РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.043 EUR: 44.686
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.043
EUR 40.000 41.000 44.686
USD 40.740 41.140 41.043
EUR 44.230 44.831 44.686
Новость

Хто стане інвестором для «Укрзалізниці»

Ринок залізничних перевезень потребує інвестицій. Переконані експерти. Звідки чекати фінансових вливань читайте далі.
3471
10 мая 2019 г.



Що важливо для інвестора?

Останнім часом на ринку залізничних перевезень відбувається чимало цікавих подій. У ситуації збільшення витрат на цей тип перевезень, а також наявного дефіциту вагонів, дедалі більше приватних українських компаній інвестують у власний вагонний парк. Поряд з постійним зменшенням кількості вагонів під управлінням АТ «Укрзалізниця» через їхню критичну зношеність, це призвело до збільшення частки приватного вагонного парку в загальній структурі. Віце-президент компанії Capital Times Євген Кудрицький розповів, чи варто чекати іноземних інвестицій на ринку залізничних перевезень України і на які аспекти передусім звертають увагу потенційні інвестори.

Приватні вагони на УЗ

За деякими типами вагонів частка приватного рухомого складу вже перевищує цифри АТ «Укрзалізниця». Зокрема, щодо вагонів-зерновозів і цистерн. А динаміка приросту парку напіввагонів передрікає подібну ситуацію вже до кінця 2019 року.

Якщо говорити про такий показник, як «робочий парк», то «приватники» вже давно перевищили обсяги національного оператора. Наочним прикладом стала ситуація з вагонами-зерновозами – лише за останній рік, станом на березень 2019-го, приватний бізнес наростив власний рухомий склад майже на 5000 вагонів, а в цей же час АТ «Укрзалізниця» скоротила їхню кількість більш ніж на 1000 вагонів.

Однією з причин такого зростання є активні інвестиції у вагони-зерновози великих вітчизняних агрохолдингів. Насамперед ці кроки спрямовані на розвиток власної транспортної безпеки і зменшення залежності від третіх сторін.

Подібними інвестиціями, наприклад, нещодавно відзначилася компанія «Астарта» – як і багато інших гравців, вона інвестувала в купівлю 130 нових вагонів-зерновозів. А ось компанія «Кернел» пішла іншим шляхом – у лютому 2019 року оголосила про гучне «M енд A», внаслідок чого було придбано компанію «РТК-Україна», що володіє майже 3000 вагонами-зерновозами на момент угоди.

Як поводяться на ринку «сервісні» компанії?

Трансформації також відбуваються і в компаніях, які спеціалізуються безпосередньо на наданні послуг залізничних перевезень та транспортному обслуговуванні. У 2018 році було оголошено про ще одне значне поглинання – інвестиційна група ICU стала власником компанії «Трансгарант-Україна», яка управляла 3000 одиниць рухомого складу.
Великі плани з розвитку цього напряму має і Група ТАС Сергія Тігіпка. Компанія збирається збільшити свій вагонний парк до 10 000 вагонів із нинішніх 1200 протягом 5–7 років, а одним із варіантів реалізації їхньої стратегії може бути залучення іноземного партнера.

Чи прийдуть нові інвестиції?

Незважаючи на багато труднощів і проблеми в галузі, ринок залізничних перевезень України залишається досить привабливим для нових інвестицій. На прикладі агросектора, аналітичні агентства і міжнародні інститути сходяться на думці, що нам варто очікувати стабільного зростання виробництва й експорту зернових на найближчі роки. Так, МВФ прогнозує за результатами сезону 2018/19 рекордні 69,8 і 44,5 млн тон відповідно (61,9 і 41,9 млн тон в сезоні 2017/18).

Через лібералізацію внутрішнього ринку, а також досить високу прибутковість цього бізнесу, дуже ймовірним є прихід іноземних гравців на ринок залізничних перевезень України, що володіють дешевим фінансовим ресурсом і можливостями для довгострокового розвитку. Нам відомі кілька іноземних «стратегів», які активно вивчають це питання.

Наживка для інвестора

З великою ймовірністю, подібні компанії шукатимуть місцевого партнера з розумінням особливостей ринку України. У виграшній позиції будуть ті, хто готовий до подібної співпраці і високих стандартів партнера. Наявність позитивної бізнес-репутації, контракти з клієнтами, які забезпечать вантажопотік, зрозуміла юридична структура компанії і готовність до повноцінного due diligence з боку майбутнього партнера стануть великими перевагами для місцевих гравців. Той, хто зможе залучити такого інвестора, буде у виграшній ситуації і отримає можливість розвиватися швидше за інших.

Джерела фінансування

Для тих компаній, які хотіли б розвиватися самостійно, існує кілька додаткових варіантів фінансування власної програми розвитку. Поряд із послугами лізингових компаній, в Україні діє чимало міжнародних фінансових інститутів, які є доступним варіантом дешевого фінансування для наших компаній. Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк та інші організації готові розглядати виділення коштів на покупку нового рухомого складу.


СПЕЦТЕМА: Проблемы "УЗ"


Джерело: mind.ua

08 мая 2019 г.
2770
Сергей Варланов возглавил Государственную налоговую службу Украины. Соответствующее решение было при...
08 мая 2019 г.
3011
АМКУ оштрафував дві компанії «Укрбуда» на 150 млн грн. Наслідки – банкрутство та з...
08 мая 2019 г.
5077
Открытие паркинга в аэропорту отметят музыкальным фестивалем с автошоу...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3098
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3622
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3994
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4677
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9709
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1124
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1293
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1082
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
158
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!