Необхідно будувати «15-хвилинні міста» - коаліція 96 міст світу. Що це і чому таке важливе?

Інфраструктура має бути у 15-хвилинній доступності від дому для кожного пішохода або велосипедиста
1196 17.07.2020 в 09:06



«15-хвилинні міста»


Міжнародна коаліція C40, до якої входять представники 96 міст, рекомендує створювати «15-хвилинні міста». Про це йдеться в оприлюдненій коаліцією 15 липня програмі щодо відновлення економіки за коронавірусної кризи.

Найактивніше ідею «міста 15 хвилин» просуває мерка Парижа Анн Ідальго. Згідно з нею, культурна, освітня, медична, комерційна та офісна інфраструктура має бути у 15-хвилинній доступності від дому для кожного пішохода або велосипедиста.

О доступной ипотеке можно забыть: в НБУ комментируют продление моратория на взыскание по валютным займам

Ідея щільнішого міського простору, децентралізації й роззосередження міського життя та пішоходизації вулиць – не нова. Її, зокрема, проповідували учасники руху Нового урбанізму, своєю чергою натхненні американською урбаністкою Джейн Джейкобс.

Необхідність у пошуку нових концепцій містопланування наново постала через кліматичні зміни та пандемію коронавірусу, яка вдарила по багатьом комерційним структурам, таким як шопінг-моли, бізнес-комплекси тощо. Вже зараз у США планують перебудовувати занепалі торговельні центри на мультифункціональну забудову.

Як у США сходи таунхаусів перетворилися на центри посткарантинного соціального життя? (ФОТО)

Щільність і піша доступність у рамках «міста 15 хвилин» пітримуватиме локальні бізнеси й одночасно сприятиме зменшенню викидів, які в урбанізованому середовищі утворюються переважно через транспорт. Чим більший commute time – час поїздки, наприклад, з дому на роботу, тим вагоміший вплив на довкілля. Інтернет-шопінг і доставка лише погіршують цю проблему.

«Ми прагнемо заохотити людей купувати локальне і забути про Amazon», – заявила мерка Монреаля Валері Плант, учасниця C40.

Прихильники концепції «міста 15 хвилин» наголошують, що ідея полягає не в тому, аби оголосити війну автомобілям або будувати Лувр на кожному розі, – це радше питання пріоритетів і векторів розвитку. Крім того, рішення мають бути комплексними: недостатньо, наприклад, розширити тротуар і додати велосмугу, якщо поряд залишається автомобільна артерія зі швидким рухом.

Саме тому, наприклад, спроби трансформувати Тайсонс-Корнер, передмістя Вашингтона, виявилися недостатньо вдалими. Протягом останнього десятиріччя офісні та комерційні площі заміняли на мультифункціональну забудову високої щільності, що справді сприяло розвитку малого місцевого бізнесу, проте створити інфраструктуру, сприятливу для пішоходів і велосипедистів, не вдалося. Тож жителі Тайсонса, як і раніше, дотримуються старої моделі мобільності та їздять на роботу до Вашингтона.

На Подільському мосту вже монтують шумозахисні бар’єри та освітлення: нові фото від мера 

Читайте також: раніше ми писали на що слід звернути увагу при виборі шпаклівки та як досягти найкращого результату від фінішного етапу шпаклювання

Источник: hmarochos
 
Интересные новости:
17.07.2020
1178
Названы самые прозрачные рынки недвижимости мира. Аналитики рассмотрели 99 стран и 163 города м...
16.07.2020
914
Міністерство розробляє дорожню карту будівництва для кримських татар на Херсонщині...
06.08.2020
556
Проєкт Генплану пропонує розміщувати бізнес-центри, торгівельно-розважальні комплекси та площі комер...
06.08.2020
760
Доля свободных площадей в торгово-развлекательных центрах (ТРЦ) Киева в январе-июне 2020 года увелич...
06.08.2020
511
Начата разработка планов мер по реализации стратегии, согласно которым, национальными приоритетами о...