Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.253 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 43.563 |
USD | 41.150 | 41.649 | 41.253 |
EUR | 43.370 | 44.039 | 43.563 |
У Лондонському Сіті, кварталі хмарочосів та фінансовому центрі Лондона, відбувається пішохідна революція: вулиці, колись спроєктовані під автомобілі та вантажівки, розширюють та перетворюють на громадські простори, повідомляє Bloomberg.
Біля Банку Англії, що знаходиться у центрі Сіті, знаходиться перехрестя, на якому перетинаються аж девʼять вулиць. Поруч розташована станція метро Bank, якою щоранку користуються десятки тисяч лондонців – років 20 тому при виході зі станції перше, що можна було відчути – це запах вихлопних газів, розповідає голова Комітету планування Лондонського Сіті Шраван Джоші. Нагадаємо, що Сіті є самоврядною одиницею, яка знаходиться під управлінням Корпорації Лондонського Сіті – муніципальної адміністрації на чолі з лорд-мером.
Минулого року транспортним засобам, окрім автобусів та велосипедів, заборонили вʼїзд на перехрестя у будні дні з сьомої ранку по сьому вечора – це цілих 12 годин на добу. Окрім цього, на вулиці Mansion House Street, що знаходиться на перевантаженому перехресті, встановили три лави з білого граніту. У Лондонському Сіті сподіваються, що вони спонукатимуть працівників кварталу та перехожих перепочити посеред жвавої вулиці.
Минулого місяця торговельному центру Royal Exchange shopping center, що знаходиться на перехресті та у приміщенні якого раніше знаходилась біржа, дозволили встановити різдвяні деревʼяні будиночки, у яких продавали глінтвейн. Шраван Джоші каже, що такі покращення змінюють думку лондонців про Сіті – він поступово змінює образ із недружнього до пішоходів фінансового центру на місце, куди хочеться потрапити. Історикиня архітектури Емі Томас вважає, що якби працівник Сіті з 1980-х потрапив би сюди зараз, він би побачив «зовсім інший світ».
Томас додає, що пандемія COVID-19 пришвидшила зміни у кварталі, проте вони назріли вже давно. У 20 столітті вулиці кварталу проєктували під службові автомобілі, вантажівки та таксі, проте теракт 1993 року у Сіті змусив місцеві компанії замислитись над пішоходизацією – вибухівку тоді провезли в одній із вантажівок. Місцева влада поступово змінює стан речей, проте робить це без особливого розголосу, адже такі ініціативи як Ulez, запровадження обмеження у 30 км/год та запровадження «15-хвилинних міст» вже наштовхнулись на опір суспільства.
Сьогодні 97% подорожей Сіті відбуваються пішки, на велосипеді або в громадському транспорті. Минулого року велосипеди стали найбільш популярним способом пересування у Сіті – вони вперше обійшли машини та таксі. Транспортна стратегія Сіті передбачає до 2044 зменшити кількість моторизованих транспортних засобів на 50% від показників 2017 року.
Які плани у Сіті та що вже вдалось зробити?
Десятки років на вулиці Fleet Street розташовувались підприємства з виробництва газет – вони вже давно переїхали звідти, проте широкі вулиці, які проєктували спеціально під вантажівки, що перевозили чорнила та папір, залишились.
Минулого місця студія архітектури та дизайну Gensler разом з бізнес-групою із Fleet Street оголосили про багатомільйонний план реконструкції вулиці: проїзну частину звузять, пішохідні переходи зроблять синхронізованими, а також встановлять парклети (невеликі громадські зони на тротуарах – ред.) та висадять дерева. Гарет Робертс, що працює у компанії з нерухомості, каже, що таке оновлення вулиці привабливе для орендодавців, адже орендарі готові платити більше за місцевість, яка створена для людей.
Планують зробити пішохідною й іншу вулицю: широку проїзну частину біля Собору святого Павла Корпорація Сіті планує перетворити на пішохідну площу розміром з футбольне поле – вона стане однією з найбільших у місті. Площа простягатиметься від колишнього Музею Лондона до Собору та створить пішохідну зону від житлового комплексу Barbican estate та офісів Сіті до Моста Міленіум.
Схожий проєкт вже втілили на вулиці Strand, що знаходиться зовсім поруч із Сіті. Раніше церква Сент-Мері-ле-Стренд була оточена дорогою з обох боків та стояла на самотньому острівці посеред вулиці – водії автобусів називали це місце «Свята Мері перекриває дорогу». Нещодавно біля церкви облаштували пішохідну площу – тепер там гуляють студенти та відвідувачі галереї, що поруч.
Попри успіхи кампанії, не всі в місті радіють змінам: деякі радники Корпорації Сіті вважають, що настільки обмежувати рух автомобілів у Сіті не варто. Вони кажуть, що, оскільки фінансовий квартал відомий на весь світ, сюди приїжджають бізнесмени з різних країн – вони розраховують, що зможуть легко та швидко дістатись з аеропорту до офісу. Джеймс Томсон, один із радників, навіть вважає, що Сіті ризикує стати «бізнес-Діснейлендом», якщо пішоходизацією продовжать.
Голова Комітету планування Шраван Джоші відповідає на це так: на його думку, Сіті ніколи не стане повністю пішохідним. «Уявіть собі заворушення на вулицях, якщо банки не зможуть отримати капучино вранці», – жартує він.
Цікаво про будівництво: Rauta пропонує нову послугу – виконання функцій служби замовника у будівництві
Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.