Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.331 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.691 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.331 |
EUR | 43.550 | 44.201 | 43.691 |
В Мінрегоні відбулося засідання Ради директорів Конфедерації будівельників України, на якому були розглянуті важливі питання діяльності будівельної галузі.
Був запрошений Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, який висвітлив найближчі перспективи реалізації інфраструктурних проектів за участі підприємств будівельної галузі. Було визначено законодавчі зміни для поліпшення якості реалізації інфраструктурних проектів.
Заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе розповів про досягнення цього року.
Наступним нагальним питанням був критичний розгляд можливостей закупівельного майданчику PROZORRO в контексті будівельної галузі. Бернард Семерія, керівник проекту Європейської комісії в Україні «Допомога органам влади України в удосконаленні менеджменту циклом інфраструктурного проекту», ділився думками з приводу проблемних моментів, що виникають при застосуванні Закону України «Про публічні закупівлі» при здійсненні тендерних закупівель будівельно-монтажних робіт в системі «PROZORRO».
Традиційно, лави КБУ, як завжди поповнилися новими учасниками, які налаштовані на відкрите, прозоре та надійне партнерство як з учасниками провідного будівельного об’єднання, так іншими гравцями ринк. До лав КБУ приєдналися ТОВ Будівельна група «Синергія» та ТОВ «Вент-Сервіс».
Головні питання засідання - вустами спікерів:
"УКРАЇНА МОЖЕ УВІЙТИ У ТОП-15 DOING BUSINESS ЗА ПОКАЗНИКОМ ОДЕРЖАННЯ ДОЗВОЛІВ НА БУДІВНИЦТВО"
Лев Парцхаладзе, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України
На кінець місяця ми чекаємо результатів рейтингу Doing Business. У минулому році Україні вдалося піднятися зі 140-го на 35 місце за компонентом «одержання дозволів на будівництво».
Цього року плануємо бути у ТОП-15 країн по цьому показнику», – висловив надію Лев Парцхаладзе. За його словами, минулого року в рейтингу були враховані не всі позитивні зміни, що були зроблені і вже реально працюють.
Наприклад, скасування процедури реєстрації декларацій і подвійної процедури отримання техумов пожежної та техногенної безпеки від ГСЧС для проектування.
Також, введення обов'язкової вимоги про наявність вищої освіти у розробників проекту будівництва та інженерів технічного нагляду, що підвищує якість контролю.
Дуже важливим та дієвим фактором прогресу заступник Міністра вважає оновлення ДБН. «Я дякую Конфедерації будівельників України за активну участь у їх розробці.
Конфедерація провела біля 50 круглих столів, присвячених удосконаленню нормативної бази», – нагадав Парцхаладзе. Чиновник сподівається, що також поліпшить бізнес-клімат запропонована ДАБІ нова прозора процедура реєстрації дозвільних документів.
«Вже на наступний день можна дізнатися номер звернення та дату реєстрації, бачити, як вони обробляються», – зазначив Лев Парцхаладзе. Також він повідомив, що готується проект Постанови Кабміну про перелік будівельних робіт, які не потребують дозвільних документів.
Серед таких робіт: переобладнання та перепланування житлових будинків, нове будівництво, реконструкція та реставрація військових містечок, роботи по тепломодернізації будинків.
«МОДЕРНІЗУЙТЕСЬ, БУДЬТЕ АКТИВНИМИ – РИНОК ЗРОСТАЄ ТА СТАЄ БІЛЬШ КОНКУРЕНТНИМ»
Володимир Омелян, міністр інфраструктури України
Володимир Омелян відмітив, що система тендерних закупівель потребує удосконалення. Одне з найважливіших – питання кваліфікації учасників повинно ставитись до, а не після тендеру. Володимир Омелян вважає недопустимою також практику деяких замовників з дроблення тендерів. «Чим більш масштабні будуть завдання та обсяги робіт, тим більше увага буде компаній не тільки українських, але й з окремих азійських держав», – підкреслив він.
Міністр інфраструктури вважає необхідним внесення змін в Закон України про публічні закупівлі в частині впровадження консультаційних послуг. «Контроль за якістю робіт повинен бути. Так, зараз ситуація з якістю краще, ніж 10 років тому. Всі дорожні роботи мають гарантію 5, з наступного року 10 років. Але цього замало, треба підвищувати вимоги до якості робіт. Дороги мають будуватись на 20-40 років і належно утримуватись. Я закликаю вас: модернізуйтесь. Ринок зростає, набирає обертів, і тут ваша проактивна позиція дуже важлива», – підкресли Володимир Володимирович.
Бетонні дороги Міністр назвав питанням важливим як для розвитку інфраструктури, так і для української промисловості загалом. Але висловив критику стану галузі: «Коли кажуть, що цементу у нас достатньо, – це неправда; коли кажуть, що він необхідної якості, – також неправда. Але коли говорять, що все можливо зробити краще, – правда. Наступного року ми плануємо збудувати бетонні дороги на півдні України, і я бачу відмінності в якості як сировини, так і робіт, які пропонують іноземні компанії на цих проектах, і того, що пропонують вітчизняні».
