РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 41.571 EUR: 47.295
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 41.571
EUR 40.000 41.000 47.295
USD 41.330 41.831 41.571
EUR 47.000 47.799 47.295
Новость

Занадто амбітні для України: 5 індустріальних об'єктів, які так і залишились недобудованими

5 масштабних індустріальних проектів, які лишилися лише ідеями
8798
24 февраля 2020 г.
Макет Подільсько-Воскресенського мосту

Задуми архітекторів та забудовників в Україні часто амбітні, і навіть занадто. Як результат, хіба не в кожному місті є своє сумне нагадування про те, що не всім великим ідеям судилося стати реальністю. Такі довгобуди своїм похмурим виглядом нагадують про наслідки невдалих розрахунків бюджету, політичних криз та корупції. Проте ці будівлі мали стати чиєюсь домівкою чи офісом, вони могли скорочувати шляхи та просто прикрашати міста. Керівник контент-відділу пресслужби Discovery Channel Олена Клименко пропонує згадати наймасштабніші «індустріальні» довгобуди в Україні, щоб вшанувати розмах думки архітекторів та розібратися, що пішло не так. 

Подільско-Воскресенський мостовий перехід (Київ)

За роки свого існування цей міст буквально став легендою. Він допомагає мешканцям генерувати жарти про метро на Троєщину та про крихкість державних обіцянок і коштів.  

Автори проєкту поставили перед собою дійсно амбітну мету – побудувати масштабний об'єкт дорожньо-транспортної інфраструктури. Міст мав бути двоярусним: шестисмуговий автомобільний перехід з пропускною спроможністю на 60 000 автівок на верхньому ярусі та лінія метро на Троєщину – на нижньому. 

Початок будівництва припав на перші роки незалежності України. Втім, 10 років міст зводився здебільшого фактично, а на практиці весь цей час він тримався на тимчасових опорах. З 2003-го будівництво переходу то відновлюється, то заморожується. 

Підраховано, що для завершення будівництва потрібно понад 400 млн. дол. Тобто потенційно це один з найдорожчих мостів у світі. 

Дарницький приміський залізничний вокзал (Київ)

Недобудований вокзал у трейлері FIFA 20

Занадто великі, що побудувати


Це мав бути найбільший вокзал в Україні. Ба більше, під будівлею мали з'явитися нові станції «зеленої» гілки метро. За задумом архітекторів планувалося, що Дарницький вокзал буде семиповерховою будівлею з центральним тунелем, підземним паркінгом та відкритою автостоянкою. Але вже понад 10 років місцевим мешканцям муляє очі залізобетонний каркас.

Будівництво розпочалося у 2004-му й протягом року тут активно велися роботи. Першу чергу вокзалу завершили у 2007-му, але у 2009-му через брак фінансування будівництво повністю припинилося. 

Наприкінці минулого року в «Укрзалізниці» повідомили, що збираються передати Дарницький вокзал у концесію – завдяки залученню приватного капіталу тут тепер планується будівництво сучасного ТРЦ. 

Льодовий стадіон (Київ)

Одна з причин, через яку видовищний хокей не став популярним в Україні, можливо, криється за стінами недобудованого льодового стадіону біля київської станції метро «Іподром».

У 1978 році почалося будівництво арени за замовленням Міністерства спорту. Планувалося, що це буде багатофункціональна тренувальна база для хокеїстів, гімнастів, представників фігурного катання та інших видів спорту. 

Значні корективи в процес та бюджетування внесла аварія на ЧАЕС у 1986-му – кошти пішли на ліквідацію наслідків трагедії. У 1993-му роботи були повністю припинені. 

Промінь надії з'явився у 2006-му, коли столична будівельна компанія взяла об'єкт в оренду, щоб звести на цьому місті олімпійське селище. Чергові ідеї розбилися об економічну кризу. 

Наразі недобудова знаходиться в оренді приватної компанії, втім, плани про реконструкцію не розголошуються. Подейкують, що тут буде ще один ТРЦ.


Лінія метрополітену (Дніпро)

Дніпро – одне з трьох міст в Україні, де є метро. Втім, порівняно з Києвом та Харковом, дніпровське метро не стільки засіб пересування, скільки нагадування про змарновані надії місцевих мешканців. 

Будівництво метрополітену в тоді ще Дніпропетровську розпочалося у 1981 році. В 1995-му тут відкрилися шість станцій, а містянам пообіцяли розбудову ліній у найближчі роки. Та виконувати обіцянки ніхто не поспішав – будівництво поновилося лише у 2017-му. Понад 20 років до цього на підтримку технічного стану вже побудованих конструкцій було витрачено щонайменше 550 млн грн. 

Оголошення на парканах, що оточують будівельні майданчики метрополітену, обіцяють: нові станції мають з’явитися до 2021 року. Нещодавно їх атакували дрони, які зняли відео для документального фільму про процес будування дніпровської підземки. 

