Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
Суворий карантин вимушено перевів більшість офісних співробітників на віддалену роботу. Переваги та недоліки такого рішення оцінили всі. Згідно з опитуванням віддалених працівників, яке провела міжнародна компанія Nielsen, 52% респондентів хотіли б мати можливість працювати вдома, а 25% воліли б працювати виключно вдома. При цьому 72% нових віддалених працівників сприймають себе більш або настільки ж продуктивними, коли працюють вдома. Але є завдання, які потребують синергії команди, тому ефективніше вирішуються в офісному просторі. Тож сьогодні роботодавцю необхідно виграти битву за співробітника, створити йому безпечне та комфортне середовище саме в офісі.
Безпека
На жаль, людство вступає в еру пандемій. Тож офіси мають виконувати функцію першого кордону боротьби з потенційною загрозою зараження. Сучасні технології та диджиталізація у змозі створити безпечний простір.
Вхідна група може бути оснащена дезінфекційним тунелем з термодатчиком. Відеокамери з температурними датчиками - на кожному поверсі та кожному офісі.
Вхідні блоки офісних будівель мають відкриватись автоматично. Щодо пропускної системи, необхідно активніше впроваджувати безконтактні системи, які мінімізують дотики до ручок дверей та кнопок ліфтів, наприклад, система розпізнавання облич, тощо. Обов’язковий пункт - безконтактні системи в санвузлах (двері, змив, диспенсери тощо).
Для облаштування офісу обирайте матеріали та меблі, що легко дезінфікуються. Уникайте пористих поверхонь, таких як натуральне дерево, - вони не переживуть численних обробок.
Окрім дезінфекційних засобів рекомендують використовувати разові паперові килимки для робочих поверхонь, які викидають у кінці кожного дня.
Якість повітря, води та світла теж належить до питань безпеки. Навіть якщо столи співробітників стоять на великий відстані один від одного, це не врятує, адже люди дихають одним повітрям. Краще відмовитись від центральної системи вентиляції на користь автономної для кожного приміщення. Серед рекомендацій ВООЗ по мінімізації розповсюдження коронавірусу - природна вентиляція, відкриті вікна збільшують швидкість повітрообміну.
Обов’язковими стають не тільки дезінфекція приміщень та поверхонь, але й повітря (антибактеріальні фільтри, UV-лампи, вбудовані у канальні системи вентиляції, тощо).
Мобільність
В умовах загальної турбулентності офіси мають швидко підлаштовуватись під вимоги бізнесу та побажання співробітників, зміну локації, розширення/зменшення орендованої площі, формату роботи, тощо. Імовірно, збільшиться потреба у мобільних офісах, за допомогою яких ці завдання вирішуються у лічені тижні. У такого рішення є єдиний мінус - ціна, адже такі конструкції дорожчі за стаціонарні рішення.
Персоналізація
Дозвольте співробітникам підлаштовувати робочий простір під себе. Якщо раніше деякі з роботодавців дозволяли обирати оргтехніку чи меблі згідно з власним комфортом, тепер це стає необхідністю - запропонуйте працівникам власноруч обрати організацію робочого простору та засоби персонального захисту.
Можливість співробітників формувати свій графік роботи активізує розвиток тренду hot desking - що дозволяє декільком коллегам працювати за одним фізичним робочим місцем поперемінно. Приходячи до офісу, людина займає будь-яке вільне місце, а закінчивши роботу, залишає особисті речі в шафах-локерах. Меблі теж мають стати «трансформерами», підлаштовуючись під запити співробітників, наприклад, з функцією зміни висоти столів, нахилу стільниці. Особливо це прийдеться до вподоби тим, хто полюбив працювати стоячі.
При цьому в посткарантинному світі рекомендується забезпечити профілактичну відстань між робочими місцями не менше 2 метрів та організувати маршрути переміщення по офісу, що не перетинаються.
Матимуть попит технології, які дозволять людині в обмеженому радіусі навколо себе домогтися часткової звукоізоляції. Як варіант - персональні звукоізоляційні перегородки, які одночасно виконують функцію захисного протиепідемічного екрана.
Острівці для віддалених співробітників
Великі зали для заходів у складі офісів у посткарантинний час не мають сенсу. Наради та тренінги краще проводити онлайн або на свіжому повітрі. Краще переобладнайте ці приміщення як острівці для тих співробітників, які обрали дистанційний формат роботи. Вони мають знати, що їм раді в офісі у будь-який час, що для них облаштований комфортний робочий простір. Хтось захоче втекти до офісу пару разів на тиждень, хтось прийде на роботу, щоб особисто обговорити завдання з колегами.
Щодо загальних зон - вони не зникнуть через карантин, навпаки, їх привабливість та цінність зростає. Відкриті простори повинні створювати та підтримувати настрій, задля якого люди повертаються в офіс. Це неодмінно креативні офіси, з природним сонячним освітленням та озелененням, в ідеалі - з відкритими просторами та терасами з ліхтарями.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.