Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Останнім часом активно йде обговорення ліквідації ДАБІ та створення на її заміну трьох нових структур.
Те, що прийнято назвати реформою ДАБІ, фактично є значно ширшим поняттям і може в черговий раз докорінно змінити всю систему містобудування в Україні.
Всім відома постанова № 218 (про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції від 13 березня 2020) не тільки безпосередньо ліквідує ДАБІ.
Також документ змінює процедуру отримання дозвільних документів на будівництво і прийняття в експлуатацію завершених об’єктів. Зокрема, 218 постановою затверджені так звані «чек-листи», які мають використовуватись при видачі дозвільних документів та введенні в експлуатацію.
Постанова №219 («Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду»), у свою чергу, утворює нові органи на заміну ДАБІ.
З аналізу 218 та 219 постанов вбачається, що вони не вкладаються в систему національного законодавства, що стосується містобудівної діяльності.
Тому з’явився проєкт закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо містобудівної та архітектурної діяльності» під номером 3336 від 14 квітня 2020 року.
Фактично законопроєкт покликаний «легалізувати» прийняті постанови та привести у відповідність до них законодавство (як би дивно це не було).
Звісно, проєкт закону цим не обмежився, і у разі його ухвалення буде дещо відкориговано майже всі правові інститути в сфері містобудування.
Все це покликано побороти корупцію в ДАБІ, про яку всі говорять, але чи справді це може допомогти?
Проаналізувавши нові процедури та чек-листи, можна знайти там низку положень, які викликають значну кількість питань.
Першим з них є довідка від органів архітектури, яку необхідно отримувати у разі, якщо для проєктування не вимагаються містобудівні умови і обмеження. Ця довідка не передбачена жодним нормативно-правовим актом.
Процедура видачі, строки, перелік необхідних документів для отримання її також не встановлені.
Тож чи знижує корупційні ризики наділення такими дискреційними повноваженнями органи архітектури, які в більшості не можуть похизуватись своєю чистотою від корупції – залишається питанням.
Ще одним принциповим питанням є особливості нових чек-листів. Наприклад, на стадії отримання дозволу на початок виконання будівельних робіт не аналізуватимуться питання відповідності проєкту будівництва містобудівним умовам, будівельним нормам і законодавству в цілому.
Всі вище перелічені питання віддані під відповідальність архітектору проєкту та експертній організації, яка надала позитивний висновок.
Зате перевірка на відповідність ДБН і містобудівним умовам та обмеженням починається на стадії введення об’єкту в експлуатацію.
Тобто, коли він вже фактично збудований, а в багатьох випадках навіть проданий інвесторам, і змінити в ньому будь-що — дуже дорого або взагалі неможливо, без його повного демонтажу.
У ситуації, коли кошти на будівництво вже витрачені, а об’єкт проданий за інвестиційними угодами, забудовник опиниться між молотом в обличчі органу архітектурно-будівельного контролю та ковадлом у обличчі інвесторів.
У такому становищі він погодиться на будь-які «умови» введення будинку в експлуатацію, адже просто не матиме іншого вибору.
Тож подолання корупційних ризиків такими механізмами є гарним прикладом еталонного українського бюрократизму.
Наостанок варто зазначити, що видача дозволів та прийняття в експлуатацію здійснюється «на основі» чек-листів, а не виключно в їхніх межах, тобто потенційно закладена можливість державних органів маніпулювати цим поняттям та відхилятись від прописаних в чек-листах пунктів.
Узнайте больше об обновлении ГАСИ, читайте спецтему Build Portal "Перезагрузка ГАСИ".
Читайте також: раніше ми писали, про які тонкощі потрібно знати при бурінні та облаштуванні свердловини
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.