| Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
| USD | 39.800 | 40.300 | 42.067 |
| EUR | 40.000 | 41.000 | 48.335 |
| USD | 41.840 | 42.191 | 42.067 |
| EUR | 48.100 | 48.771 | 48.335 |
Перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ігор ВАСЮНИК: ![]()
Директор інфраструктурних програм Українського інституту майбутнього Володимир ШУЛЬМЕЙСТЕР:




Директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Мінінфраструктури Віктор САСІН:
Голова Асоціації "Укрцемент" Павло КАЧУР: 

Основний ідеологічний принцип програм – це проекти будівництва за схемою проектування design&build. Це коли одна організація сама проектує і сама будує. Якщо організація має свої потужності, щоб будувати цементобетонні покриття, має своє бюро, то може виграти відповідний тендер.

Дивитись повну версію презентації ТУТ>>>
Завідувач кафедри аеропортів, професор НТУ Ігор ГАМЕЛЯК:
Для успішного впровадження цементобетонних доріг треба враховувати наступні фактори: рівень навантаження, клімат, вартість матеріалу та конструкції, раціональну область використання та кадри.
В Україні 32% транспортних засобів рухаються з перевищенням осьових навантажень. За європейськими нормами навантаження має бути 8 тонн, у нас в середньому 43 тонни, а є – 60-80. Дорога має служити 16 років, а служить один рік. Ми не слідуємо за навантаженням сучасних транспортних засобів.
Клімат. Асфальтобетон акумулює 96 % сонячної енергії, в Києві, зокрема, нагрівається до 60 градусів. За нашими ДСТУ повинен нагріватись лише до 50 градусів. Руйнування зростає.
З 2000 по 2008 роки вартість бітуму зросла в 10 разів, цементу – в 4,7 разів. Тоді був ідеальний час для переходу на цементобетонне покриття, яким ми упустили. Вартість бітуму зараз складає від 11 до 15 тисяч гривень за тонну, вартість цементу – від 2 до 2, 5 тисяч за тонну. Тобто, бітум в шість разів дорожчий за цемент.
Бетонна конструкція на 2013 рік коштувала 860 гривень, асфальтобетонна - 1300 грн. Різниця цін в півтора рази, яка залишилась і зараз.
Я не згоден, що при поганих ґрунтах треба класти асфальт. В Радянському Союзі дорогу «Мінськ-Москва», дорогу на Ковель та Обухів, де внизу торф, успішно поклали в афальтобетоні. Тобто, цементобетон треба, навпаки, використовувати там, де більш погані ґрунти".
Дивитись повну версію презентації ТУТ>>>
![]()
Виконавчий директор з інноваційно-інституційних перетворень компаній ДАК «Автомобільні дороги України» Олег ОСТРОВЕРХИЙ:
"Я один з тих, хто давним-давно говорить про необхідність використання цементобетону в дорожньому будівництві України. На сьогодні не бачу ніяких перешкод і проблем у застосуванні цієї технології.
Перевага цементобетонних доріг у їхній довговічності.
Щодо безпеки. Якщо не вистачає коефіцієнту щеплення, то влаштовується ліфт чи шари зносу, певними технологіями наносять шорстке бетонне покриття.
Щоб подолати бездоріжжя в Україні, потрібно усвідомити три важливі моменти:
Цементобетонні дороги вирішують усі ці три завдання".
![]()
Директор Державного підприємства «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»), кандидат технічних наук Василь НАГАЙЧУК:
"Ми повинні визначитись, за яких умов варто класти цементобетон. Найголовніше – це наявність інтенсивності руху. Треба орієнтуватись на магістральні дороги, по яких здійснюється безперервний рух транспорту.
Цементобетонні дороги – це знахідка, адже вони не бояться транспортних навантажень і можуть витримати будь-яку температуру.
Ми знаємо, що 97 % із 170 тисяч кілометрів доріг потребують капітального ремонту. Якщо працюватиме Дорожній фонд і буде фінансування, то буде велика потреба у збільшенні темпів будівництва.
