РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 42.341 EUR: 49.315
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 42.341
EUR 40.000 41.000 49.315
USD 42.140 42.541 42.341
EUR 48.850 49.500 49.315
Статья

Усю берегову лінію заллють бетоном: маленьке італійське містечко планують перетворити на порт для гігантських лайнерів

Ще у 2010 році були затверджені плани будівництва найбільшої в Середземному морі пристані для яхт. Передбачалося зведення чотирьох великих доків, готелю, конференц-центру та елітних апартаментів
4669
10 марта 2025 г.

Федеріка Джунта, членкиня протестної групи Collettivo No Porto. Віктор Соколович / The Guardian

Італійське містечко можуть перетворити на порт для гігантських круїзних лайнерів

Лише за 20 миль від Риму розташоване Ізола Сакра – спокійне приморське поселення, яке довгі роки залишалося поза увагою. Однак зараз ця територія опинилася в центрі масштабного проєкту: круїзна компанія Royal Caribbean разом із британським інвестиційним фондом Icon Infrastructure планують збудувати тут новий порт – Fiumicino Waterfront.

Місцева влада підтримує ініціативу, оскільки чиновники вважають, що вона залучить туристів і створить робочі місця. Водночас екологічні організації та активісти виступають проти, оскільки побоюються руйнування морської екосистеми та значного збільшення транспортного потоку, пише The Guardian.

Історія місця та спірний проєкт

Ізола Сакра відома своїм історичним минулим. Тут розташовані залишки старого маяка та традиційні рибальські будиночки – біланчоні. «Це унікальне місце, справжня природна кінозйомка. Тут бували Шарліз Терон, Енді Гарсія та Ума Турман», – розповідає 72-річний Джанфранко Міконі, який понад 30 років живе в одному з біланчоні.

Джанфранко Міконі своїм білансіоном. Фото: Віктор Соколович / The Guardian

Ще у 2010 році були затверджені плани будівництва найбільшої в Середземному морі пристані для яхт. Передбачалося зведення чотирьох великих доків, готелю, конференц-центру та елітних апартаментів. Однак через фінансові скандали проєкт зупинили, і лише три роки тому територію викупила Royal Caribbean за 12 млн євро. Компанія продала 90% своєї частки Icon Infrastructure, отримавши дозвіл на будівництво нового порту для круїзних лайнерів.

Потенційні наслідки для природи та місцевої громади

Згідно з планами, у новому порту передбачені місця для сотень менших суден та два великі доки для круїзних лайнерів класу Oasis – одних із найбільших пасажирських кораблів у світі. Їхня висота сягає 72 метрів, що удвічі перевищує місцевий маяк, а місткість – до 5000 пасажирів.

Який вигляд матиме круїзний порт після завершення будівництва. Рендер: Fiumicino Waterfront

Місцеві активісти, зокрема інженер Джанкарло Петреллі, вважають, що проєкт принесе більше шкоди, ніж користі. «Круїзні туристи не залишатимуть гроші у Фьюмічіно – вони одразу вирушатимуть до Рима. А натомість нам залишаться затори, забруднення та екологічні проблеми», – каже він.

Джанкарло Петреллі на острові Сакра. Фото: Віктор Соколович / The Guardian

Іншим серйозним питанням є вплив на узбережжя. Будівництво першого хвилелому довжиною 800 метрів уже змінило морські течії та спричинило ерозію пляжів у сусідніх містечках Фочене та Фреджене. Новий порт потребуватиме ще більших змін: доведеться поглибити дно та видобути понад 3 мільйони кубометрів піску. Частину його планують використати для відновлення пляжів, але активісти побоюються, що це не вирішить проблему.

Протести та перспективи

Місцева громада, об’єднана в рух Collettivo No Porto, продовжує боротися проти будівництва. Антропологиня Федеріка Джюнта наголошує, що хвилелом доведеться подовжити до 1200 метрів, а вся берегова лінія буде забетонована.

У свою чергу, прихильники проєкту, зокрема мер Фьюмічіно Маріо Баччіні, вважають порт «історичною можливістю», яка зробить місто важливим туристичним центром без витрат з місцевого бюджету. Компанія Royal Caribbean запевняє, що порт створить 7000 робочих місць, а для зменшення шкідливих викидів круїзні лайнери підключатимуться до берегового електроживлення.

Ізола Сакра. Фото: Віктор Соколович / The Guardian

Проте станом на березень 2025 року будівництво ще не розпочалося через додаткові оцінки та численні заперечення. Попри це, компанія планує прийняти перші круїзні кораблі вже в листопаді – спочатку на рейдову стоянку з доставкою туристів на берег малими суднами.

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Джерело: pragmatika.media

Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Интересно про строительство
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
07 марта 2025 г.
15361
Планують обʼєднати сусідні райони, створити нові громадські простори й інфраструктуру. Про...
05 марта 2025 г.
6549
Китайський архітектор Лю Цзякунь став лауреатом Прітцкерівської премії 2025 року, яка вважається на ...
04 марта 2025 г.
9871
Дах, який є головною особливістю їдальні, складається з 45 сантиметрового шару утрамбованої землі, а...
03 марта 2025 г.
7240
Генеральний план передбачає ревіталізацію застарілих промислових об’єктів, зокрема тютюнової ф...
27 февраля 2025 г.
7216
Комплекс Yachthouse складається з двох 81-поверхових житлових веж заввишки 294 метри, що лише на шіс...
26 февраля 2025 г.
8169
Будинок потребував серйозної реконструкції, тому разом з архітекторами власниця розробила проєкт, що...
23 декабря 2019 г.
3958
У компаніях FOMALGAUT GROUP впроваджений 3-рівневий контроль якості продукції. При цьому компанії гр...
31 октября 2019 г.
4128
Осенью становится актуальной подготовка незавершенного строительства к зимовке, то есть консервации,...
24 октября 2019 г.
5817
Бензиновый генератор пригодится в местности, где отсутствует электроснабжение или наблюдаются частые...
Сегодня
4225
Вчені KTU показали, що зола й волокна з текстильних відходів можуть замінити частину цементу, підвищ...
27 ноября 2025 г.
1386
Директор будівельної компанії Rauta розповів про екологічну, соціальну та корпоративну відповідальні...
27 ноября 2025 г.
5955
Вчені проаналізували матеріали, з яких зведено храм у Байї, і з’ясували: унікальне поєднання в...
27 ноября 2025 г.
1386
Директор будівельної компанії Rauta розповів про екологічну, соціальну та корпоративну відповідальні...
26 ноября 2025 г.
1179
Навіщо і де застосовуються протипожежні двері та які переваги протипожежних дверей з плитами SW...
20 ноября 2025 г.
2530
Іспанські дослідники розробили наноголки з кобальтату міді, які поглинають до 99,5 % сонячного світл...
26 ноября 2025 г.
1179
Навіщо і де застосовуються протипожежні двері та які переваги протипожежних дверей з плитами SW...
25 ноября 2025 г.
1415
Підвищення енергоефективності неможливе без використання сучасних матеріалів, зокрема продукції КЕРА...
14 ноября 2025 г.
1172
Чому метал потребує вогнезахисної обробки, як працює вогнезахисне покриття та які переваги та о...