РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.764 EUR: 47.645
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.764
EUR 40.000 41.000 47.645
USD 41.500 41.999 41.764
EUR 47.900 48.750 47.645
Новость

Витрати на приведення українських доріг до стандартів ЄС становитимуть щонайменше 110 мільярдів євро

У розраховану суму не включено потенційні витрати на мости, тунелі, розв’язки, земельні питання чи екологічні заходи, які можуть суттєво вплинути на фінальний бюджет
3189
Вчера

Реконструкція доріг в Україні за євростандартами

Впровадження стандартів доріг TEN-T в Україні може тривати до 25 років і потребуватиме інвестицій у розмірі щонайменше 110 млрд євро.

Про це йдеться в аналітичному дослідженні, проведеному Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій.

Згідно з Регламентом ЄС 2024/1679, який є одним із ключових у сфері транспорту, Україна у межах євроінтеграційного руху має впровадити конкретні технічні та інституційні стандарти облаштування сполучення між великими містами та вузлами ЄС для відповідності вимогам TEN-Т. Серед таких стандартів – створення окремих 4 смуг руху (по 2 в кожному напрямку) шириною мінімум 3,5 м для підвищення безпеки, ефективності та пропускної здатності дорожньої інфраструктури, наявність фізичного розділення напрямків, обмеження доступу з другорядних доріг тощо.

Частина цих маршрутів уже має експрес-стандарт - двосмугові автомагістралі з фізичним розділенням напрямків руху, але значна частина залишається у форматі односмугових доріг.

Згідно з даними дослідження, загальні витрати на повне приведення української мережі TEN-T до стандартів ЄС становитимуть близько 110,6 млрд євро.

Зокрема, реконструкція основної мережі TEN-T загальною довжиною 4 753 км, яка охоплює ключові міжнародні транспортні коридори - траси Київ – Чоп, Київ – Одеса тощо, до рівня двосмугових автомагістралей з розділеним рухом обійдеться орієнтовно у 71,3 млрд євро. Аналогічне оновлення розширеної мережі довжиною 2 619 км, що забезпечує зв’язок між регіональними центрами, прикордонними пунктами пропуску та менш навантаженими ділянками, потребуватиме близько 39,3 млрд євро.

За словами авторки дослідження, наукової співробітниці ІЕД Анастасії Кропової, у розраховану суму не включено потенційні витрати на мости, тунелі, розв’язки, земельні питання чи екологічні заходи, які можуть суттєво вплинути на фінальний бюджет.

На облаштування основної мережі доріг знадобиться орієнтовно 21-22 років, враховуючи підготовчі етапи та середній темп будівництва на рівні 250 км на рік після перших років запуску. Реалізація розширеної мережі, яка охоплює ще 2 619 км, потребуватиме додатково 10-11 років.

Водночас експертка зазначила, що у разі ефективної мобілізації ресурсів, залучення міжнародного фінансування та підрядників ці строки можуть бути скорочені на третину.

 Гідроізоляція без компромісів: як праймер SWEETONDALE покращує надійність покрівель HYDROBASE у найскладніших умовах 

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
ukrinform
Фото:
Фото иллюстративное
Рубрика:
Читайте все статьи рубрики
Дорожное строительство
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
26 июня 2025 г.
3463
Без сполучення залишаються 8 населених пунктів...
30 апреля 2025 г.
2987
Кошти спрямують на ремонт доріг, які критично важливі для евакуації та перевезення військо...
04 апреля 2025 г.
2295
Позиція інженерної компанії БІГ-СІТІ...
31 июля 2025 г.
3187
Документ передбачає залучення приватних інвестицій для швидкого відновлення інфраструктури...
22 июля 2025 г.
2966
Головна зміна - замість окремих тендерів на проєктування і будівництво, держава укладатиме...
16 июня 2025 г.
2882
«Київміськбуд» планує реструктурувати боргові зобов’язання...
Вчера
5409
Хоча Лукас наполягає, що музей не є святинею, присвяченою “Зоряним війнам”, шанувальника...
29 июля 2025 г.
426
Завтрак — это не только самый первый прием пищи, но и основа для хорошего самочувствия. На наш...
31 июля 2025 г.
1980
Київ, 31 липня 2025 — У КВЦ «Парковий» відбудеться головна професійна подія літа &...
30 июля 2025 г.
2296
Головна мета зустрічі — консолідація зусиль будівельного бізнесу задля подолання наслідків рос...
22 июля 2025 г.
852
Вже в середу відбудеться Business Club КБУ, присвячений аналітиці українського ринку нерухомості за ...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!