РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.011 EUR: 44.726
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.011
EUR 40.000 41.000 44.726
USD 40.950 41.451 41.011
EUR 44.550 45.349 44.726
Новость

Будівництво Великої кільцевої дороги: проєктні роботи поновлено. Що відомо? (МАПА, ІНФОГРАФІКА)

Служба автодоріг Київщини розпочала проєктувати будівництво Великої кільцевої дороги
6372
10 ноября 2020 г.


Будівництво Великої
кільцевої дороги


Служба автомобільних доріг (САД) у Київській області замовила розробку проєктно-кошторисної документації для двох ділянок Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва (ВКАД). Майже 38 млн гривень заплатять за проєкти будівництва ВКАД між автодорогами Київ-Одеса і Київ-Чоп та Київ – Чоп і Київ – Ковель – Ягодин. Проєктувати першу ділянку буде створений наприкінці серпня 2020 року турецько-український консорціум “Мегапроект”, а другу – засноване Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор) підприємство “Укрдіпродор”. Наразі експерти вважають, що розпочати будівництво ВКАД сьогодні абсолютно реально. Проте через спірні земельні питання дорога може стати довшою орієнтовно на 30 км.

Як стало відомо з оголошень електронної системи публічних закупівель Prozorro, у жовтні 2020 року Служба автомобільних доріг у Київській області уклала два договори щодо розробки проєктно-кошторисної документації для будівництва двох ділянок Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва. Сумарно за роботи повинні заплатити 37,99 млн гривень.



Що проєктують

Перший договір (ціна – 23 млн гривень) було укладено 8 жовтня 2020 року з консорціумом “Мегапроект”. Він передбачає розробку до 20 червня 2021 року проєктно-кошторисної документації для будівництва ділянки Великої кільцевої дороги між автодорогами Київ-Чоп (М-06) та Київ-Одеса (М-05) у Київській області. Проєкт будівництва, згідно техзавдання, повинен містити 5 пускових комплексів, орієнтовна протяжність будівництва – 35,2 км, категорія дороги – 1-Б, орієнтовна вартість будівництва – 12 млрд гривень.

Другий договір (ціна – 14,99 млн гривень) було укладено 23 жовтня 2020 року з заснованим Укравтодором держпідприємством “Український державний інститут з проєктування об’єктів дорожнього господарства “Укрдіпродор” (ДП “Укрдіпродор”, ). Він передбачає розробку до 31 липня 2021 року проєктно-кошторисної документації для будівництва Великої кільцевої дороги між автодорогами Київ – Ковель – Ягодин (М-07) та Київ – Чоп (М-06) у Київській області. Проєкт будівництва, згідно техзавдання, повинен містити 3 пускових комплексів, орієнтовна протяжність будівництва – 19 км, категорія дороги – 1-Б, орієнтовна вартість будівництва – 7,1 млрд гривень.

Підрядники по обом договорам повинні провести комплексні топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, археологічні та гідрологічні вишукування і акустичні вимірювання. Потім на їх основі розробити проєктно-кошторисну документацію для обох ділянок, проєкти землеустрою для відведення Службі автомобільних доріг у Київській області у постійне користування земельних ділянок для будівництва дороги та тендерну документацію для замовлення будівельних робіт. Після цього підрядники повинні забезпечити проходження державної експертизи проєктів вказаних ділянок дороги.

Проєктування, як вказано у техзавданнях до договорів, здійснюється на підставі Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018—2022 роки (зі змінами) та постановою Кабміну від 29 січня 2020 року №36. 

Також у техзавданні відмічається, що всі прийняті в попередні роки центральними та місцевими органами виконавчої влади рішення та нормативно-правові акти щодо ВКАД не втрачають свою силу і підлягають врахуванню у проєктах. Зокрема, у частині накладення обмежень із земельними ділянками в межах 500-метрового коридору проходження ВКАД. Крім того, підлягають врахуванню у проєктах і технічні рішення, прийняті в попередні роки.


Позиція

Голова профільної громадської організації Станіслав переконаний, що всі попередні роки на заваді будівництва ВКАД стояли земельні питання, які сьогодні мають всі шанси бути вирішені, а проєкт повною мірою реалізовано.

Будівництво Великої кільцевої дороги – сьогодні цілком реальний проєкт. Зараз Служба автомобільних доріг Київської області актуалізує наявні дані – мова йде про проєктування та коригування техніко-економічного обґрунтування ділянок під майбутнє будівництво. На будівництво ВКАД вже є черга інвесторів. За моїм даними, це близько 14 компаній, серед яких китайські, азербайджанські, так і компанії з країн Європи, у тому числі потужні консорціуми, з якими підписано меморандуми про співробітництво. Невдовзі будуть оголошені тендери на будівництво перших ділянок кільцевої та тендери на коригування проєктів інших ділянок.

Будівництво Великої кільцевої дороги – це пріоритет Президента та зобов'язання України перед Євросоюзом. Цінність кільцевої не стільки в самій дорозі, скільки в тому, яка інфраструктура буде навколо – це індустріальні парки, підприємства, склади тощо. Більше того, у Кабміні готовий проєкт рішення щодо ініціювання створення вільної економічної зони у цьому кільці.

У той же час цей масштабний проєкт безперечно вирішить проблему з трафіком у Києві та дорожній мережі столичного регіону. В рамках цього проєкту будуватимуться не тільки хороші дороги першого класу як у Європі, а і вкрай необхідний новий міст. У планах за 4 роки повністю відбудувати кільцеву дорогу та “замкнути” її. Передбачається, що міст має бути нижче за течією від Південного мосту (можливо, в районі Обухова) з можливістю перекидати важку бронетехніку. Крім того, коли він буде побудований, по ньому йтиме весь вантажний трафік. 

