Торгівельна нерухомість Києва: підсумки бурхливого розвитку та найближчі перспективи (ІНФОГРАФІКА)

Ринок торгівельної нерухомості Києва очікує масштабне зростання пропозиції. За найближчі два роки обсяг торгівельних площ може збільшитись майже вдвічі - про це розповів у своїй доповіді CEO і засновник NAI Ukraine Віталій Бойко 

2233 30.01.2020 в 08:18




Розмір споживчого ринку в Україні можна порівнювати з розміром ринків розвинених країн ЄС

21 січня CEO і засновник NAI Ukraine Віталій Бойко виступив на підсумковій зустрічі Українського Клубу Нерухомості (URE Club) та розповів, чим запам'ятався 2019 рік на ринку торговельної нерухомості.

Розмір споживчого ринку в Україні можна порівнювати з розміром споживчих ринків розвинених країн Європейського Союзу - Австрії, Швеції, Швейцарії.

Крім того, він набагато більший за ринок Греції, Румунії та інших європейських держав.

За січень-листопад 2019 року оборот роздрібної торгівлі зріс на 28,9% в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року, становить 41,7 млрд дол. США.

Частково це зростання пов'язане зі зміцненням курсу гривні, проте навіть в цих умовах ситуація на українському ринку виглядає дуже позитивно на тлі інших європейських держав.

У той же час, показник в столиці виріс на 40,3% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, становить 8,11 млрд дол. США.

Ці показники пояснюються багатьма факторами. Головне, Україна - одна з найбільших країн Європи з великим, урбанізованим, населенням і найбільшою столицею в східноєвропейському регіоні.

На думку Віталія Бойка, ці показники полегшують комунікацію з українськими та іноземними ритейлерами, які мають побоювання і песимістично налаштовані щодо виходу на ринок і розширення своєї присутності на ньому.

Позитивний для рітейлу сигнал - зростання заробітної плати і зміцнення курсу гривні

Стабільний приріст заробітної плати в останні роки вивів Київ на об'єктивно інший рівень. У порівнянні з попереднім роком середня заробітна плата зросла на 20%. Це один з найвищих показників в Європі.

З початку 2019 курс української гривні до долара підвищився на 19%. Гривня зайняла 1 місце в рейтингу валют, які виросли найбільше.

Українці - «споживацьки залежна нація» і переживають споживчу ейфорію

Майже 80% доходів українці витрачають на споживчі товари.

На кінець 2019 індекс споживчих настроїв досяг позначки 91,7, що стало безпрецедентним зрушенням: зафіксовано найвищий рівень показника за всю історію.

Рейтингове агентство Fitch підвищило довгостроковий і короткостроковий кредитний рейтинг (IDR) України в іноземній і національній валютах з "B-" до "B", і поліпшив прогноз зі стабільного на позитивний.

Відповідаючи на питання аудиторії, Віталій Бойко зазначив, що статистична інформація, яка стосується споживчих витрат і торгових рітейлерів не відображає реальної картини. Показник витрат не враховує онлайн замовлень, а рітейлери не завжди розкривають реальні дані про товарообіг.

2019 - унікальний для ринку торгової нерухомості за всю історію незалежної України

Введено в експлуатацію більше 200 000 квадратних метрів орендних площ. У Києві відкрилися ТРЦ Oasis, Smart Plaza Obolon, River Mall, в передмісті - ParksMall і Cherry Mall.

Рекордсмен за площею серед торгових об'єктів, які запустилися в 2019-м - Blockbuster Mall, другий об'єкт «мережі Мегамолл» девелопера Mandarin Plaza Group.

«Не дивлячись на те, що в Blockbuster Mall не всі площі на даний момент зайняті магазинами, здати їх не можна - вони зайняті великими і дуже важливими для країни брендами», - зазначає CEO NAI Ukraine.

Саме тому об'єктивний рівень вакантності продовжує скорочуватися.

Pipeline на найближчі роки передбачає введення в експлуатацію ще більш 1 млн кв м торгових площ.

