РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.249 EUR: 48.785
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.249
EUR 40.000 41.000 48.785
USD 41.000 41.480 41.249
EUR 48.250 49.000 48.785
Новость

Нігерійське «метро в нікуди»: яскравий приклад того, як не слід будувати громадський транспорт

Лінія мала стати першим відрізком 290-кілометрової мережі метрополітену, яка би, зокрема, сполучала центр міста з передмістями
4131
05 сентября 2023 г.
Фото: Liesel81, CC BY-SA 4.0


Метро у Нігерії


У столиці Нігерії Абуджі є легке метро, яке не працює. Його називають найгіршим транспортним проєктом у світі. На цьому прикладі можна дослідити, як не треба будувати громадський транспорт, повідомляє Bloomberg CityLab.

27-кілометрову лінію легкорейкового метро відкрили у 2018 році й закрили з пандемією у 2020-му. За цей час крадії покрали кабелі, дроти та сигнальне обладнання. Зараз метро стоїть закинуте: поїзди іржавіють у депо, станції вкриваються пташиним послідом.

Щороку Нігерія виплачує 50 мільйонів доларів банку Китаю, в якого позичили 500 мільйонів на проєкт.

Плани уряду відпочатку були масштабними. Ця лінія мала стати першим відрізком 290-кілометрової мережі метрополітену, яка би, зокрема, сполучала центр міста з передмістями.

Абуджа. Фото: Pexels

Проблема метро в Абуджі у тому, що воно старанно уникає місць, де живуть і працюють люди, пояснює місцевий консультант з міського розвитку Мохамед Лаваль Шайбу.

Так, один кінець заходить в аеропорт, а люди, які можуть собі дозволити подорожі літаками (в Африці це недешеве задоволення), зазвичай дістаються до нього автомобілем. Інший кінець завели в так званий Центральний бізнес-квартал - ізольований район, вулицями якого пастухи переганяють худобу на пасовище.

Заселені зони Абуджі (колами показано найнаселеніші осередки) та трасування лінії метро. Джерело: Nigerian Urbanism

Проєкт метро до аеропорта розробляли під Ігри співдружності 2014, право на проведення яких зрештою було віддано шотландському Ґлазґо. Переробити проєкт, щоб він краще пасував мешканцям, і не подумали: політикам було важливіше перерізати червону стрічку на відкритті, зауважує дослідник африканського громадського транспорту Тонамі Плеймен.

Ті 20 місяців, що лінія функціонувала, на 40-хвилинний маршрут виходили не більш як чотири пари поїздів на день. Між кінцевими станціями вони робили лише одну зупинку, минаючи решту п’ять. Не дивно, що цим метро щодня користувалися менш як тисяча пасажирів - за даними Плеймена, 400 людей максимум.

Порівняння пасажиропотоку метро різних мегаполісів. Джерело: Nigerian Urbanism
 

Причини провалу проєкту метро аналізуються також на ютуб-каналі «Нігерійський урбанізм»:

Нещодавно в уряді підписали контракт на 6,6 мільйона доларів із китайською компанією на ремонт, щоб відновити курсування поїздів до травня наступного року.

Нігерійський уряд переніс столицю з Лагоса до Абуджі тридцять років тому. Зараз тут живе шість мільйонів людей, якщо рахувати передмістя. Більшість користуються маршрутками та благенькими таксі.

Маршрутки в Лагосі. Фото: Dami Akinbode / Unsplash
 


Цікаво про будівництво:
 як перетворити скляні фасади будинків на витвір мистецтва


Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal



Источник:
hmarochos
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Общестроительные новости
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
05 сентября 2023 г.
7512
Конструкція офісу проходить через джунглі й у деяких місцях огортається навколо дерев, а стовбури ли...
04 сентября 2023 г.
3182
Запропонований проєкт описують як пішохідну громаду, що допоможе вирішити "регіональні інфраструктур...
01 сентября 2023 г.
2324
Листа про цей законопроєкт до Європарламенту направив голова Верховної Ради Руслан Степанчук, а ...
13 августа 2025 г.
3550
Інвестиційні проекти, які можна буде компенсувати через власні податки підприємства, мають бути реал...
12 сентября 2025 г.
189645
Build Portal зібрав думки будівельної еліти, профільних експертів та представників влади щодо н...
31 июля 2025 г.
3534
Документ передбачає залучення приватних інвестицій для швидкого відновлення інфраструктури...
21 августа 2025 г.
3464
Міст матиме довжину 112 метрів та ширину 14 метрів. Він складатиметься з двох рівнів: верхній сполуч...
20 августа 2025 г.
7534
Проєкт став черговим прикладом динамічного розвитку архітектурного середовища Тирани, де останніми р...
19 августа 2025 г.
10628
Компанія створила три окремі зони – аквапарк з інтерактивними водними елементами, лісопарк з в...
17 сентября 2025 г.
2726
September Fest — головний міський урбан фестиваль цієї осені, де поєднуються архітектура, куль...
05 сентября 2025 г.
2223
Під час BUSINESS DAY КБУ будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами ...
05 августа 2025 г.
1560
6 серпня відбудеться розширене спільне засідання Ради Будівельної палати України, Профспілки працівн...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Анна Гонтаренко, Виконавча директорка Українського Центру Сталевого Будівництва у Головному щор...
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!

Ивент
АНОНС: BUSINESS DAY КБУ та розширене засідання Ради директорів КБУ відбудуться 08 жовтня 2025 року!
Під час BUSINESS DAY КБУ будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднаються для обговорення поточних викликів галузі та ефективної координації зусиль щодо майбутньої відбудови України
Киев
8
октября
необходима регистрация