РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.731 EUR: 48.762
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.731
EUR 40.000 41.000 48.762
USD 41.550 41.999 41.731
EUR 48.500 49.249 48.762
Новость

Чому існує дефіцит паркомісць у столичних ЖК - дослідження

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Проте паркомісця у столиці в дефіциті
2712
10 октября 2019 г.



Реальне покриття паркомісцями не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру

З 2015 по 2019 рік в Києві стартувало вдвічі більше ЖК, ніж за попередні 10 років. Паралельно відзначається і зростання продажу автомобілів. Сьогодні рівень автомобілізації столиці становить 257 авто на 1000 жителів, але вже у 2025 року може досягти 450 автомобілів. В таких умовах одним з важливих критеріїв при виборі житла є його забезпеченість паркомісцями. 

«У нашому дослідженні, ми співвіднесли кількість квартир в новобудовах столиці з об'ємом паркомісць, які надає сам забудовник, і паркомісць і гаражів, які продаються або здаються в оренду через платформу OLX», – коментує Олександра Глуздовская, Head of Data Science девелоперської компанії DC Evolution.

В цілому на OLX розміщено понад 12 тис. оголошень про продаж гаражів і паркомісць по всій території України. Найбільше пропозицій з Київської області – 2 667 лотів, при цьому частка пропозицій в столиці з цього обсягу становить понад 90%. Крім того, 480 паркомісць здається в оренду по всьому Києву. 

«Сьогодні в Києві відкрито або заплановано продаж в більш, ніж 400 ЖК, при цьому дані за кількістю квартир є в трохи більше, ніж в 300, а за наявністю парковок – у вдвічі меншій кількості об'єктів. У новобудовах, в яких відомі обидва параметри, ми оцінили залежність кількості паркомісць від кількості квартир. Так, передбачувано для економ- і комфорт-класу це співвідношення менше, ніж для бізнес- і еліт-класу», – додає Олександра Глуздовська. 



Найбільше співвідношення паркомісць до квартир в Подільському та Печерському районах, де паркомісце «додається» практично до кожної квартири в новобудові. Найнижче співвідношення – в Дніпровському районі. Такі результати обумовлені тим, що в Печерському районі більше 90% квартир бізнес- і преміум-класу, які і передбачають високу забезпеченість паркінгами. У той час як в Дніпровському переважають об'єкти комфорт-класу, і, імовірно, мешканці будуть паркуватися на вулиці або громадських парковках. У той же час високий показник і у Деснянського районі, але він досягається переважно за рахунок паркомісць, які можна купити або орендувати на OLX. 

В середньому по всьому Києву забезпеченість паркомісцями становить 0,59, тобто на кожні дві квартири приходиться по одному паркомісцю. Знову ж таки, варто підкреслити, що ці цифри відображають специфіку тільки тих комплексів, у яких є дані про парковках – а це трохи менше 170 продаваних або запланованих до продажу ЖК. До слова, в житлових комплексах бізнес-і еліт-класу будують переважно підземні паркінги, а в економ- і комфорт-класі наземні стоянки. 

«Ми поділили Київ на ділянки з радіусами 1 км і оцінили кількість ЖК в даних локаціях. Так, найбільше об'єктів будується в центральній частині Києва і в Голосіївському районі. Якщо накласти карту щільності новобудов на карту обсягу квартир і паркомісць в тих же локаціях, чітко видно, що, за кількістю квартир рекордсменами є новобудови, віддалені від центру. При цьому паркомісць там якраз не вистачає», – зазначає аналітик. 



«Проблема недостатньої забезпеченості паркомісцями існує, мабуть, з моменту зародження українського ринку девелопменту. Будівництво паркінгу – досить дороге задоволення як для покупця, так і для девелопера. Для першого окупність вкладень становить 12-15 років, для другого – не менше 10-15 тис. доларів в залежності від класу комплексу, кількості рівнів паркінгу та інших параметрів, а в разі відсутності попиту – це просто заморожені на невизначений період гроші. При цьому простежується цікава тенденція, коли ціна паркомісця співмірна з ціною автомобіля, який на ньому паркується», – зазначає Генеральний директор компанії UTG Residence Роман Савченко.   



З огляду на те, що дослідження охоплює не всі комплекси столиці, забезпеченість паркомісцями насправді може бути ще менше. «У світі все популярнішим стає каршерінг, а в Києві навіть побудували кілька перехоплюючих паркінгів, але наше суспільство, як і раніше досить абтомобілеоріентіроване. Тому реальне покриття паркомісцями я оцінюю не більше 0,35, а то і 0,3 паркомісця на одну квартиру. Але поки мешканці не будуть готові оплачувати свій комфорт, девелопери не будуть і не зможуть надати більше паркінгів, а значить ми продовжимо бігати по цьому замкнутому колу», – додає Роман Савченко.

Читайте також про те, що ціна нових квартир у передмістях Києва лишається незмінною. А також про те, що вартість квадратного метра у новобудовах Києва зросла у вересні майже на 4%.
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
аналитика: недвижимость *
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
08 октября 2019 г.
3020
Середня ціна новобудов у передмісті Києва у вересні у порівняні з попереднім місяцем лишил...
08 октября 2019 г.
2021
Відкриття нових торгових центрів може стати викликом для існуючих. Так відкриття 1-ї черги Blockbust...
04 октября 2019 г.
2632
За 9 місяців 2019 року рівень орендних ставок на офісну нерухомість Харкова збільшився на 20,2%. Тем...
22 сентября 2025 г.
3466
Згідно з цим документом, під час воєнного стану та рік після його закінчення доступ до дан...
13 августа 2025 г.
3703
Інвестиційні проекти, які можна буде компенсувати через власні податки підприємства, мають бути реал...
12 сентября 2025 г.
189961
Build Portal зібрав думки будівельної еліти, профільних експертів та представників влади щодо н...
21 августа 2025 г.
3464
Міст матиме довжину 112 метрів та ширину 14 метрів. Він складатиметься з двох рівнів: верхній сполуч...
20 августа 2025 г.
7534
Проєкт став черговим прикладом динамічного розвитку архітектурного середовища Тирани, де останніми р...
19 августа 2025 г.
10628
Компанія створила три окремі зони – аквапарк з інтерактивними водними елементами, лісопарк з в...
Вчера
899
Київська школа економіки (KSE) спільно з Міністерством економіки, довкілля та сільського господарств...
14 октября 2025 г.
3257
14-16 жовтня в МВЦ, м. Київ відбудеться Міжнародна виставка будівельних технологій, матеріалів ...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Анна Гонтаренко, Виконавча директорка Українського Центру Сталевого Будівництва у Головному щор...
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!

Ивент
АНОНС: BUSINESS DAY КБУ та круглий стіл на тему «Зелені навички для відновлення України: діалог влади та бізнесу» відбудуться 08 жовтня 2025 року! (ЗАХІД ВЖЕ ВІДБУВСЯ)
Під час BUSINESS DAY КБУ будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднаються для обговорення поточних викликів галузі та ефективної координації зусиль щодо майбутньої відбудови України
Киев
8
октября
необходима регистрация