ОСТРОЖЧУК: Наш продукт не є гіршим за європейський – це однозначно! (бліц - інтерв'ю)

1590 2016-04-11 16:06:00


СПЕЦТЕМА. Цикл статей "Європейська делегація в Києві. Проведення 1 - го Національного з'їзду дистриб'юторів і виробників будматеріалів України". Читати всі статті циклу


Ярослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, ЕвротонВ рамках I-го Національного з'їзду виробників і дистриб'юторів будматеріалів України, який відбувся під час проведення міжнародної будівельної виставки KyivBuild 2016, Головний будівельний портал України взяв ексклюзивне інтерв'ю у Ярослави Острожчук, директора компанії «Євротон».

Build Portal: Пані Ярославо, ваша компанія взяла активну участь в організації та проведенні Першого національного з’їзду виробників та дистриб’юторів будматеріалів України. Розкажіть, як ви бачите майбутню співпрацю з колегами в цьому напрямку?

Ярослава Острожчук: Насамперед хочу сказати, що ми є членом Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів уже близько п’яти років. За останні 2-3 роки Спілка розвивається дуже стрімко. До того ж, тепер вона є членом UFEMAT (Європейська асоціація виробників та дистриб’юторів будматеріалів – Прим. ред.) Вагомою допомогою з боку Спілки є сприяння виходу компаній на європейські ринки. Представники Спілки надають консультації, допомагають сертифікувати продукцію, опрацьовують стратегічні висновки. Для нас, виробників, це цікаво. Чому? Наприклад, аби взяти участь у виставці, необхідно витратити близько 10-15 тисяч євро. А якщо згуртуватися з іншими компаніями – а нас згуртовує саме Спілка – виходить значно дешевше. Крім того, для виробників важлива не лише фінансова складова співпраці, для нас надзвичайно вагомим є спілкування з колегами.

 Build Portal: Повернемося до питання співпраці з Європою. Які ваші прогнози?

Ярослава Острожчук: Перше, на що варто звертати увагу, – це питання ціни, цінова політика. Європа вимагає від нас дуже низьких цін. Я вже неодноразово аналізувала різні варіанти і дійшла висновку, що на українському ринку працювати вигідніше, ніж на європейському. Але цього року склалася така ситуація:  стратегічні експортні ринки для нас закриті, а нам все одно потрібно нарощувати обсяги продажів. Можливо, десь це буде навіть невигідно, можливо, це буде з мінімальною віддачею, але треба працювати, треба нарощувати обсяги. Насамперед ми плануємо співпрацювати з Польщею. Наш завод розташовано у Львівській області, а тому, як ви розумієте, для нас це зовсім поруч. Також ми розглядаємо варіант співпраці з Румунією, Угорщиною. Але маю сказати, що їхні ринки є набагато меншими за наші. Тому не думаю, що нам вдасться наростити такі обсяги, щоб замінити ті ринки, які ми мали до того.

Build Portal: Наскільки нам відомо, ринок кераміки в Польщі заповнений місцевою продукцією. Чи зможе українська кераміка конкурувати з нею? Чи відповідає за якісними показниками європейському рівню?

Ярослава Острожчук: Дійсно, якщо порівняти українські та європейські товари, то є розбіжності  в якості. Наприклад, Європа завжди дає більшу асортиментну лінійку. Вони більше працюють над усілякими новинками. Нам поки що не дозволяє робити цього наше обладнання. По суті, треба здійснити значне оновлення виробництва, а це просто «вагони» капіталовкладень. І поки що ми не бачимо сенсу так витрачатися. Хоча все одно із середніми затратами нам вдається задовольняти попит – споживач щороку стає все більш вибагливим. Якщо ми не будемо пропонувати новинок, ми станемо нецікавими для споживацької аудиторії. Тому ми над цим активно працюємо. А те, що наш продукт (маю на увазі нашу галузь)  не є гіршим за європейський, то це однозначно! Те, що в них є кращі продукти, ніж у нас, також однозначно! Але те, що ми можемо запропонувати дешевший продукт, але такої ж якості, теж відповідає дійсності.

Ярослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, ЕвротонЯрослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, ЕвротонЯрослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, Евротон









Build Portal: Зараз для багатьох наших виробників  закрився ринок Росії. Чи розглядаєте ви так званий «шовковий шлях» через Грузію?

Ярослава Острожчук: Для нас закрився і ринок Росії, і ринок Казахстану. Але треба сказати, що шлях через Грузію – провальний. Ми не плануємо ним користуватися. По-перше, це дуже дорого. По-друге, нам не забезпечать відповідних умов співпраці. Наприклад, ми відправляли в місяць 10-20-30 вагонів на експорт (мається на увазі, Казахстан, Росія). Бувало, що й по 50 вагонів. Грузини не зможуть обслуговувати такі обсяги. Окрім того, власники вагонів відмовляються ставити їх на пороми. Оскільки там буде висока орендна плата. А ще гірше – ніхто не гарантує повернення цих вагонів. Є дуже серйозні нюанси, тому на 90% я впевнена, що це не наш шлях. Ми знайшли альтернативу – через Білорусь.

Build Portal: А чому ви не звертаєте уваги на Балкани – скажімо, на Туреччину?

Ярослава Острожчук: Розумієте, є таке поняття, як традиції використання будматеріалів. Наприклад, візьмемо Західну Україну. Там люблять зводити високі паркани, але вони не облицьовуються. То для чого їм матеріал для облицювання? Ми об’їздили чимало  країн і нерідко на виставках усвідомлювали, що презентуємо не те –  людям того регіону, тієї країни воно не потрібне. Є свої вподобання, традиції  – їх неможливо зламати. Ось це якраз стосується Туреччини – там використовують камінь. Я, навіть коли їжджу у відпустку, завжди звертаю увагу. Турки віддають абсолютно перевагу каменю. 

Build Portal: І традиційне питання – яким ви бачите 2016 рік?

Ярослава Острожчук: З цього приводу нещодавно спілкувалися з представниками інших компаній-виробників. Конкуренти конкурентами, але ми спілкуємося! Так от, колеги спрогнозували приріст ринку в 30%. Я була дуже здивована, це просто нереально! За моїми прогнозами – 10-15% це вже буде дуже добре. А щодо моєї оцінки ситуації в цілому, я бачу більш агресивну конкурентну боротьбу. Тому що, хай там як, але ми не знайдемо альтернативи таким ринкам, як Казахстан і Росія. Як не важко і не сумно це говорити, але в січні-місяці ми стали лідерами всього з одним вагоном. Це мінімум, як ви розумієте.

Ми робимо ставку на те, що будівельники більше звертатимуть увагу на облицювальну цеглу – ми постійно їм говоримо, що це вигідно. Велика надія на дистриб’юторів – сподіваємося, що в них таки буде ріст продажів. Крім того, ми завжди покладаємо надії на споживача. Зараз спілкуємося з супермаркетами, аби наростити продажі через них. Сьогодні, на жаль, володарює хаос, демпінг. Вірю, що учасники ринку почнуть дотримуватися домовленостей і тоді ситуація покращиться.

Build Portal: Дякуємо за розмову і бажаємо плідного сезону!


Джерело: Прес-служба Головного будівельного порталу України Build Portal
Спілкувався: Сергій Шевчук
Текст підготувала: Олена Бойко
Интересные новости:
21.03.2016
2321
ВЛАДИМИР РЕВА Организация: группа компаний «Агромат»Должность: совладелец Мероприят...
23.03.2016
1634
ИВАН ТЕЛЮЩЕНКО Организация: КерамейяДолжность: генеральный директор Мероприятие: 1-й ...
10.03.2016
1935
АЛЕКСЕЙ КУДРЯВЦЕВОрганизация: ГАСИ УкраиныДолжность: председатель...
05.10.2016
733
Александр Шимановский, генеральный директор Украинского института стальных конструкций им. В. Н. Шим...
26.08.2016
2573
Будівельна компанія «Стромат «Спецбетон» відкрила лінію по виробництву якісного бе...
28.06.2016
894
АЛЕКСЕЙ КУЛАГИНОрганизация и должность: Генеральный директор девелоперской компании ООО «Омокс...