РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.043 EUR: 44.686
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.043
EUR 40.000 41.000 44.686
USD 40.740 41.140 41.043
EUR 44.230 44.831 44.686
Новость

Законопроєкт Мінкульта замість чітких та прозорих інструментів збереження історичної спадщини пропонує обмеження прав бізнесу

Відкрите звернення будівельної спільноти щодо законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження традиційного характеру середовища та протидії хаотичній забудові»
1465
18 ноября 2020 г.


                                        

Відкрите звернення будівельної спільноти щодо законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження традиційного характеру середовища та протидії хаотичній забудові», розробленого Мінкультом (https://mkip.gov.ua/content/gromadske-obgovorennya-proektu-zakonu-ukraini-pro-vnesennya-zmin-do-deyakih-zakonodavchih-aktiv-ukraini-shchodo-zberezhennya-tradiciynogo-harakteru-seredovishcha-ta-protidii-haotichniy-zabudovi.html).

Законопроєкт має на меті врегулювання питань забудови території пам’яток, зон охорони, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, підвищення відповідальності за порушення у сфері охорони культурної спадщини та покращення якості надання адміністративних та інших, визначених законом послуг у сфері охорони культурної спадщини, зниження корупційних ризиків при їх наданні, забезпечення прозорості адміністрування у сфері охорони культурної спадщини та врегулювання порядку державного нагляду (контролю) у сфері охорони культурної спадщини.

Розвиток історичних міст – болюче та актуальне питання. Але законопроєктом передбачається низка нововведень, яка замість вирішення проблем спадщини, може посилить хаос та занепад історичних ареалів.


НОВОВВЕДЕННЯ, ЩО ВИКЛИКАЮТЬ ЗАНЕПОКОЄННЯ:

1. Встановлюється ціла низка мораторіїв на здійснення будівництва без конкретизації термінів їх дії (до визначення меж та режимів використання територій пам'яток, охоронних зон):

  • заборона проведення будівельних робіт на існуючих об'єктах, якщо наслідком виконання таких робіт стане збільшення просторових параметрів об’єктів, їх висотності або зменшення відстані від пам'ятки понад граничний рівень, який визначається, як подвійна сума висот пам’ятки та об'єкта, на якому проводяться відповідні будівельні роботи (без врахування рельєфу та оточуючої забудови);
  • заборона проведення робіт з нового будівництва в межах 1000 метрів навколо від знахідки фрагменту ділянки археологічного культурного шару та в межах 20 метрів навколо периметру забудови пам’яток архітектури.

2. Неврегульований контроль та нагляд з необмеженими безпідставними повноваженнями за відсутності визначення прав осіб, щодо яких здійснюється контроль. Можливість проведення нагляду та контролю без достатніх на це підстав – за анонімними повідомленнями та навіть зовсім без повідомлень. Право громадських інспекторів на складання адміністративних протоколів.

3. Надання органам контролю та нагляду права на зупинення господарської діяльності фізичних та юридичних осіб, зупинення та анулювання (за рішенням органу, а не за рішенням суду) погоджень та дозволів органів охорони  культурної спадщини, скасування вже виданих дозволів на виконання будівельних робіт (прямо протирічить ст. 58 Конституції України):

  • скасовувати право на виконання будівельних робіт у випадку, якщо у радіусі 500 м (зокрема, на сусідній ділянці) встановлено наявність об’єктів культурної спадщини під час археологічних досліджень;
  • анулювати видані дозвільні документи у разі зміни меж буферної зони;
  • примусити коригувати та погоджувати з органами охорони культурної спадщини проєкти, будівництво яких розпочато, а в разі відмови від цього – скасовувати право на виконання будівельних робіт.

4. Законопроєктом також пропонуються зміни в законодавство щодо діяльності ДАБІ (надання права ДАБІ на скасування дозволів на виконання будівельних робіт за поданням органів охорони культурної спадщини та ін.), що є некоректним та передчасним, оскільки:

  • в законопроєкті для внесення змін використовується застаріла, вже нечинна редакція Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • запропоновані зміни не відповідають принципам містобудівного законодавства (містобудівне законодавство передбачає анулювання дозволу на будівельні роботи лише за заявою замовника або за рішенням суду);
  • наразі відбувається реформування системи державного архітектурно-будівельного контролю, на виконання рішення Національної ради реформ при Президентові України готуються нові проєкти законів з цього питання, а їх прийняття буде мати також суттєвий вплив на систему контролю та нагляду у сфері охорони культурної спадщини.

5. Адміністративні послуги щодо отримання дозволів та погоджень органів охорони культурної спадщини:

  • відсутній чіткий та вичерпний перелік документів для отримання дозволів та погоджень;
  • безпідставно завищений строк розгляду документів при наданні адміністративних послуг – 2 місяці;
  • заборона застосування принципу «мовчазної згоди» у випадку бездіяльності органів охорони культурної спадщини при наданні ними адміністративних послуг;
  • відсутній чіткий перелік підстав для відмови у наданні адміністративних послуг, а саме - підстави для відмови сформульовані вкрай не конкретно, зокрема серед них є і невідповідність документів вимогам Конституції, законів України.

6. Викликають сумніви та питання окремі положення законопроєкту:

  • необхідність присвоєння статусу втраченим (неіснуючим) пам’яткам;
  • процедура примусового викупу пам’яток у державну власність;
  • необхідність захисту нововиявлених пам’яток за відсутності чітких строків визначення їх статусу.

Розроблений Міністерством культури та інформаційної політики України проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження традиційного характеру середовища та протидії хаотичній забудові» потребує суттєвого доопрацювання, особливо в частині встановлення різних видів обмежень, заборон та мораторіїв, а також в частині надання органам охорони культурної дуже широких та надзвичайних повноважень (в т.ч. скасування та ініціювання скасування раніше виданих погоджень та дозвільних документів).

Ініціатива надання контролюючим органам права у позасудовому порядку скасовувати погодження і дозволи та зупиняти будівельні роботи є дуже небезпечною, створює високі корупційні ризики та знижує і без того невисоку інвестиційну привабливість України.

З огляду на вищенаведене, Конфедерація будівельників України вважає, що замість чітких та прозорих інструментів збереження історичної спадщини цей законопроєкт пропонує обмеження прав бізнесу та немотивоване втручання у бізнес-процеси.

Закликаємо галузеві та бізнес-об’єднання підтримати нашу позицію щодо недопустимості впровадження дискримінаційних ініціатив зокрема, а також що розробка та розгляд цього законопроєкту до проведення реформи системи органів державного архітектурно будівельного контролю та нагляду (ДАБІ) є передчасною.


Завантажити звернення у форматі PDF >>>

Джерело:
17 ноября 2020 г.
1151
Вже розпочато прийом заявок на участь у конкурсі на здобуття VІII Всеукраїнської будівельної премії ...
06 ноября 2020 г.
1523
У новому влозі технічний консультант компанії FAKRO розповідає на що звертати увагу при ви...
05 ноября 2020 г.
2003
Український завод LATYMER представив широкий асортимент фасадної сітки і повідомив про переваги...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3101
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3628
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3995
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4683
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9711
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1126
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1297
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1084
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
159
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!