Метротрам (Львів)

 

Наприкінці 1980-х у Львові заходилися активно розвивати громадський транспорт. Наземний трамвай, який вже у ті часи був львівською візитівкою, не задовольняв потреби містян: через численні підйоми та повороти рухався він зі швидкості приблизно 10 км/год. Щоб пришвидшити пересування містом, влада розробила проєкт будівництва частково підземних ліній трамваю. На початку 1990-х головну ідею будівництва було підкориговано – тепер тут будували метрополітен. 

Проте результат не змінився. Коли будівники досягли глибини близько 25 м, будівля Львівської галереї мистецтв стала тріщати по швах, і керівництво установи почало скаржитися. До них приєдналися  мешканці прилеглих будинків, тому будівництво вирішили припинити. 

Часто великі проєкти припиняються саме через те, що вони аж занадто масштабні. Не вистачає грошей, кадрів, матеріалів тощо. Проте у світі є дійсно багато величезних та приголомшливих об'єктів.

Саме їх вивчає у своїй передачі «Велике» британський ведучий Річард Хаммонд, відомий нам за шоу Top Gear. У рамках нової програми, яку можна побачити щосуботи о 21:00 на Discovery Channel, Річард разом з командою відвідують найвеличніші та наймасштабніші у світі будівлі та конструкції.

 

Джерело:
mind
24 февраля 2020 г.
5522
Уряд шукає компроміс щодо взятих раніше державою зобов'язань відносно забезпечення високих «зе...
24 февраля 2020 г.
1428
Нафтогаз пропонує газ за ціною 3 981,00 – 4 606,00 грн/тис. куб. м...
24 февраля 2020 г.
1358
Загалом за рік підприємства загалом виготовили 18,2 млн тонн металопрокату...
Українці, що ви думаєте з цього приводу? Давайте обговорювати!
Не стійте осторонь – вільно діліться своєю думкою з іншими людьми.
Але, будь ласка, будьте ввічливі та дотримуйтесь правил коментування. ПОСИЛАННЯ ЗАБОРОНЕНІ, та блокуються автоматом.
Заборонені будь-які посилання (коментар з посиланням не може бути доданий, він автоматично блокується)

Заборонено і буде заблоковано:
- реклама
- спам та шахрайство
- образи, дискримінаційні висловлювання

Редакція не модерує коментарі, відповідальність за зміст коментарів несе автор коментаря. Редакція Build Portal залишає за собою право не погоджуватись з думкою автора коментаря, проте надає свободу слова відповідно до ст. 21, 24 та ст. 34 Конституції України.

Шановні читачі, читайте коментарі вдумливо, пам'ятайте, що автором коментарів можуть бути різні джерела.

Будь ласка, поставтеся до цих правил з повною відповідальністю.
Якщо дії коментованого шкодять читачам, рекламодавцям, співробітникам Build Portal або всій нашій спільноті, ми можемо заблокувати користувача.
Читать полностью Скрыть
26 мая 2025 г.
2847
Фонд вкладатиме кошти, внесені США та Україною, у проєкти з видобутку природних ресурсів, нафту та г...
02 мая 2025 г.
2823
Згідно з текстом документа, Україна має право сама визначати ділянки, які надаватиме для пошуку та в...
08 апреля 2025 г.
4030
Наразі землі, які були незаконно відчужені, повертаються до держави та територіальних громад че...
01 января 2000 г.
16
Україна поступово інтегрується в європейську нормативну базу у сфері будівельної продукції, зокрема ...
26 мая 2025 г.
5416
Проєкт має на меті продемонструвати, що плавуча архітектура є життєздатною масштабованою альтернатив...
24 мая 2025 г.
471
Однією з найважливіших складових сучасного басейну є фільтр, який використовується як основа для очи...
Вчера
2636
Під час заходу будівельна спільнота та представники влади разом з міжнародними партнерами об'єднають...
26 мая 2025 г.
994
18-19 червня 2025 року у м.Києві відбудеться виставка-форум у сфері інноваційних рішень для теплової...
20 мая 2025 г.
949
Цьогоріч переможцем в номінації «Підприємець року» загальнонаціональної програми «...
Почтовая рассылка Build Portal для участников строительного бизнеса
Только самое важное
*один раз в неделю
Юрій Обух, директор Рууккі Україна розповів про незмінний курс компанії до інновацій і без...
Андрій Озейчук – будівельник з 27-річним досвідом, засновник компаній Rauta, Kovlar та Teza, г...
BUILD PORTAL - Агрегатор новин
  • Збираємо всі існуючі новини будівельного ринку в одному місці
  • Унікальний "SMART рубрикатор" (розумний рубрикатор): це дуже деталізований по кожному напрямку рубрикатор аби ви змогли швидко знайти всі згруповані матеріали з потрібної теми
Build portal - українське народне медіа - без впливу оліграхів та влади!