Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.286 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.466 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.286 |
EUR | 43.040 | 43.800 | 43.466 |
Всеукраїнскький союз виробників будівельних матеріалів України звертається до Київської влади відкритим листом стосовно відродження київського трамваю: були перші - тепер останні.
ШАНОВНИЙ ВІТАЛІЮ ВОЛОДИМИРОВИЧУ!
Шановні депутати Київради!
У великих містах та столицях Європи нового розвитку набуває трамвай.
Непогано, що з 2003 року в Києві капітально відремонтовано 140 та виготовлено нових 7 трамвайних вагонів.
Тільки ми залишаємо старезну реостатну систему управління трамваєм та застарілу ходову частину, а в Празі на 450 (із 1000), таких же старих вагонах, поставили транзисторну систему, яка забезпечує 40-45% економії електроенергії та плавність ходу, легкість управління, збільшення ресурсу.
Добре, що в Києві з’явилися по одному зразку новітніх моделей трамваїв: Львівський, Санкт-Петербурзький, Білоруський.
Але у Празі з населенням в 1,2 млн. на маршруті 1000 трамваїв, з них найновіших трамваїв-лайнерів – 147 одиниць.
Тобто київські трамваї-релікти сьогодні – свідчення нашої відсталості на 30-35 років, та й на маршрути їх виходить 200-250 одиниць замість 400-450-ти. У Києві (і в Україні) доведеться прискорено оновлювати та замінювати ввесь трамвайний парк.
Але нові трамваї по нашим коліям не зможуть їздити. Тут ми уже на точці неповернення, втрати професіоналізму та знань.
Рельсо-шпальну конструкцію уже більше 20 років заміняє безшпальна технологія.
Сьогодні рейку поміщають на підстилаючі і бокові резинові профілі, а сама плита теж укладається на гарячий асфальт, резину або мастику, взагалі під коліями багатошаровий дорожній «пиріг» з дренажем, геотекстилем і т.д. товщиною 80-100 см.
Тоді відсутні і шуми, і вібрації, і корозії від блукаючого струму, а трамвайна колія поєднана із проїжджою частиною комфортно і для руху автотранспорту.
Слід зазначити, що і це не межа, з’явилися ще більш складні технологічно і більш дорогі системи.
Попередньо фахівці Спілки вивчили практику модернізації трамвайних колій Праги, Таллінна, Польщі та Білорусі, українських міст та пропонують:
1.На даному етапі в Києві доцільно зосередитися на технологіях широкополосних трамвайних плит.
2.Київ відстає. Безшпальна технологія використовується: Львів – 23,8 км (роботи розпочаті з 1996 року), Кривий Ріг – 10 км (роботи розпочаті з 2000 року), Харків, Вінниця, Одеса – по 2 км, Прага – 100 км, Мінськ 40 км (із 65 км), а в Києві 200 метрів і один переїзд на площі Перемоги.
3.Учасники Спілки ініціативно організовують виготовлення широкополосних трамвайних плит в Києві уже в березніроку.
4.Учасники Спілки організовують технічний нагляд та супровід робіт провідними фахівцями Європейського Союзу.
5.Учасники Спілки пропонують першочергово розпочати оновлення трамвайних колій:
- від Контрактової площі по вул. Глибочицькій та Дмитрівській,
- по вул. Фрунзе;
переїздів:
- по вул. Січових Стрільців (вул. Артема) та вул. В. Чорновола.
6. Київській міській раді та КМДА:
6.1. Підтримати першочергові проекти реконструкції трамвайних переїздів та маршрутів на 2016 рік та визначити перспективу.
6.2. Передбачити бюджетне фінансування на проектування та реконструкцію на 2016 рік та наступні роки наростаючим підсумком. (Наприклад, за останні півтора року в Таллінні реконструйовано10 км колій, а Прага щорічно оновлює по 5-7 км).
- грудень 2015 року – рішення сесії Київради, розпорядження КМДА.
6.3. Визначити замовником названих робіт – «Київавтодор», сформулювати стратегічно вивірене завдання на проектування за участі фахівців «Київпастрансу», «Київпроекту» та Департаментів транспорту та архітектури.
- грудень 2015 року – розпорядження Голови КМДА.
6.4. Терміново провести представницьку нараду – круглий стіл фахівців галузі та ініціаторів проекту (Розширене засідання Комісії Київради по транспорту – як варіант). Фахівців в Києві – обмаль. Ми вже втрачаємо знання і нових не набуваємо.
- грудень 2015 року.
6.5. Організувати обмін та навчання фахівців, технічне співробітництво з органами влади (замовником) та бізнесом (транспортне будівництво) в кількох столицях Європи.
Конкретними справами киян – оновимо столицю!
З повагою,
Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів,
Голова КМДА (1992-1993 рр.),
Заступник Голови КМДА (три рази у двох мерів) по транспорту,
Заслужений транспортник України І.М. Салій
Джерело: www.avbmv.com.ua
Фото: www.vz.ua
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.