РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 38.800 EUR: 42.245
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 38.800
EUR 40.000 41.000 42.245
USD 38.840 39.205 38.800
EUR 42.180 42.709 42.245
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Для підвищення безпеки на українських дорогах тепер можуть з’являтися шумові смуги

З вересня набути чинності зміни до ДБН щодо проектування доріг загального користування. Серед інших змін у них з’явився дозвіл щодо облаштування на трасах шумових смуг

2196 09.09.2019 в 07:43

Шумові смуги можуть врятувати життя

З вересня 2019 року діють нові зміни у ДБН щодо проектування доріг загального користування ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво”. Зокрема, в них міститься рекомендаційна норма щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах - дорогах вищої категорії (І-ІІ категорії).

За твердженням експертів, влаштування шумових смуг – це дієвий спосіб підвищення безпеки на дорогах. Такі смуги можуть влаштовуватися на узбіччях і ділянках дороги з підвищеною небезпекою. Під час наїзду автомобіля на них водій відчуває сильну шумову та вібраційну дію. Це змушує інтуїтивно зменшувати швидкість та підвищувати увагу на дорозі.

«Статистика трагічних випадків, що трапляються на дорогах просто вражає, зокрема, через те, що водій заснув за кермом. Приміром, у низці європейських країн, а також у США застосування шумових смуг є обов’язковим і це дозволило досягти значного зменшення аварійності на дорогах – мінімум удвічі, а іноді і в 4-6 разів.  Цей факт ми взяли до уваги, переглядаючи ДБН щодо проектування доріг загального користування та прописали доцільність їх влаштування на найбільших трасах», - зазначає замміністра Міністерства розвитку громад і територій Лев Парцхаладзе.

Використання шумових смуг на дорогах є рекомендаційною нормою, яка стосується нового будівництва, реконструкції та капремонту доріг. 

Шумові смуги мають влаштовуватися відповідно до технічних вимог, прописаних у ДСТУ 8732:2017 “Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги. Правила застосування”.

Раніше ми писали, що новими ДБН передбачено обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на найбільших трасах (дорогах І категорії) при їх новому будівництві – до 3,5 м замість 3,75 м.


Про внесення змін до Державних будівельних норм читайте у розділі «ДБНи», тут зібрані ВСІ нововеддення норм та коментарі експертів. 

 
 
Интересные новости:
09.09.2019
1664
З вересня набули чинності ДБН щодо проектування і будування метрополітенів – відповідно до них...
06.09.2019
3476
У процесі оновлення перебуває ДБН “Підприємства харчування”. Серед змін, які обговорюють...
06.09.2019
2313
Згідно з ДБН «Житлові будинки. Основні положення», що набуває чинності у грудні цього ро...
24.08.2023
2036
Проектом наказу пропонується затвердити зміни, якими визначити особливості розроблення розділу або ч...
24.08.2023
1801
Встановлюються чіткі вимоги до проєктування та будівництва нових тунелів на дорогах та залізничних ш...
15.08.2023
2996
Документ встановлює чіткі вимоги до проєктування та будівництва нових захисних споруд, а також рекон...