РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.289 EUR: 44.968
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.289
EUR 40.000 41.000 44.968
USD 41.070 41.490 41.289
EUR 44.630 45.230 44.968
Новость

Хто стане інвестором для «Укрзалізниці»

Ринок залізничних перевезень потребує інвестицій. Переконані експерти. Звідки чекати фінансових вливань читайте далі.
3508
10 мая 2019 г.



Що важливо для інвестора?

Останнім часом на ринку залізничних перевезень відбувається чимало цікавих подій. У ситуації збільшення витрат на цей тип перевезень, а також наявного дефіциту вагонів, дедалі більше приватних українських компаній інвестують у власний вагонний парк. Поряд з постійним зменшенням кількості вагонів під управлінням АТ «Укрзалізниця» через їхню критичну зношеність, це призвело до збільшення частки приватного вагонного парку в загальній структурі. Віце-президент компанії Capital Times Євген Кудрицький розповів, чи варто чекати іноземних інвестицій на ринку залізничних перевезень України і на які аспекти передусім звертають увагу потенційні інвестори.

Приватні вагони на УЗ

За деякими типами вагонів частка приватного рухомого складу вже перевищує цифри АТ «Укрзалізниця». Зокрема, щодо вагонів-зерновозів і цистерн. А динаміка приросту парку напіввагонів передрікає подібну ситуацію вже до кінця 2019 року.

Якщо говорити про такий показник, як «робочий парк», то «приватники» вже давно перевищили обсяги національного оператора. Наочним прикладом стала ситуація з вагонами-зерновозами – лише за останній рік, станом на березень 2019-го, приватний бізнес наростив власний рухомий склад майже на 5000 вагонів, а в цей же час АТ «Укрзалізниця» скоротила їхню кількість більш ніж на 1000 вагонів.

Однією з причин такого зростання є активні інвестиції у вагони-зерновози великих вітчизняних агрохолдингів. Насамперед ці кроки спрямовані на розвиток власної транспортної безпеки і зменшення залежності від третіх сторін.

Подібними інвестиціями, наприклад, нещодавно відзначилася компанія «Астарта» – як і багато інших гравців, вона інвестувала в купівлю 130 нових вагонів-зерновозів. А ось компанія «Кернел» пішла іншим шляхом – у лютому 2019 року оголосила про гучне «M енд A», внаслідок чого було придбано компанію «РТК-Україна», що володіє майже 3000 вагонами-зерновозами на момент угоди.

Як поводяться на ринку «сервісні» компанії?

Трансформації також відбуваються і в компаніях, які спеціалізуються безпосередньо на наданні послуг залізничних перевезень та транспортному обслуговуванні. У 2018 році було оголошено про ще одне значне поглинання – інвестиційна група ICU стала власником компанії «Трансгарант-Україна», яка управляла 3000 одиниць рухомого складу.
Великі плани з розвитку цього напряму має і Група ТАС Сергія Тігіпка. Компанія збирається збільшити свій вагонний парк до 10 000 вагонів із нинішніх 1200 протягом 5–7 років, а одним із варіантів реалізації їхньої стратегії може бути залучення іноземного партнера.

Чи прийдуть нові інвестиції?

Незважаючи на багато труднощів і проблеми в галузі, ринок залізничних перевезень України залишається досить привабливим для нових інвестицій. На прикладі агросектора, аналітичні агентства і міжнародні інститути сходяться на думці, що нам варто очікувати стабільного зростання виробництва й експорту зернових на найближчі роки. Так, МВФ прогнозує за результатами сезону 2018/19 рекордні 69,8 і 44,5 млн тон відповідно (61,9 і 41,9 млн тон в сезоні 2017/18).

Через лібералізацію внутрішнього ринку, а також досить високу прибутковість цього бізнесу, дуже ймовірним є прихід іноземних гравців на ринок залізничних перевезень України, що володіють дешевим фінансовим ресурсом і можливостями для довгострокового розвитку. Нам відомі кілька іноземних «стратегів», які активно вивчають це питання.

Наживка для інвестора

З великою ймовірністю, подібні компанії шукатимуть місцевого партнера з розумінням особливостей ринку України. У виграшній позиції будуть ті, хто готовий до подібної співпраці і високих стандартів партнера. Наявність позитивної бізнес-репутації, контракти з клієнтами, які забезпечать вантажопотік, зрозуміла юридична структура компанії і готовність до повноцінного due diligence з боку майбутнього партнера стануть великими перевагами для місцевих гравців. Той, хто зможе залучити такого інвестора, буде у виграшній ситуації і отримає можливість розвиватися швидше за інших.

Джерела фінансування

Для тих компаній, які хотіли б розвиватися самостійно, існує кілька додаткових варіантів фінансування власної програми розвитку. Поряд із послугами лізингових компаній, в Україні діє чимало міжнародних фінансових інститутів, які є доступним варіантом дешевого фінансування для наших компаній. Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк та інші організації готові розглядати виділення коштів на покупку нового рухомого складу.


СПЕЦТЕМА: Проблемы "УЗ"


Джерело: mind.ua

08 мая 2019 г.
2800
Сергей Варланов возглавил Государственную налоговую службу Украины. Соответствующее решение было при...
08 мая 2019 г.
3040
АМКУ оштрафував дві компанії «Укрбуда» на 150 млн грн. Наслідки – банкрутство та з...
08 мая 2019 г.
5105
Открытие паркинга в аэропорту отметят музыкальным фестивалем с автошоу...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
Вчера
4706
Це може призвести до повного припинення діяльності основної програми компенсацій в Україні в наступн...
Вчера
1893
Для цього народні депутати пропонують передбачити відповідні видатки із загального бюджетного фонду...
31 октября 2024 г.
2619
Згідно з ухваленим документом, громадським об'єднанням, які опікуються охороною культурної спадщини,...
Вчера
1154
Всередині нього буде знаходитися величезний атріум зі спіралеподібною вежею в центрі. Навколо цієї в...
Вчера
525
Автор проєкту, відомий японський архітектор Шигеру Бан, зазначає, що музей є роботою з органічним фа...
31 октября 2024 г.
3369
Автори проєкту вирішили перепланувати об'єм будинку та оптимізувати його просторову конфігурацію від...
22 октября 2024 г.
1409
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
15 октября 2024 г.
1688
19 листопада усі провідні бімщики країни знову зустрінуться, щоб подискутувати, обговорити події, но...
10 октября 2024 г.
1266
У Києві відбудеться професійний форум, де зберуться провідні експерти та фахівці будівельної га...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
345
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3674
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!