Ринок торгової нерухомості:
стан та прогноз
Експерти консалтингової компанії представили ситуацію на ринку торгової нерухомості України, а також озвучили прогнози його розвитку. Незважаючи на сильне падіння обігу в весняні місяці у зв'язку з карантином, літній період порадував дуже високими показниками. Згідно зі статистикою, оборот серпня 2020 року порівняно з серпнем 2019 р. збільшився на 8,31% і склав 748 801 млн грн.
«У той же час український ринок торговельної нерухомості обігнав головні торгові столиці СНД, - зазначив експерт, - За рівнем насиченості торговельними площами на 1000 жителів Київ продемонстрував показник 619,9 м2. Це говорить про те, що спостерігається подальше зростання конкурентних загроз на ринку. Зокрема, 2020 року в Україні з торговельних центрів відкрилися: Retroville в Києві, Appolo (2 черга) в Дніпрі, там же «Дафі» (2 черга) і Neo Plaza (Материк)». Ще більше ТРЦ заявлено до відкриття в 2021 році. Так по Україні планується відкриття 11 ТРЦ: в Києві (XiT MALL (NOVUS E40), «Балтійський», Standart One), в Одесі ( «Острів», «Меркурій»), в Харкові (Planeta Mall, Nikolsky), у Вінниці (sMall, Megamall (2 черга)), в Ужгороді (Atrium), в Кам'янець-Подільському (Brama). Це призведе до подальшого зростання конкуренції».
Згідно з даними аналітиків компанії вакантність в ТРЦ Києва склала 14,1%. Динамка демонструє, що в Києві збільшення показника вакантності в першу чергу пов'язано з відкриттям нових ТРЦ, а не з відмовою орендарів. Зокрема, великий стрибок з 7,4% до 12,8% спостерігався в 2019 році в зв'язку з відкриттям «Караван Outlet» і Blockbuster Mall. У 2020 році цей показник збільшився на 1,3% у зв'язку з відкриттям Retroville.
При цьому середньодобова відвідуваність торгових центрів в 2020 році через карантинні обмеження знизилася. Найбільше падіння відбулося в окружних ТЦ (з 992 осіб на 1000 м2 (2019 г.) до 694 осіб на 1000 м2 (2020 г.)). Регіональні ТРЦ виявилися більш стійкими до кризи і падіння відвідуваності в них було не таким сильним (знизилося на 45 осіб з минулого року, склавши 424 осіб на 1000 м2).
Також експерти зазначили, що затягування будівництва і перенесення термінів відкриття ТРЦ не дозволив частини нових операторів відкритися в заявлені терміни, але їх поява можлива в 2020 - 2021 роках. Очікується вихід таких великих брендів: FLO (Туреччина), Ikea (Швеція), S&A (Нідерланди), Burger King (США), Eataly (Італія), Home & You (Польща), Stella McCartney (Великобританія).
Интересно о строительстве: ранее мы писали о разнообразии выбора и особенностях грузоподъемного оборудования и такелажа
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.