РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.870 EUR: 48.021
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.870
EUR 40.000 41.000 48.021
USD 41.600 42.010 41.870
EUR 48.020 48.900 48.021
Новость

Будівництво Великої кільцевої дороги: проєктні роботи поновлено. Що відомо? (МАПА, ІНФОГРАФІКА)

Служба автодоріг Київщини розпочала проєктувати будівництво Великої кільцевої дороги
6567
10 ноября 2020 г.


Будівництво Великої
кільцевої дороги


Служба автомобільних доріг (САД) у Київській області замовила розробку проєктно-кошторисної документації для двох ділянок Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва (ВКАД). Майже 38 млн гривень заплатять за проєкти будівництва ВКАД між автодорогами Київ-Одеса і Київ-Чоп та Київ – Чоп і Київ – Ковель – Ягодин. Проєктувати першу ділянку буде створений наприкінці серпня 2020 року турецько-український консорціум “Мегапроект”, а другу – засноване Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор) підприємство “Укрдіпродор”. Наразі експерти вважають, що розпочати будівництво ВКАД сьогодні абсолютно реально. Проте через спірні земельні питання дорога може стати довшою орієнтовно на 30 км.

Як стало відомо з оголошень електронної системи публічних закупівель Prozorro, у жовтні 2020 року Служба автомобільних доріг у Київській області уклала два договори щодо розробки проєктно-кошторисної документації для будівництва двох ділянок Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва. Сумарно за роботи повинні заплатити 37,99 млн гривень.



Що проєктують

Перший договір (ціна – 23 млн гривень) було укладено 8 жовтня 2020 року з консорціумом “Мегапроект”. Він передбачає розробку до 20 червня 2021 року проєктно-кошторисної документації для будівництва ділянки Великої кільцевої дороги між автодорогами Київ-Чоп (М-06) та Київ-Одеса (М-05) у Київській області. Проєкт будівництва, згідно техзавдання, повинен містити 5 пускових комплексів, орієнтовна протяжність будівництва – 35,2 км, категорія дороги – 1-Б, орієнтовна вартість будівництва – 12 млрд гривень.

Другий договір (ціна – 14,99 млн гривень) було укладено 23 жовтня 2020 року з заснованим Укравтодором держпідприємством “Український державний інститут з проєктування об’єктів дорожнього господарства “Укрдіпродор” (ДП “Укрдіпродор”, ). Він передбачає розробку до 31 липня 2021 року проєктно-кошторисної документації для будівництва Великої кільцевої дороги між автодорогами Київ – Ковель – Ягодин (М-07) та Київ – Чоп (М-06) у Київській області. Проєкт будівництва, згідно техзавдання, повинен містити 3 пускових комплексів, орієнтовна протяжність будівництва – 19 км, категорія дороги – 1-Б, орієнтовна вартість будівництва – 7,1 млрд гривень.

Підрядники по обом договорам повинні провести комплексні топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, археологічні та гідрологічні вишукування і акустичні вимірювання. Потім на їх основі розробити проєктно-кошторисну документацію для обох ділянок, проєкти землеустрою для відведення Службі автомобільних доріг у Київській області у постійне користування земельних ділянок для будівництва дороги та тендерну документацію для замовлення будівельних робіт. Після цього підрядники повинні забезпечити проходження державної експертизи проєктів вказаних ділянок дороги.

Проєктування, як вказано у техзавданнях до договорів, здійснюється на підставі Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018—2022 роки (зі змінами) та постановою Кабміну від 29 січня 2020 року №36. 

Також у техзавданні відмічається, що всі прийняті в попередні роки центральними та місцевими органами виконавчої влади рішення та нормативно-правові акти щодо ВКАД не втрачають свою силу і підлягають врахуванню у проєктах. Зокрема, у частині накладення обмежень із земельними ділянками в межах 500-метрового коридору проходження ВКАД. Крім того, підлягають врахуванню у проєктах і технічні рішення, прийняті в попередні роки.


Позиція

Голова профільної громадської організації Станіслав переконаний, що всі попередні роки на заваді будівництва ВКАД стояли земельні питання, які сьогодні мають всі шанси бути вирішені, а проєкт повною мірою реалізовано.

Будівництво Великої кільцевої дороги – сьогодні цілком реальний проєкт. Зараз Служба автомобільних доріг Київської області актуалізує наявні дані – мова йде про проєктування та коригування техніко-економічного обґрунтування ділянок під майбутнє будівництво. На будівництво ВКАД вже є черга інвесторів. За моїм даними, це близько 14 компаній, серед яких китайські, азербайджанські, так і компанії з країн Європи, у тому числі потужні консорціуми, з якими підписано меморандуми про співробітництво. Невдовзі будуть оголошені тендери на будівництво перших ділянок кільцевої та тендери на коригування проєктів інших ділянок.

