Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 41.800 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 48.697 |
USD | 41.500 | 41.839 | 41.800 |
EUR | 48.050 | 48.781 | 48.697 |
Команда вчених з Іспанії та Італії розробила революційний спосіб використання недопалків у дорожньому будівництві.
Проєкт, що реалізується за підтримки уряду Китаю, об'єднав дослідників з Університету Гранади та Університету Болоньї, які створили новий тип дорожніх гранул із перероблених сигаретних фільтрів.
Сигаретні окурки, зокрема ті, що залишаються після електронних сигарет, містять велику кількість целюлозних волокон та пластику PLA. Вчені спочатку очищують фільтри від органічної золи, подрібнюють залишки, а потім змішують їх із синтетичним воском типу Фішера-Тропша. Суміш пресують, нагрівають та розрізають, отримуючи спеціальні будівельні гранули.
Ці гранули використовують у поєднанні з переробленим асфальтом - до 40% складу покриття. При нагріванні в бітумі воск розплавляється, вивільняючи волокна, які зміцнюють асфальт, підвищуючи його тріщиностійкість, еластичність та довговічність.
Крім зміцнення дорожнього полотна, технологія дозволяє знизити температуру виробництва асфальту, що економить енергію та зменшує викиди. Дослідження показало, що асфальт із додаванням цих гранул краще витримує транспортні навантаження та температурні коливання.
Щорічно у світі викидається близько 4,5 трильйона сигаретних фільтрів, а до кінця 2025 року це число може зрости до 9 трильйонів. Новий підхід не лише допомагає зменшити шкоду від відходів, а й сприяє розвитку циклічної економіки та сталого будівництва.
Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання
Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.
Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.