Андрій Клочко, Голова Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування
Продовжую цикл публікацій про реформу містобудування. Хочу розповісти, хто і як контролюватиме містобудування. Як я вже писав кінцева мета реформи містобудування - комфортні для життя міста та села, а також ріст будівельної галузі. Тобто, європейська практика. У попередній публікаціїі я розповів про те, що усі дозвільні
повноваження перейдуть громадам, а тепер хочу пояснити, чому дотепер ДАБІ не здійснювало ефективного контролю і що з цим буде зроблено.
Справа в тому, що ДАБІ зосереджувало у собі кілька систем та напрямків управління, які у поєднанні дають колосальні можливості для корупціонерів. Тому перше, але не останнє, завдання реформи: розділити контрольні, наглядові та дозвільні функції. І їх розділили: дозвільні функції відходять громадам. А кому дістануться контрольні?
Всім відомо, що планується створити Державну інспекцію містобудування (ДІМ), і її вже дехто намагається представити як чергового монстра, який просто замінить ДАБІ в частині контролю. Це не так. Від слова «зовсім».
Новий орган ДІМ отримає право розширеного, але не посиленого контролю. В першу чергу, він буде контролювати якість містобудівної документації: генпланів, детальних планів територій, зонування, містобудівні умови та обмеження для конкретних проектів, технічні умови і так далі.
ДІМ отримає право контролю проектних, науково-дослідних організацій, які розробляють містобудівну документацію та організації, які роблять експертизу цієї містобудівної документації. Тих, хто створює генплани і тих, хто робить експертизу цих генпланів. Тобто наша головна мета – контроль якості документації на початковому етапі.
Чому це дуже важливо? Якщо ми отримуємо якісний проект, то й в ході його реалізації виникає менше проблем та ризиків порушень, і як наслідок цього джерел корупції. В цьому процесі ми повинні вийти на створення загальнодержавних стандартів якості планування містобудівної діяльності. А якщо ми виробимо ці стандарти, то й посиленого контролю на етапі будівництва не потрібно. Контроль буде, але це не буде так зване «кошмарення», яке досі витікало зі вроджених вад попередньої системи.
Досі система працювала так, що органи місцевого самоврядування затверджували (часом зумисно) неякісні генплани, детальні плани територій, містобудівні умови та обмеження, і все починало «танцювати» криво. Тому подібну практику треба зупинити.
І ще, в питанні контролю ми виправляємо величезну помилку минулих років, а тобто те, що разом із дозвільними функціями за об’єктами класу наслідків СС1 та СС2 (головним чином критерії безпеки) делегували місцевим органам функції контролю. По суті, були створені «клони» ДАБІ при місцевих органів самоврядування, і корупція тільки зросла. І такого більше не буде. Дозвільні функції, будь-ласка, а самі собі контролери – вибачте.
Далі буде.
Узнайте больше об обновлении ГАСИ, читайте спецтему Build Portal "Перезагрузка ГАСИ".
ЧИТАЙТЕ ГЛАВНЫЕ НОВОСТИ О КОРОНАВИРУСЕ, ПРОГНОЗЫ И СОВЕТЫ ДЛЯ СТРОИТЕЛЕЙ, переходите в спецтему "Короновирус и строителство - прогнозы и советы"
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.