Будівництво Великої кільцевої дороги – це пріоритет Президента та зобов'язання України перед Євросоюзом. Цінність кільцевої не стільки в самій дорозі, скільки в тому, яка інфраструктура буде навколо – це індустріальні парки, підприємства, склади тощо. Більше того, у Кабміні готовий проєкт рішення щодо ініціювання створення вільної економічної зони у цьому кільці.

У той же час цей масштабний проєкт безперечно вирішить проблему з трафіком у Києві та дорожній мережі столичного регіону. В рамках цього проєкту будуватимуться не тільки хороші дороги першого класу як у Європі, а і вкрай необхідний новий міст. У планах за 4 роки повністю відбудувати кільцеву дорогу та “замкнути” її. Передбачається, що міст має бути нижче за течією від Південного мосту (можливо, в районі Обухова) з можливістю перекидати важку бронетехніку. Крім того, коли він буде побудований, по ньому йтиме весь вантажний трафік. 

Проєкт “стояв”, бо було не врегульовано питання права власності на проєктні рішення з будівництва. Адже для того, аби інвестор почав будувати, він повинен володіти проєктом. Думаю, по завершенні всіх тендерів на проєктування, це питання буде врегульоване.

Також робота не проводилась раніше, до Кубракова (Олександр Курбаков є нинішнім головою “Укравтодору” – ред.), тому що на заваді стояли земельні питання. Мова йде про дуже дорогу землю, яку вкрали попередні керівники столиці та столичного регіону, зокрема губернатори Київщини. Адже чиновники, які мали доступ до проєктної документації, розуміли, якими ділянками проходитиме Велика кільцева дорога та розуміли, скільки коштуватиме земля праворуч і ліворуч від неї. Я говорю, що земля вкрадена, бо люди, що були “біля керма”, принаймні з 2014 року, заздалегідь “зарезервували” її, сільські та селищні ради змінили цільове призначення, оформили земельні сервітути без експертизи, оцінки тощо. 

За моїми даними, наразі відкрито 46 кримінальних проваджень щодо земельних махінацій із будівництва Великої кільцевої дороги. Прогнозую, що по завершенні тендерів на актуалізацію проєктних даних, кількість кримінальних проваджень збільшиться щонайменше втричі, будуть скандали. Проте спірні земельні питання будуть так чи інакше вирішуватись, а дорога будуватиметься. Хоча і припускаю, що через земельні спори збільшиться радіус кільця, в результаті дорога стане довшою кілометрів на 30.


Історія ВКАД

Нагадаємо, проєктування Великої кільцевої автодороги навколо Києва було розпочато ще у 2005 році. Ініціатором виступило управління містобудування та архітектури Київської облдержадміністрації (КОДА). В 2007 році цю ініціативу підтримала і Служба автомобільних доріг у Київській області. Після цього була розроблена і узгоджена передпроєктна документація на будівництво автодороги.

Дорога, відповідно до неї, повинна була проходити через вісім районів столичної області на відстані 27-43 км від Києва. Планова довжина нової траси – 214 км, категорія дороги найвища – 1А, з перетинами автодоріг різних рівнів, без світлофорного регулювання за основним проїздом із забезпеченням швидкості до 130 км на годину. Також на ній планували побудувати 50 шляхопроводів, 35 транспортних розв'язок, 3 великі мостові переходи (через Дніпро – 8,2 км, Південний перехід через Дніпро – 4,9 км, через Десну – 1,5 км) та 7 естакад.

Читайте:
Источник:
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Общестроительные новости
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
09 ноября 2020 г.
1454
Зокрема, пропонується відмовитися від зберігання відомостей реєстраційних справ на паперових носіях...
09 ноября 2020 г.
3225
Часть мегапроектов уже в работе. Некоторые закончатся не раньше 2024 года...
09 ноября 2020 г.
1044
Повышение НКРЭКУ тарифа на передачу электроэнергии ощутимо ударит по бизнесу и населению...
16 июня 2025 г.
2762
«Київміськбуд» планує реструктурувати боргові зобов’язання...
16 июня 2025 г.
2545
Партнери підтвердили подальшу підтримку України у впровадженні ключових реформ та надали оцінку прог...
26 мая 2025 г.
2997
Фонд вкладатиме кошти, внесені США та Україною, у проєкти з видобутку природних ресурсів, нафту та г...
Сегодня
4446
Проєкт показує, як можна використовувати залишки будматеріалів у просторі для міста. Він став т...
Вчера
4587
Археологічний парк Помпеїв відтворив стародавній Сад Геркулеса, в якому виготовляли парфуми...
19 июня 2025 г.
6412
Район стане прикладом того, як місто може адаптуватися до змін клімату та ефективно використовувати ...
19 июня 2025 г.
2811
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
17 июня 2025 г.
445
Запрошуємо на Business Day КБУ, який відбудеться вже завтра - 18 червня 2025 року. Другий блок буде ...
17 июня 2025 г.
3048
Під час заходу будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднають...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!