Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.289 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 44.968 |
USD | 41.070 | 41.490 | 41.289 |
EUR | 44.630 | 45.230 | 44.968 |
На трасі, яку капітально не ремонтували протягом 60 років, уже відновили основу та завершують вкладати вирівнювальний шар асфальтобетону.
Щоб повністю відновити шлях на Суми, дорожники працюють цілодобово. Кожного дня на трасі – близько 70 одиниць техніки та 100 робітників. Саме Харків - Охтирка визначена в області пріоритетом у дорожньому будівництві на 2018 рік.
«В області ремонтується велика кількість доріг. Цьогоріч заплановано ремонт біля 15 державних та 80 місцевих. Наприклад, у жахливому стані були дороги на Донецьку та Луганську область. Цього року ми завершуємо їх ремонт. Окреме питання – це дорога Харків - Суми. Усім відома, вона була в дуже важкому стані. Вже восени ця дорога буде якісною та безпечною, - наголошує голова ХОДА Юлія Світлична. - У питанні ремонту доріг маємо підтримку Президента України та уряду. Необхідне фінансування є. Такими масштабами дороги в області не ремонтувалися протягом останніх 10 років».
Дорогу з Харкова до Сум побудували ще в 1952-1956 роках та з того часу жодного разу капітально не ремонтували, хоча мали б це робити кожні 12 років. У результаті на трасі було зруйновано не тільки покриття, але й основа.
«Стан дороги був дійсно патовим. Руйнування були до земельного полотна, ямковість - понад 90 %, на деяких ділянках дорога була зруйнована повністю – з основою», - говорить провідний інженер відділу будівництва та ремонту автомобільних доріг і штучних споруд Служби автомобільних доріг у Харківській області В'ячеслав Назаренко.
У результаті спеціалістам довелося розробити кілька проектних рішень для відновлення основи дороги. Там, де це було можливо, її ремонтували методом холодного ресайклінгу (тобто, використовуючи той асфальт, який знімали фрезою). Але на деяких ділянках це було неможливо.
«Від Богодухова в бік Харкова під низом йде бруківка. Фреза не може передріблювати її. Тому асфальтобетон зрізали до бруківки, а потім, щоб розподілити навантаження, вкладали підставу з щебенево-піщаної суміші з додаванням цементу. Її добре проливали водою (протягом дня поливали від 5 до 10 разів), щоб цемент схопився, та підстава набрала міцність», - розповідає В'ячеслав Назаренко.
Після того, як основу дороги відновили, на неї розпочали вкладати вирівнювальний шар асфальтобетону. Зараз цю роботу майже завершено, і дорожники переходять до вкладання верхнього шару асфальту. Попереду – нанесення розмітки, облаштування зупинок та встановлення дорожніх знаків.
«Дорога буде зроблена в повному конструктиві. Вона гарантовано «простоїть» 12 років», - відзначає начальник Служби автомобільних доріг у Харківській області Євген Зражевець.
Нагадаємо, дорога Харків - Охтирка є найбільш інтенсивною в регіоні. Нею курсує 20 тисяч автомобілів на добу, а в пікові години – ще більше. Окрім того, траса є найбільш складною, адже більша її частина проходить населеними пунктами.
Ремонтні роботи на трасі розпочали в 2016 році. Тоді зробили перші 16 км дороги. У 2017-му – ще 18 км. Також, за дорученням голови ХОДА Юлії Світличної, торік відновили Губарівський шляхопровід, який було демонтовано ще 10 років тому. Це було обов’язковим етапом для подальшого ремонту траси. Зараз на дорозі Харків - Охтирка реконструюють ще один міст – біля села Куп’єваха.
Джерело: kharkivoda.gov.ua
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.