РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.509 EUR: 46.995
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.509
EUR 40.000 41.000 46.995
USD 41.250 41.660 41.509
EUR 46.750 47.380 46.995
Новость

Як Мадриду вдалось стати зоною низьких викидів і що буде далі

Обмеження охоплювали спершу лише центральний район (Сентро), тобто менш як 1% всієї площі міста.
5098
28 февраля 2025 г.

Весь Мадрид став зоною низьких викидів 

У січні зона низьких викидів Мадрида, що її почали запроваджувати з 2018 року, поширилася на всю територію муніципалітету. Як це допомогло суттєво покращити якість повітря у місті, пояснює Eurocities.

Іспанська столиця, одне з найщільніше населених міст Європи, довгий час страждала від надміру трафіку та високого рівня забруднення. Географічне розташування (місто оточено горами) перешкоджало розвіюванню завислих частинок вітром. Особливо сильно це відчувалося взимку.

Впровадження зони низьких викидів

Місто запровадило стратегію Madrid 360, що фокусувалася на покращенні мобільності. Зона ZBE (Zona de Bajas Emisiones), куди не пускали автомобілі стандарту нижче Євро-3 для бензинових двигунів і Євро-4 для дизельних, була ключовою складовою.

Обмеження, що охоплювали спершу лише центральний район (Сентро), тобто менш як 1% всієї площі міста, наштовхнулися на спротив. Їх сприймали як обмеження індивідуальних свобод і стягнення грошей. У 2020 році центральну зону скасував Верховний суд на підставі суперечливості правил.

У 2022 році ZBE відновили та стали поступово поширювати на весь 21 район Мадрида. Почали з внутрішньої кільцевої дороги. А від початку 2025 року в місті взагалі не можна їздити на автомобілях із високими показниками вихлопів - незалежно від місця реєстрації транспортних засобів. На лобовому склі автівки має бути наклеєно стікер, distintivo ambiental, що підтверджує відповідність нормам викидів.

У 2022-2023 роках концентрації оксиду азоту в повітрі вперше впали нижче європейських норм. Це при тому, що економічна та туристична активність у Мадриді зростає.

Чинники успіху

Успіх впровадження зони низьких викидів пояснюють тим, що це робилося поетапно, дозволяючи мешканцям і бізнесам поступово пристосуватися та звикнути до змін.

Ще одна складова, яку ілюструє історія зі скасуванням зони в суді, - реформа мусить передбачати чіткі правила та послідовну комунікацію.

Мадрид, зокрема, запускав програму підтримки для водіїв, які хочуть замінити свої автомобілі на екологічніші, однак отримання грантів виявилося складним і заплутаним, тож мало хто зміг цією можливістю скористатися.

Що далі?

Подальша стратегія передбачає створення зон під особливим захистом ZBEDEP (Zona de Bajas Emisiones de Especial Protección) у Сентро та навколо площі Еліптіка, яка розташована у низині та скупчує маси брудного повітря. Там обмеження для автомобілів зроблять ще суворішими.

До кінця цього року Мадрид планує збільшити частку електричних автобусів у парку громадського транспорту до 25%. Місто також стимулює пересування пішки, зокрема, створюючи все більше пішохідних вулиць.

Уряд Іспанії готується зобов’язати всі міста з населенням понад 50 тисяч жителів запроваджувати ZBE.

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
hmarochos
28 февраля 2025 г.
1893
Банк прогнозує зростання ВВП України на 3,5% у 2025 році. У вересні минулого року банк прогнозував з...
28 февраля 2025 г.
3373
Франція з жовтня 2024 року веде переговори з Україною про видобуток корисних копалин для оборонної п...
28 февраля 2025 г.
2841
2024 рік показав, що український бізнес продовжив своє відновлення. Переважна більшість компаній (86...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
02 мая 2025 г.
2820
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
4024
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
19 марта 2025 г.
6440
Тимур Ткаченко оголосив про початок роботи нових правил роботи громадського транспорту під час триво...
24 мая 2025 г.
459
Однією з найважливіших складових сучасного басейну є фільтр, який використовується як основа для очи...
23 мая 2025 г.
7723
Архітектори хотіли продемонструвати, що дерево, як матеріал, підходить для сучасних мостів...
23 мая 2025 г.
3791
Мета вежі – відродження села Муленьс, де наразі проживає лише 11 осіб...
24 мая 2025 г.
925
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
20 мая 2025 г.
944
Цьогоріч переможцем в номінації «Підприємець року» загальнонаціональної програми «...
15 мая 2025 г.
985
Цьогоріч переможцем в номінації «Житловий комплекс року» загальнонаціональної програми &...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!