РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.289 EUR: 44.968
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.289
EUR 40.000 41.000 44.968
USD 41.070 41.490 41.289
EUR 44.630 45.230 44.968
Новость

Чому існує дефіцит паркомісць у столичних ЖК - дослідження

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Проте паркомісця у столиці в дефіциті
2598
10 октября 2019 г.



Реальне покриття паркомісцями не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями. 

«У нашому дослідженні, ми співвіднесли кількість квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць і гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX», – коментує Олександра Глуздовская, Head of Data Science девелоперської компанії DC Evolution.

В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву. 

«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська. 



Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX. 

В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки. 

«Ми поділили Київ на ділянки з радіусами 1 км і оцінили кількість ЖК в даних локаціях. Так, найбільше об'єктів будується в центральній частині Києва і в Голосіївському районі. Якщо накласти карту щільності новобудов на карту обсягу квартир і паркомісць в тих же локаціях, чітко видно, що, за кількістю квартир рекордсменами є новобудови, віддалені від центру. При цьому паркомісць там якраз не вистачає», – зазначає аналітик. 



«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає Генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.   



З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше. «У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – додає Роман Савченко.

Читайте також про те, що ціна нових квартир у передмістях Києва лишається незмінною. А також про те, що вартість квадратного метра у новобудовах Києва зросла у вересні майже на 4%.
08 октября 2019 г.
2907
Середня ціна новобудов у передмісті Києва у вересні у порівняні з попереднім місяцем лишил...
08 октября 2019 г.
1935
Відкриття нових торгових центрів може стати викликом для існуючих. Так відкриття 1-ї черги Blockbust...
04 октября 2019 г.
2509
За 9 місяців 2019 року рівень орендних ставок на офісну нерухомість Харкова збільшився на 20,2%. Тем...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
01 ноября 2024 г.
4710
Це може призвести до повного припинення діяльності основної програми компенсацій в Україні в наступн...
01 ноября 2024 г.
1897
Для цього народні депутати пропонують передбачити відповідні видатки із загального бюджетного фонду...
31 октября 2024 г.
2623
Згідно з ухваленим документом, громадським об'єднанням, які опікуються охороною культурної спадщини,...
01 ноября 2024 г.
1158
Всередині нього буде знаходитися величезний атріум зі спіралеподібною вежею в центрі. Навколо цієї в...
01 ноября 2024 г.
525
Автор проєкту, відомий японський архітектор Шигеру Бан, зазначає, що музей є роботою з органічним фа...
31 октября 2024 г.
3369
Автори проєкту вирішили перепланувати об'єм будинку та оптимізувати його просторову конфігурацію від...
22 октября 2024 г.
1411
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
15 октября 2024 г.
1690
19 листопада усі провідні бімщики країни знову зустрінуться, щоб подискутувати, обговорити події, но...
10 октября 2024 г.
1266
У Києві відбудеться професійний форум, де зберуться провідні експерти та фахівці будівельної га...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
345
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3674
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!