РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.472 EUR: 42.183
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.472
EUR 40.000 41.000 42.183
USD 39.500 39.830 39.472
EUR 42.250 42.850 42.183
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Новий закон обмежує рекламу новобудов: чи буде ефект?

Верховна Рада ухвалила зміни до закону, що обмеження рекламування будов із залученням коштів інвесторів

2275 07.10.2019 в 07:52



Чи досягне нове обмеження ефекту, якого прагне законодавець?

Парламент ухвалив законопроект № 1060 щодо удосконалення ліцензування господарської діяльності. Документ має прямий стосунок до будівництва. Внесено зміни до Закону України «Про рекламу», що вносять обмеження рекламування будов із залученням коштів інвесторів.

Із набранням чинності законом буде заборонено рекламувати об'єкти, щодо яких відсутнє, по-перше, право власності або користування землею, по-друге, документ, що надає дозвіл на будівництво, по-третє ліцензія підрядника на будівництво, по-четверте, ліцензія з надання фінансових послуг на залучення коштів.

Аналогічна заборона існує в законодавстві з 2010 року. У такий спосіб держава намагалася зменшити ризики інвесторів, обмежуючи вихід на ринок компаній, що не мали право залучати кошти у фінансування будівництва. Як ми всі добре знаємо, заборонні методи зазнали повного краху.

Родзинкою законопроекту № 1060 є пряма вказівка, що рекламований об'єкт повинен мати замовника, у якого є право власності або користування на земельну ділянку під будовою. Це, принаймні у контексті рекламної активності, обмежує вкрай поширені схеми «делегування» функцій замовника.

Внаслідок делегування земля належить одній особі, а замовником виступає друга особа — саме таку картину ми маємо у багатьох проектах. Це збільшує ризики інвестора і створює плідний ґрунт для наступних конфліктів і зловживань.

Чи досягне нове обмеження ефекту, якого прагне законодавець? А всі ми розуміємо, що законодавець має щиро прагнути запровадження прозорих правил гри на первинному ринку житлової нерухомості. Саме такі правила є запорукою сталого розвитку ринку та підвищення рівня безпеки для інвесторів. Не маю впевненості у можливості надати ствердну відповідь.

Запровадження додаткових обмежень на рекламу - тактичне лікування наслідків. Стратегічні причини — це незручні й обтяжливі виключні механізми інвестування, що наразі визначені законом як єдино дозволені, а також непослідовність державної політики у цій сфері. Чекаємо на подальші, більш рішучі стратегічні кроки.

Автор: Владислав Кисіль, партнер ЮФ KPD Consulting

Источник: propertytimes
 
 
Интересные новости:
03.10.2019
1782
Сьогодні не існує реальної статистики на ринку житлової нерухомості. Все, що є, має оціночний характ...
02.10.2019
2010
Про те, як правильно вибудовувати комунікації, зокрема, з медіа, і навіщо це потрібно бізнесу, розпо...
27.09.2019
1635
Президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів Іван Салій звернувся до прем'єр-мі...
21.03.2024
6554
Ольга Ворона, директор ТОВ «Пенетрон Україна» розповіла, як в умовах війни змінилас...
19.02.2024
3175
Дізнайтесь більше про новітнє рішення від "БІГ-СІТІ ЮА" у сфері водовідведення, його переваги та осо...
19.01.2024
22636
Анна Гонтаренко, ТВО виконавчого директора Асоціації Український Центр Сталевого Будівництва поділил...