Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.870 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 48.021 |
USD | 41.600 | 42.010 | 41.870 |
EUR | 48.020 | 48.900 | 48.021 |
Для повноцінної житлової реформи, крім ухвалення законопроєкту №12377 «Про основні засади житлової політики», Україні слід створити нове законодавство щодо фонду соціального житла, а також провести низку змін на рівні Податкового кодексу, що дасть можливість вивести ринок оренди з тіні.
Без створення прозорих орендних правил нова житлова політика не зможе стати ефективною, – вважає голова Комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку і містобудування, очільниця партїі «Слуга Народу» Олена Шуляк.
Під час обговорення «Забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб в Україні. Поточний стан та можливі шляхи для покращення ситуації», організованого міжнародним фондом «Відродження» та Черкаським правозахисним центром, парламентарка повідомила, що виконання «житлових» індикаторів програми Ukraine Facility, за якою Україна отримує від ЄС 50 млрд євро до 2027 року, – лише перший крок до успішної житлової реформи.
За її словами, перший індикатор – ухвалення законопроєкту «Про основні засади житлової політики» (№12377) дає лише її старт.
«Цей законопроєкт рамковий, однак задля запуску реформи він –необхідна передумова, оскільки окреслює основні напрями майбутньої реформи. Крім цього, для повноцінної реформи потрібно створити та ухвалити ще декілька важливих законопроєктів, але потрібні будуть і зміни правил гри на орендному ринку», – пояснила Шуляк.
Вона нагадала: щодо ухвалення законопроєкту №12377 у Ukraine Facility зафіксовано дедлайн – 4 квартал поточного року. Наступний важливий дедлайн – ухвалення законопроєкту про фонд соціального житла, з якого воно надаватиметься, зокрема, в соціальну оренду та як службове житло.
«Все, що стосується фонду соціального житла, на сьогодні є величезною проблемою на рівні органів місцевого самоврядування. Якщо оцінити, що у нас із соціальним житлом в Україні, то можна сказати, що воно просто дорівнює нулю. Ті десятки об’єктів, які на сьогодні є, вони точно не можуть забезпечити ту потребу, яку необхідно забезпечувати. Тому наступне законодавство буде стосуватися в індикаторах саме соціального житла», – пояснила Олена Шуляк.
Парламентарка акцентувала, що роботу над створенням цього законопроєкту розпочато, не чекаючи ухвалення рамкового, оскільки ухвалити його потрібно не пізніше ніж у 4 кварталі 2026 року.
Цей фонд, пояснила нардепка, буде на балансі громад і саме громада надаватиме його в соціальну оренду, платежі від якої направлятимуться в місцеві бюджети – револьверні фонди, де вони будуть накопичуватись для цільового використання. Крім цього, з фонду соціального житла можна буде отримувати службове житло, але з однією умовою – таке житло не можна буде приватизовувати, тобто воно надаватиметься у тимчасове користування.
Водночас, зауважила Шуляк, паралельно потрібно змінювати і Податковий кодекс, наводячи лад в законодавстві, яке стосується оренди. На сьогодні більшість угод, які стосуються взаємовідносин орендодавець-орендар, у тіні. Як пояснила Шуляк, не захищені як люди, що надають квартири в оренду, як і ті, які беруть квартири в оренду. Крім цього, програє держава, оскільки в її випадку йдеться про ненадходження податків до державного бюджету. З чинною системою оподаткування практично неможливо буде вивести цей ринок з тіні, переконана Олена Шуляк.
«Тому тут вже розпочалася відповідна робота на рівні того, щоб вести перемовини із Міністерством фінансів, із профільним Комітетом, для того, щоб знижувати податкове навантаження. На сьогодні воно досить високе. Один ПДФО тільки для тих, хто здає в оренду квартири, – 18%, плюс військовий збір 5%. І це завжди буде таким бар’єром для того, щоб житло не надавалося в оренду по білих договорах, і завжди перебуватиме в тіні. Якщо це не виправити, прозорих правил на орендному ринку не буде, а це означає, що соціальну оренду як інструмент ефективно реалізувати буде складно, – резюмувала народна депутатка.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.