Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.876 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.511 |
USD | 41.700 | 42.185 | 41.876 |
EUR | 43.330 | 44.030 | 43.511 |
У Києві встановили двадцять другу мініскульптурку проекту «Шукай!» — Миколаївський ланцюговий міст. Здається, що він стоїть над Дніпром і відзеркалюється у воді
Туристи, що відвідують Київ, іноді дивуються, що у місті, хоча воно і розташоване по обох берегах Дніпра, замало мостів. Справа в тому, що Київ тривалий час стояв лише на одному, правому, березі. Але все одно проблема перевозу через велику ріку — її ширина в районі міста складає приблизно кілометр – завжди стояла гостро.
До XIX століття цю проблему вирішували тимчасові дерев'яні наплавні мости та перевози. Взимку ж Дніпро замерзав, і по льоду пішоходи і транспорт переходили з берега на берег без перешкод.
Однак коли настало XIX століття, час машин та пари, так тривати вже не могло. І ось в 1853 в Києві урочисто відкривається Ланцюговий міст – монументальна кам'яна споруда, яка утримувалась над рікою важкими ланцюгами, кожна ланка важила аж 192 кг.
Проектував міст англійський інженер Чарльз Віньоль. Чавунні деталі відливали в Бірмінгемі, потім 16 кораблів везли їх в Російську імперію. А за Одеським портом освічене XIX століття, здавалося, закінчувався, і далі, до Києва, ланцюги для моста везли на транспорті часів Кия, Щека та Хорива – возами, волами, запорошеними степовими шляхами.
Зведений міст став справжнім дивом техніки свого часу. На той момент це був єдиний в світі шестипролітний міст. Через рік після відкриття київського Ланцюгового моста його зменшена точна срібна копія була виставлена на Всесвітній виставці в Лондоні.
Згодом центральну частину моста зробили розвідною, щоб пропускати великі судна. А в 1911 році через міст пройшов маршрут бензотрамвая – трамвая на бензиновому двигуні – від Поштової площі, через Микільську слободку і далі, аж до Броварів.
Міст простояв до 1920 року, коли один з прольотів був підірваний польським військом, що відступало з Києва. Після громадянської війни відомий мостобудівник Євген Патон поставив на цьому місці новий міст, який отримав ім'я революціонерки Євгенії Бош.
У 1941 році при відході від Києва радянських військ міст знову був підірваний, а в 1965 році на цьому місці з'явився міст Метро – перший в Києві комбінований міст, по якому на лівий берег пішов не лише автотранспорт, але і лінія метрополітену.
Зараз, в часи низької води, з моста Метро деколи можна розгледіти темні камені - це виступають з-під води опори старого Ланцюгового мосту.
У пам’ять про цей міст і створена нова міні скульптура проекту «Шукай!», яка розташувалась на вулиці Болсуновській поруч з бізнес-центром IQ Business Center.
В сентябре в рамках проекта "Шукай!" в Киев появились миниатюрный переполненный киевский балкон и маленький велосипедист.
Фото: Andrii Prots / Facebook
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.