
Аналітика імпорту та експорту будівельних матеріалів у першому півріччі 2025 року
Тетяна Горго, експерт компанії FTP, представила детальний огляд експорту та імпорту будівельних матеріалів за перше півріччя 2025 року, під час Business Club КБУ, який відбувся 23 липня 2025 року.
За словами експертки, імпорт та експорт сьогодні є не лише цифрами, а показником здатності галузі швидко реагувати на виклики відбудови та адаптуватися до нових умов.
Український ринок будівельних матеріалів активно реагує на виклики масштабної відбудови: зростає локальне виробництво, налагоджуються нові логістичні маршрути, формуються нові підходи до імпорту та експорту.
Аналітика охоплює шість основних категорій товарів:
- вироби з цементу, бетону або штучного каменю, армовані чи неармовані (Код 6810);
- готові сполучні суміші для будівництва, включаючи добавки до цементів, розчинів або бетонів (Код 3824);
- панелі, плити, плитки та блоки з агломерованих рослинних волокон, соломи чи стружки на мінеральній основі (Код 6808);
- вироби з гіпсу або гіпсових сумішей, зокрема панелі, плити, листи та інші аналогічні матеріали (Код 6809);
- покрівельна черепиця, архітектурні елементи та інші будівельні вироби з кераміки (Код 6905);
- металеві конструкції з чорних металів для будівництва, включаючи мости, каркаси, покрівлі та інші елементи (Код 7308).
За результатами аналізу:
- Україна імпортувала значні обсяги цементних виробів, теплоізоляційних матеріалів і покрівельної кераміки. Це зумовлено відсутністю серійного виробництва частини продукції на внутрішньому ринку. Серед лідерів імпорту – Польща, Угорщина та Туреччина. Імпорт таких категорій як теплоізоляція, сухі суміші, керамічні вироби залишається стратегічно важливим для оперативного закриття потреб будівництва, особливо в зруйнованих регіонах.
- Експорт сухих сумішей, металоконструкцій та гіпсових виробів продемонстрував стабільну динаміку, що свідчить про конкурентоспроможність українських виробників. Основними напрямками експорту стали Молдова та країни ЄС, що демонструє довіру міжнародних партнерів.
- Попри зростання обсягів імпорту, внутрішнє виробництво поки покриває лише 7,4 млн тонн із приблизних потреб у 35 млн тонн, що демонструє великий потенціал для розвитку українських підприємств.
«Коли я досліджувала ці показники, мене вразили обсяги нашого експорту. Це великі кошти для бюджету й економіки, що дуже важливо для відбудови в майбутньому.
Відбудова України – це марафон, а не спринт, тому я впевнена, що у наступному півріччі показники по експорту будуть досить високі, можливо, буде зростання», – підкреслила пані Тетяна.
Експертка також наголосила, що FTP, як аналітичний та логістичний партнер будівельної галузі, допомагає бачити тенденції, планувати закупівлі, знаходити надійних партнерів і зміцнювати позиції українського бізнесу - як всередині країни, так і за її межами.

Гідроізоляція без компромісів: як праймер SWEETONDALE
покращує надійність покрівель HYDROBASE у найскладніших умовах
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.