Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.213 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.728 |
USD | 41.150 | 41.660 | 41.213 |
EUR | 44.400 | 45.041 | 44.728 |
Лише за 20 миль від Риму розташоване Ізола Сакра – спокійне приморське поселення, яке довгі роки залишалося поза увагою. Однак зараз ця територія опинилася в центрі масштабного проєкту: круїзна компанія Royal Caribbean разом із британським інвестиційним фондом Icon Infrastructure планують збудувати тут новий порт – Fiumicino Waterfront.
Місцева влада підтримує ініціативу, оскільки чиновники вважають, що вона залучить туристів і створить робочі місця. Водночас екологічні організації та активісти виступають проти, оскільки побоюються руйнування морської екосистеми та значного збільшення транспортного потоку, пише The Guardian.
Історія місця та спірний проєкт
Ізола Сакра відома своїм історичним минулим. Тут розташовані залишки старого маяка та традиційні рибальські будиночки – біланчоні. «Це унікальне місце, справжня природна кінозйомка. Тут бували Шарліз Терон, Енді Гарсія та Ума Турман», – розповідає 72-річний Джанфранко Міконі, який понад 30 років живе в одному з біланчоні.
Джанфранко Міконі своїм білансіоном. Фото: Віктор Соколович / The Guardian
Ще у 2010 році були затверджені плани будівництва найбільшої в Середземному морі пристані для яхт. Передбачалося зведення чотирьох великих доків, готелю, конференц-центру та елітних апартаментів. Однак через фінансові скандали проєкт зупинили, і лише три роки тому територію викупила Royal Caribbean за 12 млн євро. Компанія продала 90% своєї частки Icon Infrastructure, отримавши дозвіл на будівництво нового порту для круїзних лайнерів.
Потенційні наслідки для природи та місцевої громади
Згідно з планами, у новому порту передбачені місця для сотень менших суден та два великі доки для круїзних лайнерів класу Oasis – одних із найбільших пасажирських кораблів у світі. Їхня висота сягає 72 метрів, що удвічі перевищує місцевий маяк, а місткість – до 5000 пасажирів.
Який вигляд матиме круїзний порт після завершення будівництва. Рендер: Fiumicino Waterfront
Місцеві активісти, зокрема інженер Джанкарло Петреллі, вважають, що проєкт принесе більше шкоди, ніж користі. «Круїзні туристи не залишатимуть гроші у Фьюмічіно – вони одразу вирушатимуть до Рима. А натомість нам залишаться затори, забруднення та екологічні проблеми», – каже він.
Джанкарло Петреллі на острові Сакра. Фото: Віктор Соколович / The Guardian
Іншим серйозним питанням є вплив на узбережжя. Будівництво першого хвилелому довжиною 800 метрів уже змінило морські течії та спричинило ерозію пляжів у сусідніх містечках Фочене та Фреджене. Новий порт потребуватиме ще більших змін: доведеться поглибити дно та видобути понад 3 мільйони кубометрів піску. Частину його планують використати для відновлення пляжів, але активісти побоюються, що це не вирішить проблему.
Протести та перспективи
Місцева громада, об’єднана в рух Collettivo No Porto, продовжує боротися проти будівництва. Антропологиня Федеріка Джюнта наголошує, що хвилелом доведеться подовжити до 1200 метрів, а вся берегова лінія буде забетонована.
У свою чергу, прихильники проєкту, зокрема мер Фьюмічіно Маріо Баччіні, вважають порт «історичною можливістю», яка зробить місто важливим туристичним центром без витрат з місцевого бюджету. Компанія Royal Caribbean запевняє, що порт створить 7000 робочих місць, а для зменшення шкідливих викидів круїзні лайнери підключатимуться до берегового електроживлення.
Ізола Сакра. Фото: Віктор Соколович / The Guardian
Проте станом на березень 2025 року будівництво ще не розпочалося через додаткові оцінки та численні заперечення. Попри це, компанія планує прийняти перші круїзні кораблі вже в листопаді – спочатку на рейдову стоянку з доставкою туристів на берег малими суднами.
Джерело: pragmatika.media
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.