РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.610 EUR: 48.135
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.610
EUR 40.000 41.000 48.135
USD 41.500 41.999 41.610
EUR 48.000 48.700 48.135
Новость

Залізничні перевезення в Україні дорожчі на 10% ніж у Польщі і Словаччині: бізнес закликали не підвищувати тарифи УЗ

При цьому витрати на оплату праці та інфраструктуру в Польщі і Словаччині - вищі.
1947
Сегодня

Вартість залізничних перевезень 

Об’єднання ключових галузевих асоціацій - "Укрметалургпром", "УкрФА", "Укрцемент", Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів та Союз хіміків України - звернулися до прем’єр-міністра Юлії Свириденко та профільних відомств із вимогою не допустити підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення.

Лист також адресовано керівництву парламентських комітетів, Державної регуляторної служби та правлінню АТ "Укрзалізниця".

У зверненні зазначається,що в умовах війни й слабкої кон’юнктури глобальних ринків будь-яке додаткове навантаження на логістику є катастрофічним для металургів, гірників, хіміків, виробників феросплавів, цементу та будматеріалів.

Промисловці нагадують, що від початку 2021 року тарифи для чутливих вантажів уже зросли у 2,4 рази, а на перевезення порожніх вагонів - у 2,6 рази. Крім того, у 2022 році було здійснене разове підвищення на 70% задля компенсації падіння вантажної бази.

За оцінками ДП "Укрпромзовнішекспертиза", індексація ще на 37% призведе до скорочення ВВП майже на 100 млрд грн, втрати валютної виручки на 98 млрд грн, мінус 36 млрд грн бюджетних надходжень щороку та ліквідації щонайменше 76 тис. робочих місць (із них 26 тис. - у промисловості).

На думку підписантів, наслідком стане не лише зниження виробництва й експортних поставок, а й просідання фінансової стійкості самої Укрзалізниці через відтік вантажів.

Окремо наголошується: вартість залізничних перевезень в Україні вже на 10-60% вища, ніж у Польщі та Словаччині, попри їхні вищі витрати на оплату праці та інфраструктуру.

У ЄС, зазначають промисловці, держави навпаки стимулюють повернення вантажів на колії пільговими ставками та підтримкою як елементом "зеленої" політики; натомість в Україні підвищення тарифів штовхає бізнес на автологістику, що прискорює руйнування доріг і генерує нові бюджетні витрати.

Галузеві об’єднання вважають, що першопричиною фінансового дисбалансу "Укрзалізниці" є системні проблеми, насамперед перехресне субсидування збиткових пасажирських перевезень за рахунок вантажних, надмірна й малодіяльна інфраструктура та висока витратна база.

Вони наголошують: вантажний сегмент УЗ лишається прибутковим (за 2021–2023 рр. - 20-28 млрд грн EBITDA і 13–20 млрд грн операційного прибутку щороку; у 2024-му - близько 20 млрд грн прибутку), однак цих коштів уже не вистачає для покриття зростаючих збитків пасажирки, які у 2026 році прогнозуються понад 25 млрд грн.

Водночас офіційна звітність за І півріччя 2025 року показує 7,3 млрд грн сукупного збитку проти 3,1 млрд грн прибутку роком раніше - витрати зростають швидше за доходи.

Щоб уникнути удару по економіці та не допустити кризи, промисловці пропонують комплекс рішень. Передусім - зафіксувати у держбюджеті-2026 цільові видатки на компенсацію збитків пасажирських перевезень і припинити крос-субсидування за рахунок вантажів - орієнтовно близько 25 млрд грн, у форматі нової бюджетної програми Мінвідновлення (також із компенсацією перевезення гуманітарної допомоги).

Також важливо знизити регуляторний тиск на УЗ і розширити дохідну базу: звільнити від земельного податку під коліями, дозволити консервацію незадіяної інфраструктури, лібералізувати тарифоутворення в пасажирському сегменті. Крім того, потрібно привести мережу у відповідність до реальних обсягів перевезень та потреб Сил оборони, запустити програму підвищення продуктивності праці та розробити програму підвищення конкурентоспроможності УЗ, щоб не допустити відтоку вантажів на автошляхи.

"Ми наголошуємо: підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення не є виходом із кризового становища в якій опинилось Укрзалізниця. Це крок, який лише поглибить її. Наслідком стануть падіння експорту, втрата ринків збуту, закриття підприємств, скорочення робочих місць, зниження валютних надходжень і загальне послаблення економіки. У нинішній ситуації країна не може собі дозволити такий удар", - резюмується у листі.

 Протипожежні стіни з автоклавного газобетону для логістичних центрів 

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
cfts
Фото:
Фото иллюстративное
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Общестроительные новости
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
10 октября 2025 г.
3825
Головні новини, аналітика, анонси та огляди будівельного ринку за 4-10 жовтня 2025...
10 октября 2025 г.
3339
Кількість наймолодших шукачів роботи майже в 10 разів нижча, ніж число найстарших...
10 октября 2025 г.
1723
У вересні 2025 року фахівці ДІАМ опрацювали понад 7 тисяч заяв щодо початку будівельних робіт та при...
22 сентября 2025 г.
3443
Згідно з цим документом, під час воєнного стану та рік після його закінчення доступ до дан...
13 августа 2025 г.
3690
Інвестиційні проекти, які можна буде компенсувати через власні податки підприємства, мають бути реал...
12 сентября 2025 г.
189934
Build Portal зібрав думки будівельної еліти, профільних експертів та представників влади щодо н...
21 августа 2025 г.
3464
Міст матиме довжину 112 метрів та ширину 14 метрів. Він складатиметься з двох рівнів: верхній сполуч...
20 августа 2025 г.
7534
Проєкт став черговим прикладом динамічного розвитку архітектурного середовища Тирани, де останніми р...
19 августа 2025 г.
10628
Компанія створила три окремі зони – аквапарк з інтерактивними водними елементами, лісопарк з в...
Сегодня
3142
14-16 жовтня в МВЦ, м. Київ відбудеться Міжнародна виставка будівельних технологій, матеріалів ...
17 сентября 2025 г.
3038
September Fest — головний міський урбан фестиваль цієї осені, де поєднуються архітектура, куль...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Анна Гонтаренко, Виконавча директорка Українського Центру Сталевого Будівництва у Головному щор...
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!

Ивент
АНОНС: BUSINESS DAY КБУ та круглий стіл на тему «Зелені навички для відновлення України: діалог влади та бізнесу» відбудуться 08 жовтня 2025 року! (ЗАХІД ВЖЕ ВІДБУВСЯ)
Під час BUSINESS DAY КБУ будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднаються для обговорення поточних викликів галузі та ефективної координації зусиль щодо майбутньої відбудови України
Киев
8
октября
необходима регистрация