Орендні ставки практично не виросли, триває диверсифікація торгового пропозиції. Одні ТРЦ «випадають» з поля інтересу покупців, інші - навпаки розширюють вплив. Саме тому поняття «середня» ставка оренди не може бути справедливим. Ставки дуже відрізняються в залежності від об'єктів і товарної групи.

В українських реаліях показник насиченості торговельними площами втрачає актуальність, адже він не враховує якості площ

Об'єкти більш високої якості можуть «забрати собі» споживачів.

Віталій Бойко нагадав, як аналогічний процес відбувався в Лондоні, - коли в місті, де вже існували десятки торгових центрів, нові об'єкти почала будувати компанія Westfield. Зараз лондонці і туристи, кажучи про моллах в британській столиці в першу чергу торгові центри Westfield.

З кожним роком брокерам NAI Ukraine все легше вести переговори про вихід в Україну нових брендів

З'являються нові аргументи: зростання економіки, зростання товарообігу у рітейлерів, успішний досвід виходу відомих міжнародних брендів і наявність якісних об'єктів.

За останній рік список доповнився брендами The North Face, Decathlon та іншими. 2020 обіцяє бути ще більш «зоряним» - ряд відомих міжнародних брендів відкриються в ТРЦ Blockbuster Mall і Ocean Mall.

«Якщо раніше для багатьох світових компаній Україна була «закритою темою», то сьогодні ми вже запрошуємо їх на переговори до Києва і обговорюємо площі в ТРЦ і умови», - розповів Віталій.

Саме завдяки роботі NAI Ukraine у ​​2018 році в Lavina Mall відкрився перший H & M в Україні - зараз цей магазин шведського бренду один з найуспішніших у Східній Європі.

Онлайн-рітейл в Україні поступово зростає

Роздрібний товарообіг України сфокусований в традиційних магазинах (89%), онлайн торгівля займає лише 11%, і має значний потенціал для зростання.

У європейських країнах частка онлайн торгівлі в середньому займає 25%.

Онлайн шопінг сфокусувався в центральних і західних частинах України. Це викликано більшою урбанізацією населення в центрі країни. Політична нестабільність на сході впливає на відставання регіону за цим показником.

«Мережа Мегамоллів» - проект, який змінить Київ

Віталій Бойко розкрив деякі деталі безпрецедентного проекту «Мережа Мегамоллів». Про його масштаби свідчить такий факт: сьогодні девелопер Mandarin Plaza Group займає друге місце за обсягом інвестицій в торговельну нерухомість в світі. Причому якщо більшість компаній, представлених в рейтингу, будують в різних країнах і містах, то всі об'єкти українського девелопера розташовані в Києві.

Перший ТРЦ з мережі Мегамолл - Lavina Mall, чинний лідер ринку. Другий - Blockbuster Mall, який відкрився в 2019 році, стане майданчиком для нових брендів і акумулює величезні пасажиропотоки на півночі столиці.

Унікальним об'єктом високої якості стане Ocean Mall - дизайн, архітектура, tenant-mix, розваги та ресторанне пропозицію в ТРЦ перевершать всі бачене досі. Новий центральний Мегамолл претендуватиме на звання кращого торгового центру в світі.

В цілому проект «Network of megamalls» передбачає відкриття 12 об'єктів в Києві.


Читайте також про те, що минулий рік став одним з найкращих для ринку офісної нерухомості. А також про те, де саме у Києві з’являться нові офіси


 
Интересные новости:
28.01.2020
1008
2019 став одним із найкращих для ринку офісної нерухомості за 28 років - вважають експерти...
29.01.2020
1198
Вже цього року столиця має поповнитись більш ніж 200 тис кв м офісної нерухомості (звісно, за умов д...
22.01.2020
943
Як змінювалась вартість квадрату у передмісті Києва протягом року і якою вона була у грудні...
17.03.2020
397
Де знайти вигідніше приміщення для бізнесу? І що обрати, купівлю чи оренду?...
13.03.2020
2651
Скільки коштують квартири в різних районах Київської області...
12.03.2020
16800
В Киеве за месяц объем сделок на рынке недвижимости вырос почти в полтора раза...