Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.750 | 45.430 | 44.968 |
Цього року з’явилася значна кількість законопроєктів, що можуть нести кардинальні зміни для ринку нерухомості
Цього року законотворці активно взялись за реформування будівельної галузі, але оскільки єдиний чіткий план дій щодо зміни галузі у Верховній раді відсутній, з’являється значна кількість законопроєктів, що можуть нести кардинальні зміни для ринку.
1) ДАБІ ліквідувати - не можна залишити!
Найбільш очікуваною зміною для всіх учасників будівельного процесу є законодавче завершення реформи ДАБІ. Адже, станом на зараз, фактично ринок діє поза правовим полем. Для завершення реформи ДАБІ було зареєстровано аж три законопроєкти, проте, один з них згодом був відкликаний. Останні два №3336 та №3875 мають кардинально різне бачення щодо майбутнього української урбаністики від створення «приватних ДАБІ» до запровадження BIM проєктування і автоматичного отримання містобудівних умов та обмежень. Від того, який із законопроєктів та в якій редакції приймуть народні обранці - буде кардинально залежати вся галузь містобудування.
2) Злочини у сфері будівництва
Наступною важливою новелою може стати законопроєкт №3876, який запроваджує кримінальну відповідальність за порушення в сфері містобудівної діяльності. Здебільшого, кримінальна відповідальність за порушення, згідно положень законопроєкту, буде наступати у разі наявності шкоди для життя та здоров’я людей, або, у разі, якщо буде заподіяно майнову шкоду у великому або особливо великому розмірі. Особливо актуальною у світлі нещодавно прийнятого Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку» є запропонована кримінальна відповідальність за виробництво або виготовлення будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, які не відповідають вимогам законодавства, натомість злочин буде закінчений з моменту їх виготовлення, навіть без настання негативних наслідків.
3) Повернення пайової участі?
Сумнозвісна пайова участь, яку з таким супротивом було скасовано, може ще повернутись. У Верховній Раді України зареєстровано законопроєкт №3174, яким пропонується повернути до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» статтю 40, яка стосувалась сплати пайової участі.
4) Рієлторська монополія
Законопроєкт №3618 «Про рієлторську діяльність» викликав значну кількість критики як від учасників будівництва, так і від професійної рієлторської спільноти. Їм передбачається, що обов’язковою умовою відчуження, реалізації або найму нерухомого майна є внесення відомостей щодо нього суб’єктом рієлторської діяльності або іншою уповноваженою особою до Єдиної бази даних та формування і реєстрації інформаційного паспорта об’єкта нерухомості. Тобто, в угоду між сторонами, примусово додають ще одну сторону, рієлтора. Такі новели, певно, негативно позначяться на вартості квадратного метра нерухомості.
5) Безпечні інвестиції у новобудови, бути чи не бути?
Сьогодні в Україні діє досить ліберальна модель залучення коштів фізичних та юридичних осіб для фінансування будівництва об’єктів, але як показує практика, ліберальна модель ринку без дієвих запобіжників має наслідком обманутих інвесторів та недолугі силуети довгобудів на вулицях міст. Питання наведення ладу в інвестиційних механізмах, при будівництві житла, вже неодноразово піднімалось. Проте, зараз ми бачимо значну кількість ініціатив та робочих груп, що готують свої пропозиції, певно, найближчим часом у Верховній раді буде зареєстровано законопроєкт щодо регулювання інвестиційної діяльності.
Отже, новий політичний сезон може докорінно змінити український ринок нерухомості і, звісно, від таких кардинальних рішень народних обранців, будуть залежати ціни на квадратні метри.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.