Що передбачає проєкт Закону про реєстр реєстрів, прийнятий у першому читанні

Верховна Рада України прийняла в першому читанні проєкт Закону України «Про публічні електронні реєстри». Про що він?

731 07.11.2019 в 08:17



Метою закону є утворення єдиної інтероперабельної системи публічних електронних реєстрів

31 жовтня 2019 року Верховна Рада України прийняла в першому читанні проєкт Закону України «Про публічні електронні реєстри».

Потрібно зазначити, що ще 18 липня 2018 року проєкт вказаного Закону був наданий народним депутатам (попереднього скликання) для ознайомлення. Але його було відкликано 29.08.2018 року. Після цього, 10.09.2019 року в ВР зареєстровано законопроєкт «Про публічні електронні реєстри», текст якого практично повністю співпадає з текстом проєкту відкликаного в 2018 році.

В обґрунтування необхідності прийняття вказаного Закону, його автори зазначають, що на сьогодні в Україні відсутнє єдине правове поле створення, функціонування та інформаційної взаємодії державних, комунальних та інших реєстрів, кадастрів та інформаційних систем; відсутні єдиний термінологічний апарат, єдині вимоги до створення, обміну, зберігання, виправлення та формату реєстрових даних, а також до їх технічної та семантичної інтероперабільності та неперетинного узгодження об’єктів відповідних реєстрів.

Варто зазначити, що 29 травня 2018 року набрав чинності Порядок організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, який визначає порядок визначає механізм організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

А 22 травня 2019 року було запроваджено систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» (Trembita).

Також варто звернути увагу на прийняття 17.10.2019 року в другому читанні проєкт Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, яким, зокрема, посилено відповідальності суб'єктів надання адміністративних послуг (Кодекс України про адміністративні правопорушення буде доповнено статтею 166-27 «Порушення законодавства у сфері надання адміністративних послуг»).

Метою законопроєкту «Про публічні електронні реєстри» є утворення єдиної інтероперабельної системи публічних електронних реєстрів, визначення уніфікованої інституціональної структури функціонування публічних електронних реєстрів та єдиних вимог до їх створення, ведення, взаємодії, адміністрування, модернізації, реорганізації та ліквідації, а також до створення реєстрової інформації та її використання у інших інформаційних системах, при здійсненні дозвільної та іншої управлінської діяльності, наданні адміністративних послуг.

Згідно законопроєкту систему публічних електронних реєстрів складатимуть:

  • базові державні реєстри (Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, Державний земельний кадастр);
  • інші державні реєстри;
  • комунальні реєстри;
  • визначені законом реєстри саморегулівних організацій;
  • Реєстр реєстрів.

Реєстр публічних електронних реєстрів (далі — Реєстр реєстрів) – державна інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для реєстрації та обліку реєстрів, державних та інших обов’язкових для використання класифікаторів, а також інформаційних систем, які забезпечують їх функціонування та використовують інформацію з них.

Об’єктами публічних електронних реєстрів визначені:

  • фізичні особи та їх об’єднання, юридичні особи;
  • землі та земельні ділянки із розташованими на них об’єктами нерухомого майна;
  • окремі спеціальні статуси фізичних осіб та їх об’єднань, юридичних осіб;
  • сертифікати, ліцензії, декларації, повідомлення, дозволи, інші документи дозвільного характеру;
  • природні ресурси;
  • правові режими використання і забудови територій та окремих об’єктів;
  • рухоме майно, яке відповідно до закону є об’єктом державного обліку;
  • майнові та не майнові права, їх обмеження та обтяження;
  • нормативно-правові акти, нормативні акти та документи технічного характеру, судові рішення, виконавчі документи, довіреності;
  • інші, визначені цим Законом та законами, на підставі яких створено відповідні реєстри, об’єкти.

У випадку прийняття цього Закону, він має набрати чинність з 01 січня 2022 року; при цьому процедура об’єднання реєстрів скаладатиметься з двох етапів: до 01 липня 2020 року та до 01 січня 2021 року.

Читайте також про те, що президент вважає за необхідне переведення надання адміністративних послуг в будівництві в електронний формат і введення автоматичної реєстрації в реєстрі дозвільних документів до кінця року.

Автор: Юрій Брикайло, DREAMDIM

Источник: dreamdim
Интересные новости:
07.11.2019
1019
За подключение к сетям электроснабжения в Виннице «Винницаоблэнерго» требует от будущего...
07.11.2019
1914
Президент Владимир Зеленский назначил народного депутата Алексея Кучера губернатором Харьковской обл...
07.11.2019
1241
Президент Владимир Зеленский отметил необходимость до конца 2019 ликвидировать тотальную коррупцию в...
19.11.2019
761
Чиновников Харьковского горсовета обвиняют в присвоении денег, выделенных на ремонт автодорог...
19.11.2019
762
Во Флориде достроили и с успехом открыли 36-этажный готельно-развлекательный комплекс Hard Rock...
19.11.2019
1975
Новый дизель-поезд Крюковского вагоностроительного завода проходит испытания в Днепропетровской обла...