Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.940 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.748 |
USD | 41.760 | 42.185 | 41.940 |
EUR | 43.550 | 44.230 | 43.748 |
Об’єднання підприємств ГМК України «Укрметалургпром» закликає уряд запровадити дворічний мораторій на підвищення тарифів “Укрзалізниці” та провести аудит у держкомпанії, повідомляє УНІАН.
Підвищення тарифу на вантажні перевезення на 37%, яке пропонує УЗ, матиме катастрофічні наслідки для економіки зазначається у листі, адресованому прем’єр-міністру Денису Шмигалю та віцепрем’єру з відновлення України – міністру розвитку громад та територій Олексію Кулебі.
Як йдеться у зверненні, за наявною інформацією, 28 листопада відбулася зустріч Олексія Кулеби з керівництвом УЗ, де було прийнято рішення підготувати проєкт наказу щодо проведення індексації вантажних залізничних тарифів з підвищенням останніх на 37%.
«Це рішення викликало велике занепокоєння у гірників і металургів України, які категорично виступають проти подібного кроку. Адже наслідки для економіки країни будуть катастрофічними – із зупинкою стратегічних підприємств та суттєвим скороченням валютної виручки», – повідомляється у листі.
В Україні саме залізниця є основним засобом вантажоперевезень, нагадує “Укрметалургпром”. Якщо у Німеччині загальна частка вантажоперевезень залізницею не перевищує 20%, то в нашій країні вона забезпечує майже 82% вантажних та 36% пасажирських перевезень.
Як підкреслюється, українська промислова бізнес-спільнота вже відчула значний фінансовий тиск після серії підвищень вантажних тарифів у 2021 та 2022 роках, які призвели до рекордного збільшення витрат на залізничні перевезення.
Підвищення тарифів, зазначає “Укрметалургпром”, не дозволить розв’язати проблеми УЗ, якщо не буде реформована структура оператора та не будуть залучені внутрішні ресурси. Наразі витрати “Укрзалізниці” зростають швидше за доходи, що вимагає термінового перегляду витратної політики.
Як йдеться у листі, через постійне необґрунтоване підвищення тарифів на вантажоперевезення значна кількість вітчизняних галузей поступово відмовляється від послуг УЗ, віддаючи перевагу альтернативним способом транспортування, а в гіршому – суттєво скорочує виробництво чи зупиняється.
«А УЗ замість утримання вантажів на залізниці та збільшення вантажної бази розширює свою базу витрат. Адже з вересня 2023 року УЗ не продала жодного лота металобрухту – хоча реалізація брухту дає мільярди гривень додаткових доходів», – підкреслили в УМП.
В об’єднанні закликали уряд ініціювати заходи із покращення фінансового стану УЗ, зокрема, розвитку вантажної бази та оптимізації витрат, а також підвищити ефективність використання активів державного монополіста. Окрім того, “Укрметалургпром” вважає необхідним запровадження мораторію на підвищення вантажних залізничних тарифів до скасування воєнного стану та на період не менше двох років після закінчення бойових дій.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.