Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
В законодавчій новації нам допомогла розібратись Олена Шуляк, народний депутат України, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
По її словам слід зазначити, що вимога про надання уповноваженому органу містобудування та архітектури відомостей про кадастровий номер земельної ділянки для отримання містобудівних умов та обмежень з’явилась у вищеназваному Законі не зараз, а 10 червня 2017 року, – з набуттям чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності" від 17.01.2017 № 1817-VIII.
Так, ч. 3 ст. 29 Закону про регулювання (у редакції, яка діяла до 01.03.2020) встановлювала, що "містобудівні умови та обмеження надаються… за заявою замовника, до якої додаються… витяг із Державного земельного кадастру".
Водночас, такий підхід не повною мірою узгоджувався із Законом України «Про адміністративні послуги», ч. 7 ст. 9 якого передбає, що суб’єкт надання адміністративної послуги не може вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію, що перебувають у володінні державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління.
"Говорячи простими словами, для отримання адміністративної послуги (дозволу, погодження тощо), орган який таку послугу надає, не може вимагати у заявника відомості, якими володіє будь-який з державних органів. Такі відомості отримуються шляхом обміну інформацією між державними інституціями", – зауважила Олена Шуляк.
Відповідно до статей 1, 6 Закону України "Про Державний земельний кадастр", цей кадастр є державною геоінформаційною системою, ведення та адміністрування якої забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр).
За таких обставин, подальше існування вимоги до замовника будівництва щодо отримання платних послуг з одержання витягу з Держземкадастру (далі – ДЗК) для його подальшого подання іншому суб’єкту владних повноважень (уповноваженому органу містобудування та архітектури) вбачалось недоречним.
Саме тому, Законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва" від 17.10.2019 № 199-ІХ внесена технічна зміна до Закону про регулювання, відповідно до якої необхідність подання витягу з ДЗК для отримання містобудівних умов та обмежень, замінена на просте зазначення кадастрового номера у заяві.
"Отже, якщо раніше, заявник повинен був витрачати зайвий час та гроші на замовлення витягу, з 1 березня 2020 року він лише переписує кадастровий номер з документа, що посвідчує його право власності або користування земельною ділянкою (державного акту, договору, того ж витягу з ДЗК тощо) до заяви про видачу містобудівних умов та обмежень", – каже Олена Шуляк.
Саме такою, суто технічною зміною, покликаною прибрати зайві бюрократичні процедури, і обмежується суть нововведень, запроваджених з 1 березня цього року в цій частині.
"При цьому, слід зауважити, що кадастровий номер у більшості випадків міститися у документі, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, який додається до заяви про надання містобудівних умов та обмежень у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Держреєстрі речових прав на нерухоме майно", – зазначила нам Олена Шуляк.
Обов’язкове зазначення кадастрового номера земельної ділянки у документах, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, було запроваджено з квітня 2002 року (постанова КМУ від 2 квітня 2002 р. № 449 "Про затвердження форм державного акта на право власності на земельну ділянку та державного акта на право постійного користування земельною ділянкою").
Крім того, можливість присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам також була передбачена з січня 1998 року відповідно до Тимчасових методичних вказівок щодо присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам для ведення державного земельного кадастру, схвалених протоколом науково-технічної ради Держкомзему України від 26 січня 1998 року № 1.
Перелік об’єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затверджений наказом Міністерства
регіонального розвитку, будівництва житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 № 289. До таких об’єктів, серед іншого, належать:
Слід зауважити, що кадастровий номер все одно буде необхідним для отримання права на виконання будівельних робіт.
Так, обов’язкове зазначення кадастрового номера або обов’язкове подання витягу з Держреєстру речових прав на нерухоме майно щодо наявного права власності або землекористування земельною ділянкою, у якому міститься такий кадастровий номер, передбачено повідомленнями про початок виконання будівельних робіт та заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт (додатки 2, 2-1 та 10 до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому постановою КМУ від 13 квітня 2011 р. № 466).
Згідно з ч. 4 ст. 34 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" та вказаними додатками до Порядку виключенням з цього правила (не зазначення кадастрового номера) можна вважати лише:
"Тобто для проведення будівельних робіт щодо об’єктів, які не підпадають під виключення, передбачене ч. 4 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та у яких немає кадастрового номера, все одно і до 1 березня 2020 року необхідно було отримувати кадастровий номер земельної ділянки", – підсумувала Олена Шуляк.
ЧИТАЙТЕ ГЛАВНЫЕ НОВОСТИ О КОРОНАВИРУСЕ, ПРОГНОЗЫ И СОВЕТЫ ДЛЯ СТРОИТЕЛЕЙ, переходите в спецтему "Короновирус и строителство - прогнозы и советы"
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.