Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.764 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 47.645 |
USD | 41.500 | 41.999 | 41.764 |
EUR | 47.900 | 48.750 | 47.645 |
Впровадження стандартів доріг TEN-T в Україні може тривати до 25 років і потребуватиме інвестицій у розмірі щонайменше 110 млрд євро.
Про це йдеться в аналітичному дослідженні, проведеному Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій.
Згідно з Регламентом ЄС 2024/1679, який є одним із ключових у сфері транспорту, Україна у межах євроінтеграційного руху має впровадити конкретні технічні та інституційні стандарти облаштування сполучення між великими містами та вузлами ЄС для відповідності вимогам TEN-Т. Серед таких стандартів – створення окремих 4 смуг руху (по 2 в кожному напрямку) шириною мінімум 3,5 м для підвищення безпеки, ефективності та пропускної здатності дорожньої інфраструктури, наявність фізичного розділення напрямків, обмеження доступу з другорядних доріг тощо.
Частина цих маршрутів уже має експрес-стандарт - двосмугові автомагістралі з фізичним розділенням напрямків руху, але значна частина залишається у форматі односмугових доріг.
Згідно з даними дослідження, загальні витрати на повне приведення української мережі TEN-T до стандартів ЄС становитимуть близько 110,6 млрд євро.
Зокрема, реконструкція основної мережі TEN-T загальною довжиною 4 753 км, яка охоплює ключові міжнародні транспортні коридори - траси Київ – Чоп, Київ – Одеса тощо, до рівня двосмугових автомагістралей з розділеним рухом обійдеться орієнтовно у 71,3 млрд євро. Аналогічне оновлення розширеної мережі довжиною 2 619 км, що забезпечує зв’язок між регіональними центрами, прикордонними пунктами пропуску та менш навантаженими ділянками, потребуватиме близько 39,3 млрд євро.
За словами авторки дослідження, наукової співробітниці ІЕД Анастасії Кропової, у розраховану суму не включено потенційні витрати на мости, тунелі, розв’язки, земельні питання чи екологічні заходи, які можуть суттєво вплинути на фінальний бюджет.
На облаштування основної мережі доріг знадобиться орієнтовно 21-22 років, враховуючи підготовчі етапи та середній темп будівництва на рівні 250 км на рік після перших років запуску. Реалізація розширеної мережі, яка охоплює ще 2 619 км, потребуватиме додатково 10-11 років.
Водночас експертка зазначила, що у разі ефективної мобілізації ресурсів, залучення міжнародного фінансування та підрядників ці строки можуть бути скорочені на третину.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.