Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Зазвичай говорять, що інфраструктура в Україні перебуває у вкрай жалюгідному стані, а місцями її взагалі немає. Але що таке інфраструктура?
Насправді це все, що забезпечує функціонування системи, і не важливо, про що йдеться: про завод, місто чи державу. Уже з цього стає зрозумілим, що однаково погано чи добре бути не може, оскільки це занадто загальне поняття, повідомляє експерт з нерухомості.
Але я хочу виділити три, на мій погляд, системоутворюючі види інфраструктури і подумати, де ми можемо взяти гроші на її розвиток.
Інженерна інфраструктура
Електро-, водо- і газопостачання, опалення, каналізація, вивезення сміття – цими «благами» інженерної інфраструктури оснащено від 47 до 83% житла в Україні. Чи варто говорити, що це принизливі цифри для XXI століття?
Водночас не тішитимемо себе ілюзіями - здебільшого навіть люди, яким пощастило, і вони користуються гарячою водою і каналізацією, у будь-який момент можуть позбутися цього, оскільки мережі зношені й знаходяться на межі прориву.
Транспортна інфраструктура
1 березня в Україні стартувало «Велике будівництво», в рамках якого планується протягом року побудувати 4 тис. км доріг. І хоча коронавірус і криза, що насувається, внесли свої корективи, це безпрецедентна цифра для нашої країни.
Протяжність доріг в Україні - 170 тис. км. Якщо ми будуватимемо або ремонтуватимемо їх такими ж темпами, нам знадобиться 42 роки! Водночас навіть з цими 170 тисячами ми, як завжди, далеко позаду європейських сусідів.
Соціальна інфраструктура
В Україні бракує дитячих садочків і шкіл, а лікарні здебільшого знаходяться у жахливому стані. І я зараз говорю не про якість надаваних послуг, а тільки про матеріальне забезпечення.
А всілякі формати для позашкільної освіти та спорту, крім обласних центрів, часто взагалі відсутні як явище. Сюди ж включимо і житло – на одну людину, як і багато років поспіль, припадає трохи більше за 23 кв. м, що менше, ніж в Європі принаймні вдвічі.
Якщо винести за дужки столицю й міста-мільйонники, то Україна, як і раніше, живе, як у XX столітті: без доріг, а з напрямками, у хатинках зі зручностями у дворі, без інтернету і з однією школою на кілька сіл.
Це реальність, яку ніхто не хоче помічати, бо вона є ганебною і майже безвихідною.
Де ж нам взяти гроші, щоб це виправити?
Звучить дуже просто й очевидно? Але чомусь уже 30 років, як не працює.
За оцінками McKinsey Global Institute, світові витрати на інфраструктуру до коронакризи становили близько $2,5 трлн на рік, а соціально-економічна прибутковість створеної інфраструктури оцінюється у 20%.
Тобто кожен інвестований в інфраструктуру долар може підвищити ВВП на 20 центів у довгостроковій перспективі. Нам просто потрібно почати інвестувати гроші в інфраструктуру, щоб розвиватися.
ЧИТАЙТЕ ГЛАВНЫЕ НОВОСТИ О КОРОНАВИРУСЕ, ПРОГНОЗЫ И СОВЕТЫ ДЛЯ СТРОИТЕЛЕЙ, переходите в спецтему "Короновирус и строителство - прогнозы и советы"
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.