
Резерви „Укрзалізниці“ вичерпані: що чекає на вантажні тарифи
На засіданні Верховної Ради заступник голови Наглядової ради УЗ Сергій Лещенко звернув увагу на критичний фінансовий стан компанії. Він зауважив, що внутрішні резерви вже вичерпані, і без серйозних заходів «або ми почнемо діяти, або втратимо компанію», пише Build Portal.
За дев’ять місяців 2025 року «Укрзалізниця» зазнала чистого збитку майже 7,2 млрд грн, наголосив Лещенко, додавши, що раніше пасажирські перевезення компенсувалися за рахунок вантажних, але в умовах війни така модель вже не працює.
Через зменшення обсягів вантажних перевезень і втрату вугільної галузі Донеччини компанія змушена звертатись по допомогу до держави. Як зазначено, один із напрямів - державне фінансування у розмірі близько 16 млрд грн на компенсацію збитків пасажирського сегмента.
Крім того, «Укрзалізниця» планує три ключові кроки: внутрішня оптимізація (зокрема продаж металобрухту з потенціалом близько 10 млрд грн), державна підтримка та поетапна індексація вантажних тарифів. Остання передбачає підвищення на 27,5 % з 1 січня та ще на 11 % - з 1 липня наступного року, що може принести до 22,5-22,6 млрд грн.
Лещенко також запевнив, що соціальна програма «УЗ‑3000», передбачена для безоплатних квитків у непікові періоди, не впливатиме на бюджетну компенсацію збитків пасажирських перевезень.
За його словами, збереження балансу між соціальною функцією залізниці та її фінансовою стійкістю на 2026 рік є ключовим завданням.

Як
збільшити на 25% кількість якісної висотної забудівлі за доступними цінами
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.