На українських дорогах повинні проєктувати смуги для велотранспорту та велодоріжки

Українські дороги мають оснастити велодоріжками та смугами для велотранспорту
893 13.01.2020 в 08:37




Велодоріжки


Українські дороги мають оснастити велодоріжками та смугами для велотранспорту. Про це написав Президент Конфедерації будівельників України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.

Саме така норма міститься у ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», який набрав чинності 1 вересня 2018 року.

Для всіх цивілізованих країнах Європи та світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. Впевнений, що багато українців також хочуть їздити на роботу велотранспортом, однак через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок та смуг, це незручно та небезпечно. Тому в ДБН щодо вулиць і доріг введене обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописані чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів.

"Сьогодні багато українських доріг є небезпечними, з точки зору проїзду для велосипедистів. Це підтвердилося після опитування громадської думки серед користувачів соцмережі щодо розміщення велосипедних доріжок та смуг, на дорогах їх вулиць. Біля 85% учасників зазначили, що велодоріжок і велосмуг – не вистачає.

Здійснювати контроль над оснащенням велосипедних доріжок та смуг на дорогах мають органи місцевого самоврядування.

Згідно з вищезгаданим ДБН, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів", - зазначив він.

Ключові фактори розміщення велосипедних доріжок та смуг

- Велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці.

- За наявності забудови з одного боку вулиці слід влаштовувати велодоріжки двостороннього руху на забудованій стороні.

- За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.

Такі зміни дозволять суттєво підвищити безпеку та комфорт, зокрема, велосипедистів на дорогах та сприятимуть активному розвитку велосипедного руху як альтернативи громадському транспорту.

Читайте також про те, що у великих містах необхідно створювати зручні транспортно-пересадочні вузли для населення , а також про те, що ДАБІ в майбутньому мають реформувати.

 
Интересные новости:
23.12.2019
1307
1 березня 2019 року набрав чинності ДБН «Природне і штучне освітлення», яким передбачено...
18.12.2019
728
Місцева влада у великих містах України має докладати усіх зусиль, щоб створювати зручні транспортно-...