Прокоментував Міністр інфраструктури й болюче питання відносин промисловості та Укрзалізниці. «Деякі вважають що компанія близька до колапсу. Мене особисто жахає стан держкомпанії номер один в Україні. Щодо тарифів на вантажоперевезення – об’єктивно вони найнижчі в Європі, але є питання менеджменту. Я вважаю, що спецтариф для внутрішніх перевезень потрібен бути, а все інше – ви заробляєте гроші, ви отримуєте прибуток в офшорах, – будь ласка, платіть податки в Україні», – підкреслив Володимир Омелян.
Загалом ситуацію з інфраструктурною галуззю Міністр вважає «не такою поганою», адже фінансування робіт збільшується. Зокрема, на отримання дорожнього господарства у 2014 році не було виділено жодної копійчини, у 2015 – вже 6,5 млрд. грн, у 2016 – 10 млрд. грн., 2016 – більше 20 млрд., у цьому – 47 млрд. грн., у наступному планується більше 56 млрд. грн. По аналогії з Дорожнім фондом має запрацювати фонд авіації, щоб відновити інфраструктуру аеропортів. «В Україні потрібно оновлювати три-чотири смуги в рік. Початок дуже важкий, але в Одесі ми вже оновлюємо, у наступному році плануємо Дніпро та ще один аеропорт. Отже говорити, що держава нічого не робить, – не можна. Ситуація з фінансуванням покращується. Підвищуватись має й якість проектів та робіт», – резюмував Омелян.
"ДЕРЖАВА МАЄ СТВОРИТИ СПРИЯТЛИВІ УМОВИ ДЛЯ ІНВЕСТУВАННЯ У БУДІВЕЛЬНУ ГАЛУЗЬ"
Олена Дмітрієва, заступник голови правління банку "Глобус"
Олена Дмитрієва ознайомила присутніх з поточним станом банківської системи України та перспективами іпотечного кредитування.
Нажаль, з 2008 року криза у банківському секторі так і не була поборена. На сьогодні заборгованість банків за кредитами рефінансування перед НБУ сягає 50 млрд грн.
Держава змушена була взяти на себе зобов’язання банків шляхом їх націоналізації, економіка не отримала кредитний ресурс, адже 20-30% річних не є нормальним для будь-якого бізнесу.
Високі ставки стають на заваді розвитку й іпотечного кредитування, на сьогодні через іпотеку оформляється не більше 2% угод.
«Найближчим часом це не зміниться: НБУ збільшує облікову ставку останні 9 місяців, попереду вибори, доля зовнішніх запозичень не визначена.
Рузвельт зміг побороти велику депресію у США , зробивши ставку не на банківську систему, а на пряме фінансове стимулювання державою реального сектору економіки, насамперед будівельної галузі», – підкреслила Дмітрієва.
Цей провірений часом рецепт міг би стати у нагоді і для України, адже одне робоче місце у будівельної галузі дає сім робочих місць у сумісних галузях, а одна гривня, вкладена у будівельну галузь, залучає додаткові п’ять гривень у економіку загалом.
Олена Дмітрієва нагадала присутнім про програми, які можуть бути цікаві потенційним інвесторам, але лише за умови створення державою прозорих та зрозумілих правил. Мова йде про вирішення проблеми застарілого житлового фонду, створення ринку орендного житла, енергомодернізацію будинків тощо.
«Але на сьогодні на відродження державних програм сподіватись не приходиться, можливості державного бюджету обмежені, а соціальні програми – не в пріоритеті», – констатувала Олена Дмітрієва.
Але банкір налаштована досить позитивно, бо бачить збільшення зацікавленості у іпотечних кредитах як зі сторони населення, так і зі сторони забудовників. «Найбільш дієвий метод стимулювання іпотеки – партнерські програми з забудовником», – підкреслила заступник Голови правління банку «Глобус».
А загалом шлях виходу з економічної кризи експерт бачить у прямому фінансуванні (інвестуванні) крупних інфраструктурних проектів. «Держава має створити сприятливі умови для інвестування у будівельну галузь. Необхідна комплексна державна програма Національних будівельних проектів», – вважає Олена Дмітрієва.
"ПОТРІБНО ДОСЛІДИТИ РЕАЛЬНИЙ РІВЕНЬ ЗАРПЛАТ У БУДІВЕЛЬНОМУ СЕКТОРІ В РЕГІОНАХ"
Юрій Сербін, ТОВ БМТ Вектор, віце-президент Конфедерації будівельників України
Мінрегіон видав Наказ №196 від 27.07.2018 «Про внесення змін до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», що змінив порядок визначення заробітної плати при проведенні державних закупівель будівельно-монтажних робіт. Тепер при нарахуванні береться за основу середня зарплата у регіоні.
Віце-президент КБУ Юрій Сербін звернув увагу на необхідність оцінити ефект нового порядку.
«Для цього просимо Мінрегіон на початку наступного року, у лютому-березні 2019 року, провести опитування обласних адміністрацій та керівництво обласних центрів щодо реального рівня заробітної плати в проектах, що фінансуються із залученням бюджетних коштів чи грантів.
А ще необхідно створити разом з КБУ спільну робочу групу з оцінки впливу дії Наказу на будівельну галузь», – підкреслив Юрій Сергійович Сербін.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.