РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.670 EUR: 42.520
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.670
EUR 40.000 41.000 42.520
USD 39.450 39.830 39.670
EUR 42.280 42.850 42.520
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

ОСТРОЖЧУК: Наш продукт не є гіршим за європейський – це однозначно! (бліц - інтерв'ю)

ЯРОСЛАВА ОСТРОЖЧУК

Организація: компанія «Євротон»

Посада: 
директор

4181 11.04.2016 в 16:06


СПЕЦТЕМА. Цикл статей "Європейська делегація в Києві. Проведення 1 - го Національного з'їзду дистриб'юторів і виробників будматеріалів України". Читати всі статті циклу


Ярослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, ЕвротонВ рамках I-го Національного з'їзду виробників і дистриб'юторів будматеріалів України, який відбувся під час проведення міжнародної будівельної виставки KyivBuild 2016, Головний будівельний портал України взяв ексклюзивне інтерв'ю у Ярослави Острожчук, директора компанії «Євротон».

Build Portal: Пані Ярославо, ваша компанія взяла активну участь в організації та проведенні Першого національного з’їзду виробників та дистриб’юторів будматеріалів України. Розкажіть, як ви бачите майбутню співпрацю з колегами в цьому напрямку?

Ярослава Острожчук: Насамперед хочу сказати, що ми є членом Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів уже близько п’яти років. За останні 2-3 роки Спілка розвивається дуже стрімко. До того ж, тепер вона є членом UFEMAT (Європейська асоціація виробників та дистриб’юторів будматеріалів – Прим. ред.) Вагомою допомогою з боку Спілки є сприяння виходу компаній на європейські ринки. Представники Спілки надають консультації, допомагають сертифікувати продукцію, опрацьовують стратегічні висновки. Для нас, виробників, це цікаво. Чому? Наприклад, аби взяти участь у виставці, необхідно витратити близько 10-15 тисяч євро. А якщо згуртуватися з іншими компаніями – а нас згуртовує саме Спілка – виходить значно дешевше. Крім того, для виробників важлива не лише фінансова складова співпраці, для нас надзвичайно вагомим є спілкування з колегами.

 Build Portal: Повернемося до питання співпраці з Європою. Які ваші прогнози?

Ярослава Острожчук: Перше, на що варто звертати увагу, – це питання ціни, цінова політика. Європа вимагає від нас дуже низьких цін. Я вже неодноразово аналізувала різні варіанти і дійшла висновку, що на українському ринку працювати вигідніше, ніж на європейському. Але цього року склалася така ситуація:  стратегічні експортні ринки для нас закриті, а нам все одно потрібно нарощувати обсяги продажів. Можливо, десь це буде навіть невигідно, можливо, це буде з мінімальною віддачею, але треба працювати, треба нарощувати обсяги. Насамперед ми плануємо співпрацювати з Польщею. Наш завод розташовано у Львівській області, а тому, як ви розумієте, для нас це зовсім поруч. Також ми розглядаємо варіант співпраці з Румунією, Угорщиною. Але маю сказати, що їхні ринки є набагато меншими за наші. Тому не думаю, що нам вдасться наростити такі обсяги, щоб замінити ті ринки, які ми мали до того.

Build Portal: Наскільки нам відомо, ринок кераміки в Польщі заповнений місцевою продукцією. Чи зможе українська кераміка конкурувати з нею? Чи відповідає за якісними показниками європейському рівню?

Ярослава Острожчук: Дійсно, якщо порівняти українські та європейські товари, то є розбіжності  в якості. Наприклад, Європа завжди дає більшу асортиментну лінійку. Вони більше працюють над усілякими новинками. Нам поки що не дозволяє робити цього наше обладнання. По суті, треба здійснити значне оновлення виробництва, а це просто «вагони» капіталовкладень. І поки що ми не бачимо сенсу так витрачатися. Хоча все одно із середніми затратами нам вдається задовольняти попит – споживач щороку стає все більш вибагливим. Якщо ми не будемо пропонувати новинок, ми станемо нецікавими для споживацької аудиторії. Тому ми над цим активно працюємо. А те, що наш продукт (маю на увазі нашу галузь)  не є гіршим за європейський, то це однозначно! Те, що в них є кращі продукти, ніж у нас, також однозначно! Але те, що ми можемо запропонувати дешевший продукт, але такої ж якості, теж відповідає дійсності.

Ярослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, ЕвротонЯрослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, ЕвротонЯрослава Острожчук, Острожчук Ярослава, Євротон, Евротон









Build Portal: Зараз для багатьох наших виробників  закрився ринок Росії. Чи розглядаєте ви так званий «шовковий шлях» через Грузію?

Ярослава Острожчук: Для нас закрився і ринок Росії, і ринок Казахстану. Але треба сказати, що шлях через Грузію – провальний. Ми не плануємо ним користуватися. По-перше, це дуже дорого. По-друге, нам не забезпечать відповідних умов співпраці. Наприклад, ми відправляли в місяць 10-20-30 вагонів на експорт (мається на увазі, Казахстан, Росія). Бувало, що й по 50 вагонів. Грузини не зможуть обслуговувати такі обсяги. Окрім того, власники вагонів відмовляються ставити їх на пороми. Оскільки там буде висока орендна плата. А ще гірше – ніхто не гарантує повернення цих вагонів. Є дуже серйозні нюанси, тому на 90% я впевнена, що це не наш шлях. Ми знайшли альтернативу – через Білорусь.

Build Portal: А чому ви не звертаєте уваги на Балкани – скажімо, на Туреччину?

Ярослава Острожчук: Розумієте, є таке поняття, як традиції використання будматеріалів. Наприклад, візьмемо Західну Україну. Там люблять зводити високі паркани, але вони не облицьовуються. То для чого їм матеріал для облицювання? Ми об’їздили чимало  країн і нерідко на виставках усвідомлювали, що презентуємо не те –  людям того регіону, тієї країни воно не потрібне. Є свої вподобання, традиції  – їх неможливо зламати. Ось це якраз стосується Туреччини – там використовують камінь. Я, навіть коли їжджу у відпустку, завжди звертаю увагу. Турки віддають абсолютно перевагу каменю. 

Build Portal: І традиційне питання – яким ви бачите 2016 рік?

Ярослава Острожчук: З цього приводу нещодавно спілкувалися з представниками інших компаній-виробників. Конкуренти конкурентами, але ми спілкуємося! Так от, колеги спрогнозували приріст ринку в 30%. Я була дуже здивована, це просто нереально! За моїми прогнозами – 10-15% це вже буде дуже добре. А щодо моєї оцінки ситуації в цілому, я бачу більш агресивну конкурентну боротьбу. Тому що, хай там як, але ми не знайдемо альтернативи таким ринкам, як Казахстан і Росія. Як не важко і не сумно це говорити, але в січні-місяці ми стали лідерами всього з одним вагоном. Це мінімум, як ви розумієте.

Ми робимо ставку на те, що будівельники більше звертатимуть увагу на облицювальну цеглу – ми постійно їм говоримо, що це вигідно. Велика надія на дистриб’юторів – сподіваємося, що в них таки буде ріст продажів. Крім того, ми завжди покладаємо надії на споживача. Зараз спілкуємося з супермаркетами, аби наростити продажі через них. Сьогодні, на жаль, володарює хаос, демпінг. Вірю, що учасники ринку почнуть дотримуватися домовленостей і тоді ситуація покращиться.

Build Portal: Дякуємо за розмову і бажаємо плідного сезону!


Джерело: Прес-служба Головного будівельного порталу України Build Portal
Спілкувався: Сергій Шевчук
Текст підготувала: Олена Бойко
 
 
Интересные новости:
21.03.2016
7710
ВЛАДИМИР РЕВА Организация: группа компаний «Агромат»Должность: совладелец Мероприят...
23.03.2016
5315
ИВАН ТЕЛЮЩЕНКО Организация: КерамейяДолжность: генеральный директор Мероприятие: 1-й ...
10.03.2016
3779
АЛЕКСЕЙ КУДРЯВЦЕВОрганизация: ГАСИ УкраиныДолжность: председатель...
26.06.2023
96
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
11.03.2024
3196
Микита Гайдамаха, керівник проєкту Temsa, компанія “АВТО-РЕГІОН” розповів про важливість...
05.10.2023
5251
В листопаді на території Ірпінської громади відкриється Центр соціалізації для ВПО з комфортними сма...