Проєкт “стояв”, бо було не врегульовано питання права власності на проєктні рішення з будівництва. Адже для того, аби інвестор почав будувати, він повинен володіти проєктом. Думаю, по завершенні всіх тендерів на проєктування, це питання буде врегульоване.

Також робота не проводилась раніше, до Кубракова (Олександр Курбаков є нинішнім головою “Укравтодору” – ред.), тому що на заваді стояли земельні питання. Мова йде про дуже дорогу землю, яку вкрали попередні керівники столиці та столичного регіону, зокрема губернатори Київщини. Адже чиновники, які мали доступ до проєктної документації, розуміли, якими ділянками проходитиме Велика кільцева дорога та розуміли, скільки коштуватиме земля праворуч і ліворуч від неї. Я говорю, що земля вкрадена, бо люди, що були “біля керма”, принаймні з 2014 року, заздалегідь “зарезервували” її, сільські та селищні ради змінили цільове призначення, оформили земельні сервітути без експертизи, оцінки тощо. 

За моїми даними, наразі відкрито 46 кримінальних проваджень щодо земельних махінацій із будівництва Великої кільцевої дороги. Прогнозую, що по завершенні тендерів на актуалізацію проєктних даних, кількість кримінальних проваджень збільшиться щонайменше втричі, будуть скандали. Проте спірні земельні питання будуть так чи інакше вирішуватись, а дорога будуватиметься. Хоча і припускаю, що через земельні спори збільшиться радіус кільця, в результаті дорога стане довшою кілометрів на 30.


Історія ВКАД

Нагадаємо, проєктування Великої кільцевої автодороги навколо Києва було розпочато ще у 2005 році. Ініціатором виступило управління містобудування та архітектури Київської облдержадміністрації (КОДА). В 2007 році цю ініціативу підтримала і Служба автомобільних доріг у Київській області. Після цього була розроблена і узгоджена передпроєктна документація на будівництво автодороги.

Дорога, відповідно до неї, повинна була проходити через вісім районів столичної області на відстані 27-43 км від Києва. Планова довжина нової траси – 214 км, категорія дороги найвища – 1А, з перетинами автодоріг різних рівнів, без світлофорного регулювання за основним проїздом із забезпеченням швидкості до 130 км на годину. Також на ній планували побудувати 50 шляхопроводів, 35 транспортних розв'язок, 3 великі мостові переходи (через Дніпро – 8,2 км, Південний перехід через Дніпро – 4,9 км, через Десну – 1,5 км) та 7 естакад.

Читайте:

31 жовтня 2019 року між Державним агентством автомобільних доріг України і китайською компанією Poly Changda Engineering Co. Ltd був підписаний Меморандум про співпрацю в рамках реалізації першої черги будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва "Транспортне сполучення між М-05 Київ-Одеса і М-06 Київ-Чоп". Будівництво планували розпочати у 2020 році. 

В серпні 2020 року заступник керівника Офісу президента Кирило Тимошенко спільно з головою Державного агентства автомобільних доріг України Олександром Кубраковим заявили про плани будувати навколо Києва дорогу, але вже з назвою “Київська обхідна дорога” та презентували схему її проходження. Відповідно до неї, нова дорога повинна йти так званим напівкільцем загальною протяжністю майже 150 км, матиме шість ділянок, сполучить траси М-07 Київ – Ковель, М-06 Київ – Чоп, М-05 Київ – Одеса, Н-01 Київ – Знам’янка, Н-08 Бориспіль – Маріуполь, М-03 Київ – Харків та М-01 Київ – Чернігів, а також передбачає зведення одного мосту через Дніпро протяжністю понад 25 км. Загальну вартість будівництва цієї дороги в Офісі президента оцінили в 85 млрд гривень.

Читайте:

В порівнянні з початковим задумом ВКАД нова Київська обхідна дорога менша на 65 км, на ній “зникли” два мости і знижено категорію дороги з 1-А до 1-Б. 

Читайте:

Цікаво про будівельну техніку: раніше ми писали про інноваційне навісне обладнання CAT, що дозволяє розширити функціонал міні-навантажувача

Источник:
09 ноября 2020 г.
1373
Зокрема, пропонується відмовитися від зберігання відомостей реєстраційних справ на паперових носіях...
09 ноября 2020 г.
3113
Часть мегапроектов уже в работе. Некоторые закончатся не раньше 2024 года...
09 ноября 2020 г.
956
Повышение НКРЭКУ тарифа на передачу электроэнергии ощутимо ударит по бизнесу и населению...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
12 июля 2024 г.
3112
З появою ЄДЕССБ усі процеси відбуваються в онлайн-форматі, кожен крок  фіксується, а будь-які с...
11 июля 2024 г.
3639
Дефіцит робочої сили, який оцінюють у 20-50%, впливає на всі процеси будівництва. Як він загрожує ри...
10 июля 2024 г.
3995
З житлового фонду соціального призначення можна буде орендувати житло у кількох форматах...
Сегодня
4701
Новий міст спроєктований не як інфраструктурний об’єкт, а як новий громадський простір...
11 июля 2024 г.
9717
Новий простір діє одночасно як міський парк і меморіал...
11 июля 2024 г.
1129
Вітчизняний виробник будматеріалів SWEETONDALE вивів на ринок екструдований пінополістирол XPS ...
12 июля 2024 г.
1307
23 липня 2024 року відбудеться ексклюзивна панель КБУ на тему «АНАЛІТИКА УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ НЕ...
11 июля 2024 г.
1087
31 липня у КВЦ «Парковий» в Києві пройде Конгрес - INVEST IN UKRAINE, в рамках якого від...
28 июня 2024 г.
1623
Захід стане майданчиком для конструктивного діалогу, висловлювання та обговорення різноманітних думо...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
159
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3476
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!