Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.331 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.691 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.331 |
EUR | 43.550 | 44.201 | 43.691 |
В липні 2024 року було зареєстровано Законопроєкт №11416 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Фахівці Конфедерації будівельників України проаналізували цей законопроєкт та звернули увагу на низку норм, які можуть нашкодити не лише будівельному бізнесу, але і всій українській економіці.
Так, внесений законопроєкт містить підвищення ставок оподаткування, запровадження нових податків, а також ускладнення умов податкового звітування. При цьому, положення урядового законопроєкту не містять жодних запроваджень, які б підвищували ефективність роботи контролюючих органів, а саме збільшення автоматизації, відповідальності, публічності. Не йдеться також про жодні спрощення для бізнесу, такі як інформування, упередження штрафів тощо.
Будівельна спільнота занепокоєна тим, що нові норми посилять фіскальний тиск на добросовісних платників податків, заохочуючи зростання тіньової економіки.
Наприклад, підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5% призведе до збільшення навантаження на заробітні плати, і може створити ризик їхнього переходу в тінь, що є абсолютно неприйнятним.
Також експерти КБУ занепокоєні додатковим впровадженням податку з обороту, що буде вкрай обтяжливим для будівельного бізнесу, адже специфіка будівельної сфери передбачає значну кількість компаній, які беруть участь у загальному процесі будівництва. Тож, враховуючи, що в ланцюгу будівництва, кожна із компаній вимушена буде сплачувати додатковий збір у розмірі 1,0 % доходу від діяльності, то в кінцевому результаті це призведе до значного здорожчання будівництва, так як в результаті ставка військового збору становитиме вже не 1% доходу, а може фактично вже збільшитись до 5% і більше. Це, в свою чергу, також вплине на вартість житла в новобудовах, яку будуть змушені сплачувати наші громадяни. Зважаючи на те, що значний відсоток покупців житла станом на сьогоднішній день є внутрішньо переміщені особи, здорожчання 1 кв.м. житла може критично вплинути на спроможність вказаних осіб придбати таке житло.
Законопроєктом, серед іншого, пропонується доповнити статтю 16 Податкового кодексу України, яка визначає перелік обов’язків платника податків проводити інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки на вимогу контролюючого органу під час проведення перевірки в строки та в обсязі, що зазначені у такій вимозі, за присутності посадових осіб контролюючого органу. Водночас чинне податкове законодавство не визначає чітку форму вимоги про проведення інвентаризації. Тому кожна ситуація, особливо у поточних обставинах воєнного стану, є індивідуальною, і провести інвентаризацію у тому порядку та строки, як вимагає податковий орган, забезпечивши присутність контролюючих осіб, часто видається неможливим.
Для прикладу, для будівельних компаній, які щодня використовують товарно-матеріальні цінності в процесі будівництва, забезпечити своєчасну інвентаризацію залишків товарно-матеріальних цінностей за присутності посадових осіб контролюючого органу – буде складно, адже частина товарно-матеріальних цінностей зберігається в межах фронтів будівельних робіт, в тому числі на об’єктах будівництва на висоті (останні поверхи), на об’єктах будівництва в зонах бойових дій тощо, і забезпечити своєчасний та прозорий механізм інвентаризації із забезпеченням присутності представників контролюючих органів не видається можливим, враховуючи специфіку будівельної галузі.
В свою чергу, законопроєкт розширює перелік порушень, за наявності яких може бути застосований адміністративний арешт майна, визначаючи, що навіть сама відмова посадовим особам контролюючого органу бути присутніми при проведенні інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки, незалежно від того, обґрунтована така відмова чи ні, тепер може стати підставою для застосування адміністративного арешту майна, незалежно від того, чи порушив платник податку вимоги податкового законодавства чи ні, що в цілому може призвести до грубих порушень прав платників податків.
Як альтернативу, експерти КБУ пропонують спробувати знайти інші резерви за рахунок, до прикладу, підвищення ефективності роботи контролюючих органів, автоматизації бізнес процесів тощо. В свою чергу, в якості альтернативи, пропонується, замість введення нових податків, спробувати вирішити задачу наповнення бюджету тимчасовим підняттям існуючих ставок податків на визначений термін, про що також говорять і інші аналітики.
Конфедерація будівельників України підготувала і надіслала відповідне звернення з описом ризиків та пропозиціями вирішення цього питання уповноваженим представникам влади:
КБУ готова до фахове обговорення можливих альтернативних варіантів поповнення бюджету та закликає до спільної роботи для пошуку шляхів вирішення цього питання.
ПЕРЕМОЖЕМО І ВСЕ ВІДБУДУЄМО!
РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!
СЛАВА УКРАЇНІ!
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.