РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.509 EUR: 46.995
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.509
EUR 40.000 41.000 46.995
USD 41.250 41.660 41.509
EUR 46.750 47.380 46.995
Новость

Бізнес закликає уряд запровадити мораторій на підвищення тарифів “Укрзалізниці”

Підвищення тарифів без реформування структури УЗ не розв'яже проблеми оператора
2657
26 декабря 2024 г.

Мораторій на підвищення тарифів УЗ

Об’єднання підприємств ГМК України «Укрметалургпром» закликає уряд запровадити дворічний мораторій на підвищення тарифів “Укрзалізниці” та провести аудит у держкомпанії, повідомляє УНІАН.

Підвищення тарифу на вантажні перевезення на 37%, яке пропонує УЗ, матиме катастрофічні наслідки для економіки зазначається у листі, адресованому прем’єр-міністру Денису Шмигалю та віцепрем’єру з відновлення України – міністру розвитку громад та територій Олексію Кулебі.

Як йдеться у зверненні, за наявною інформацією, 28 листопада відбулася зустріч Олексія Кулеби з керівництвом УЗ, де було прийнято рішення підготувати проєкт наказу щодо проведення індексації вантажних залізничних тарифів з підвищенням останніх на 37%.

«Це рішення викликало велике занепокоєння у гірників і металургів України, які категорично виступають проти подібного кроку. Адже наслідки для економіки країни будуть катастрофічними – із зупинкою стратегічних підприємств та суттєвим скороченням валютної виручки», – повідомляється у листі.

В Україні саме залізниця є основним засобом вантажоперевезень, нагадує “Укрметалургпром”. Якщо у Німеччині загальна частка вантажоперевезень залізницею не перевищує 20%, то в нашій країні вона забезпечує майже 82% вантажних та 36% пасажирських перевезень.

Як підкреслюється, українська промислова бізнес-спільнота вже відчула значний фінансовий тиск після серії підвищень вантажних тарифів у 2021 та 2022 роках, які призвели до рекордного збільшення витрат на залізничні перевезення.

Підвищення тарифів, зазначає “Укрметалургпром”, не дозволить розв’язати проблеми УЗ, якщо не буде реформована структура оператора та не будуть залучені внутрішні ресурси. Наразі витрати “Укрзалізниці” зростають швидше за доходи, що вимагає термінового перегляду витратної політики.

Як йдеться у листі, через постійне необґрунтоване підвищення тарифів на вантажоперевезення значна кількість вітчизняних галузей поступово відмовляється від послуг УЗ, віддаючи перевагу альтернативним способом транспортування, а в гіршому – суттєво скорочує виробництво чи зупиняється.

«А УЗ замість утримання вантажів на залізниці та збільшення вантажної бази розширює свою базу витрат. Адже з вересня 2023 року УЗ не продала жодного лота металобрухту – хоча реалізація брухту дає мільярди гривень додаткових доходів», – підкреслили в УМП.

В об’єднанні закликали уряд ініціювати заходи із покращення фінансового стану УЗ, зокрема, розвитку вантажної бази та оптимізації витрат, а також підвищити ефективність використання активів державного монополіста. Окрім того, “Укрметалургпром” вважає необхідним запровадження мораторію на підвищення вантажних залізничних тарифів до скасування воєнного стану та на період не менше двох років після закінчення бойових дій.

 Як узаконити самобуд: поради та попередження 

Читайте більше новин про відбудову України у спецтемі на Build Portal 

Источник:
gmk
25 декабря 2024 г.
4938
Проводиться розслідування, щоб встановити причину пожежі...
25 декабря 2024 г.
4331
“Балконні електростанції” можна встановити без складних дозволів і підключити напряму до...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
02 мая 2025 г.
2820
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
4024
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
19 марта 2025 г.
6440
Тимур Ткаченко оголосив про початок роботи нових правил роботи громадського транспорту під час триво...
Вчера
456
Однією з найважливіших складових сучасного басейну є фільтр, який використовується як основа для очи...
23 мая 2025 г.
7720
Архітектори хотіли продемонструвати, що дерево, як матеріал, підходить для сучасних мостів...
23 мая 2025 г.
3790
Мета вежі – відродження села Муленьс, де наразі проживає лише 11 осіб...
Вчера
922
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
20 мая 2025 г.
944
Цьогоріч переможцем в номінації «Підприємець року» загальнонаціональної програми «...
15 мая 2025 г.
980
Цьогоріч переможцем в номінації «Житловий комплекс року» загальнонаціональної програми &...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!