Тому є необхідність впроваджувати цементобетон. Дуже важливо, що цемент – вітчизняний матеріал, який можна спокійно використовувати для будівництва доріг.
Є повне нормативно-технічне забезпечення для впровадження технологій будівництва доріг із цементобетонного покриття".
ЩО ПРО БЕТОННІ ДОРОГИ ДУМАЄ УКРАВТОДОР?
Заступник директора Департамента розвитку доріг-начальник відділу будівництва та реконструкції доріг Укравтодору Андрій ЧАБАНІВСЬКИЙ:ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ЦЕМЕНТОБЕТОННИХ ДОРІГ
Експерти впевнені, що низка переваг цементобетону здатна вирішити надважливе завдання – подолати бездоріжжя та створити якісне та надійне дорожнє покриття.
Плюси бетонних доріг беззаперечні:
• Міцність. Дороги витримують значні навантаження;
• Високий термін експлуатації;
• Висока локальна складова собівартості цементобетонних доріг веде до створення нових робочих місць та зменшення залежності країни від імпорту;
• Економія палива;
• Економія на освітленні доріг;
• Вищий рівень безпеки для учасників дорожнього руху у порівнянні з асфальтобетонним покриттям;
• Підвищення транзитної привабливості.
Варто відзначити, що є кілька важливих моментів при установці та експлуатації бетонних доріг, а саме:
• Тривалий термін перекриття дороги при кладці цементобетону;
• Необхідність проводити роботи надзвичайно скрупульозно, щоб у подальшому не виникало дефектів покриття;
• Рівень шуму при користуванні цементобетонними дорогами вищий. Також деякі експерти заявляють, що щеплення з автомобільними шинами у цементобетону гірше. Це все вирішується технічними способами – нанесенням шорсткої поверхні.
ЩО БУДЕ ЗРОБЛЕНО ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ КРУГЛОГО СТОЛУ
Учасники Круглого столу звертаються з рекомендаціями до центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування:
1. поширити рекомендації Круглого столу з огляду на позитивний вплив для національного виробника, можливість стабільної роботи стратегічно важливих підприємств, надходження до місцевих та державного бюджетів України та соціально-економічний розвиток територій;
2. розглянути можливість підготовки технічної документації, розробки проектів та проведення тендерів на будівництво доріг в цементобетоні, обґрунтувавши їх економічну доцільність;
3. в новій "Державній програмі розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки":
• передбачити показник життєвого циклу дороги в 2—25 років для технічних завдань на ремонт і будівництво доріг;
• визначити перелік доріг з підвищеною інтенсивністю та навантаженнями для забезпечення підвищеної міцності конструкцій при плануванні всіх видів робіт на таких дорогах, а саме:
а) дороги в регіонах з підвищеними температурними режимами;
б) дороги військового призначення;
в) під’їзди до аеропортів та морських портів, ТЕЦ, логістичних центрів, елеваторів;
г) об’їзні дороги великих населених пунктів;
д) дороги до окремих промислових підприємств деревообробної галузі;
е) маршрути руху контейнерів та зерновозів тощо.
• запровадити порядок обов’язкового техніко-економічного порівняння жорстких і нежорстких конструкцій дорожнього покриття під час розробки проектної документації.
Врахування пропозицій Круглого столу дозволять суттєво скоротити бюджетні видатки, підвищать ефективність використання коштів Державного дорожнього фонду, сприятимуть економічному росту держави.
В 2018 році уже на 232 кілометрах українських доріг з’явиться цементобетонне покриття. Головний будівельний портал сподівається, що будівництво бетонних доріг найближчими роками стане загальнонаціональним трендом. Пам’ятаймо, що хороші дороги – не лише візитівка країни, а й наш комфорт та безпека.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.