РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.253 EUR: 43.563
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.253
EUR 40.000 41.000 43.563
USD 41.150 41.649 41.253
EUR 43.370 44.039 43.563
Новость

Укравтодор vs сприятливий бізнес-клімат у дорожній галузі. Хто переможе?

Чи здатне державне підприємство покращити умови ведення бізнесу у багатомільйонній галузі?
1202
20 февраля 2020 г.

Зміни в Укравтодорі

Олександр Кубраков, голова Укравтодору розповів про плани розвитку компанії та якість доріг.

Олександр Кубраков, голова Укравтодору
За три місяці роботи в Укравтодорі я особисто познайомився з основними учасниками ринку, бізнес-асоціаціями, мали два великих заходи, де презентували плани на 2020 рік та намагалися донести до бізнесу дві речі: ринок є і він буде рости,  долучайтеся – ми працюємо чесно та прозоро. 

Після зустрічі в Американській торгово-промисловій палаті почув кілька запитів від бізнесу, які підштовхнули мене до ідеї розказати детальніше про те, чим ми займаємося і чому це важливо для бізнес-клімату країни.

Стереотипи та факти

У рейтингу 2018 року WEF Україна на 130 місці за якістю доріг, у Глобальному звіті щодо конкурентоспроможності за 2019 маємо показник "якість дорожньої інфраструктури", і це вже 114 позиція. 

За 2020-2021 плануємо піднятися на 10-15 сходинок.

Враховуючи те, що в пріоритетах на 2020 – не тільки кілометри, але і безпека руху та сучасні інфраструктурні рішення з управління руху – маємо шанси опинитися десь між Болгарією та Тунісом.

Наприкінці січня ми презентували амбітні плани на рік – оновлення більше 4 тис. км доріг державного значення та 2,5 тис. км доріг місцевого значення. Це рекордні показники для України. 

При цьому, навіть цих кілометрів недостатньо для оновлення всієї дорожньої мережі. 

В управлінні Укравтодору близько 45 тис. км доріг, в цілому дорожня мережа України – майже 170 тис. км.  

Звісно, для виконання цих планів нам потрібна активна участь бізнесу. Що може цьому завадити?

Сприйняття галузі. Високий поріг входу, корупційні ризики, трансакційні й адміністративні витрати. При цьому – низьке та нестабільне фінансування. 

По факту – близько 15 великих учасників ринку, 60 і більше учасників аукціонів на проєктах міжнародних фінансових організацій (МФО), стабільне фінансування з Дорожнього фонду (31,5 млрд грн) та залучення додаткового фінансування під державні гарантії та з грошей, які Україна отримала за рішенням Стокгольмського арбітражу. 

Як покращити сприйняття та дійсність?

Перше завдання – лібералізація ціноутворення, типова тендерна документація та протидія "тендерним тролям". 

В 2019 виділилися 4 компанії, які надіслали 720 скарг до Антимонопольного комітету України. 

Через заблоковані тендери мільйони гривень були перерозподілені на інші проєкти та маршрути. 

Ми хочемо зменшити бюрократичне навантаження підрядників і говорити "однією мовою" із міжнародним бізнесом. 

В січні мав зустріч із однією з найбільших дорожніх компаній Австрії, генеральний директор говорить про так звану "смєту", яку не розуміє міжнародний бізнес та "extra fees". 

Щодо другого – запевнили у нульовій толерантності до корупції, а ось з ціноутворенням плануємо розібратися як тільки буде розблоковано парламент і народні депутати зможуть прийняти відповідний закон.

Якщо коротко, сьогоднішня система ціноутворення – це пережиток пострадянської системи, який по фактом є штучним намаганням держави втрутитися у внутрішні розрахунки бізнесу. 

Це означає, що необхідно обґрунтовувати кожну складову витрат дорожніх робіт. Наприклад – зазначити марку машини, кількість працівників, рівень заробітної плати, прибутку тощо. Все це – купа документів в паперовому вигляді.

Така система призводить до того, що в дорожньо-будівельних компаніях відсутня зацікавленість в застосуванні інноваційних технологій і зменшенні витрат. 

Натомість, ринкова система передбачає перехід до твердої (фіксованої договірної ціни), в якій передбачено застосування укрупненого показника вартості робіт і спрощеної форми звітної документаціі. Замовник робіт буде контролювати винятково обсяг робіт, якість, строки виконання та відповідність проєктній докуметаціі. 

В проєктах МФО ми працюємо саме так, і це одна з причин, чому на міжнародних тендерах Укравтодору в рази більше учасників, аніж в системі ProZorro.

Безумовно, бізнес розуміє масштаби грошей, які держава інвестує в дороги. Зараз – Укравтодор безумовний лідер галузі за кількістю та вартістю оголошених закупівель. З початку 2020 опубліковано 433 лоти на сумму 11,2 млрд грн. 

Умова їх належного використання – висококонкурентний ринок, прозорість та контроль якості.

Почув запити від бізнесу – яка доля вагових комплексів, що чекає на бетонні дороги, які умови участі у тендерах у проєктах МФО та в системі ProZorro. 

Чекаємо сертифікацію комплексів WiM та ініціюємо підписання Меморандуму доброчесності у галузі вантажних перевезень.

Меморадум має об’єднати представників логістичного бізнесу, перевізників, аграрні та промислові компанії, від яких залежить формування культури вантажних перевезень. Одними штрафами й обмеженнями українські дороги не зберегти – треба активна позиція усіх учасників ринку.

Читайте також Бюджет із присмаком асфальту. Хто і як будуватиме дороги за рекордні 107 млрд гривень і Тендери на мільярди. Укравтодор повідомив про статус виконання плану на 2020 рік 

Джерело:
epravda
19 февраля 2020 г.
2126
Олександр Кубраков повідомив про намір підняти українські дороги в рейтингу глобальної конкурен...
19 февраля 2020 г.
1384
В 2019 году самыми опасными профессиями были слесарь, газосварщик, машинист установок, водитель, стр...
19 февраля 2020 г.
1581
Державна служба статистики повідомила про суттєве падіння індикатора ділової впевненості у будівницт...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
20 ноября 2024 г.
3618
Верховна Рада України на засіданні 19 листопада ухвалила у другому читанні проєкт закону про державн...
19 ноября 2024 г.
3603
На 2025 рік Уряд виділяє на виплату компенсацій лише 4 млрд гривень – щонайменше вдвічі меншу ...
12 ноября 2024 г.
3894
В той же час Україна потребує 5 мільярдів доларів для термінового відновлення інфраструктури...
Сегодня
4324
Особлива увага приділялася середньовічним технікам, зокрема, відновленню даху, відомого як «лі...
Сегодня
7502
Хмарочос Puzzle Tirana стане сучасним символом Тирани, поєднавши елементи сільської архітектури з жи...
20 ноября 2024 г.
1381
Що включає повний покрівельний комплект Ruukki, та чому його варто обрати...
Сегодня
497
26 листопада 2024 року в Києві відбудеться конференція-діалог "Забезпечення доступу до фінансування ...
11 ноября 2024 г.
1348
18 грудня 2024 року відбудеться UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2024, де будуть відзна...
11 ноября 2024 г.
1266
29 листопада відбудеться семінар та вебінар ФІНАНСУВАННЯ БУДІВНИЦТВА - 2024/2025! Житло (квартири, п...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Андрей Озейчук – строитель с 27-летним опытом, основатель компаний Rauta, Kovlar и Teza, предс...
26 июня 2023 г.
389
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
18 марта 2024 г.
3728
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!