараж, в якому для в’їзду/виїзду автомобілів на різні рівні приміщень зберігання використовуються рампи (пандуси). Можуть додатково обладнуватись вантажними ліфтами та механізованими паркувальними модулями (МПМ).

Механізований паркувальний модуль (МПМ) – пристрій (споруда) для зберігання автомобілів у декілька ярусів, або декілька рядів, транспортування автомобілів з посадкового ярусу/ряду до місця зберігання і в зворотному напрямку  виконується шляхом переміщення платформ з автомобілями у вертикальному та/або в горизонтальному напрямі в межах одного функціонального блоку (секції) без участі водія за командою з пульта управління.  Можуть мати різні способи переміщення платформ з автомобілями (карусельного типу, пазлового типу, консольного типу та ін.), а також незалежний або залежний спосіб паркування.

Незалежний спосіб паркування – дозволяє приймати автомобілі на паркування в МПМ та видавати їх з місць паркування в будь-якому порядку, незалежно  від  зайнятості  автомобілями  платформ посадкового ярусу.

Залежний спосіб паркування – дозволяє приймати автомобілі на паркування в МПМ та видавати автомобілі з місць паркування на ярусах, відмінних від посадкового,  за  умови  наявності  вільної платформи  на  посадковому  ярусі.

Інтегрований гараж – автоматизований гараж, вбудовано-прибудований до основної багатоповерхової будівлі іншого призначення (житлового, громадського, адміністративного чи виробничого)  на всю висоту будівлі, або частково, на всіх поверхах, або вибірково , функціонально пов’язаний з приміщеннями основної будівлі, з доступом до місць зберігання автомобілів на поверхах з загальних коридорів або окремих приміщень основної будівлі з дотриманням протипожежних та санітарних вимог, з транспортуванням автомобіля з вимкненим двигуном від порту прийому-видачі до місця зберігання та в зворотному напрямку з присутніми  водієм  та  пасажирами  або  без них.

Також ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів» запропоновано доповнити новим додатком И (довідковий) «КЛАСИФІКАЦІЯ ТИПІВ ГАРАЖІВ», а також викласти кілька існуючих додатків в новій редакції.

В проекті зміни в даті набрання чинності чомусь зазначено 2022 рік; проте, при необхідності, вказана Зміна №3 може набрати чинності ще в 2021 році (і навіть в першому півріччі).

  Цікаво про будівництво: що таке "друге світло" і як можна використати дахові вікна

Юрій Брикайло
Источник:
dreamdim
11 февраля 2021 г.
6841
Оприлюднено першу редакція проєкту Зміни №2 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст пр...
10 февраля 2021 г.
6157
Минрегион анонсировал полное обновление действующих строительных норм...
23 декабря 2020 г.
1366
На оновлення будівельних норм у 2021 році виділено рекордну суму...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
Вчера
4706
Це може призвести до повного припинення діяльності основної програми компенсацій в Україні в наступн...
Вчера
1893
Для цього народні депутати пропонують передбачити відповідні видатки із загального бюджетного фонду...
31 октября 2024 г.
2619
Згідно з ухваленим документом, громадським об'єднанням, які опікуються охороною культурної спадщини,...
Вчера
1154
Всередині нього буде знаходитися величезний атріум зі спіралеподібною вежею в центрі. Навколо цієї в...
Вчера
525
Автор проєкту, відомий японський архітектор Шигеру Бан, зазначає, що музей є роботою з органічним фа...
31 октября 2024 г.
3369
Автори проєкту вирішили перепланувати об'єм будинку та оптимізувати його просторову конфігурацію від...
22 октября 2024 г.
1409
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
15 октября 2024 г.
1688
19 листопада усі провідні бімщики країни знову зустрінуться, щоб подискутувати, обговорити події, но...
10 октября 2024 г.
1266
У Києві відбудеться професійний форум, де зберуться провідні експерти та фахівці будівельної га...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
345
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3674
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!