РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.227 EUR: 42.442
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.227
EUR 40.000 41.000 42.442
USD 39.180 39.515 39.227
EUR 42.320 42.839 42.442
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Авто в кожній квартирі: як київські проектувальники змінюють уявлення про житло

Сучасному Києву не вистачає креативної архітектури, а надто зухвалі проекти стримуються нормами, вважають архітектори
1817 11.06.2018 в 07:48



Про бажання створювати небанальне й нестандартне житло і готовність відстоювати власні принципи в переговорах з інвестором розповідає засновник проектної організації Da Vinchi GROUP Сергій Юрець.

Одна з цікавих "фішок", яку використовують за кордоном, - "зелена" покрівля. В оздобленні дахів спроектованих вами будинків є елементи озеленення, наприклад, тераси з оранжереями. Чи плануєте розширити цю ідею до "зеленої" покрівлі?

Для України реалізація "зеленої" покрівлі невиправдано дорога. Наш клімат не дозволяє застосувати технологію, яка активно використовується в тих регіонах Європи, де немає снігу. Ідея цілком реальна, але потрібно встановити накриття (щось на зразок теплиці) на зиму. Для нормального існування рослинам потрібен певний об'єм ґрунту. Якщо на будинок покласти такий шар, монолітна конструкція збільшиться відсотків на 30. У зимовий період ця площа не використовується: там просто лежатиме сніг, який потрібно постійно розчищати. Улітку рослини потребують поливу й догляду, а в наших багатоквартирних будинках наразі не всі готові платити навіть за прибирання та обслуговування. Для догляду за такою покрівлею потрібна зацікавлена людина. У будинках загального користування це не практично. Простіше і раціональніше поставити рослини в контейнерах.

В одному з ваших комплексів працює система smart home. Які функції вона виконує в цьому будинку? Чи складно її обслуговувати?

Складність пов'язана з наповненням. Smart home дає змогу зі смартфона керувати всім будинком. Технологія спрощує доступ як власникові, так і комунальним службам. Функціонал для конкретного будинку залежить від того, за що готовий платити інвестор. Найбільший попит мають автоматичне закривання кранів і виведення показників лічильників на телефон. Крім цього, часто встановлюють автоматичні датчики світла, контроль системи вентиляції та сигналізацію.

На нещодавній виставці Inter Build Expo 2018 ви представили новий вид презентації - віртуальну реальність, яка дозволяє замовникам переглядати дизайн і планування об"єктів. Чи сподобалась вона клієнтам? Як довго тривала робота над реалізацією? 

Саму технологію розробили для власного користування в липні минулого року, а потім показували замовникам, з якими вже працювали. Ми тільки на виставці представили цю послугу й заявили про готовність надавати її новим замовникам. Зацікавленість клієнтів велика, але багато людей на виставці боялися навіть спробувати, тому попит поки що незначний. Майбутнє неминуче, технології розвиваються, і ми за ними активно стежимо.

Иностранцы стали активнее покупать жилье в Украине

Ваша компанія створює проекти з асиметричними конструктивними системами й нестандартним дизайном. Чи виникають проблеми з отриманням дозволу на будівництво?

Питання не в конструкціях і формі. Усі проекти проходять експертизу, перевіряються не одним проектантом, а групою експертів, які додають побажання й зауваження. Найчастіше нам вказують на брак паркомісць, дитячих майданчиків, завелику відстань до дитячого садка чи школи. Приміщення площею 25 кв. м не визнають квартирою, бо в нормах мінімум - 30.

Глобалізація генплану Києва має відбуватися не коштом інвестора однієї ділянки. Вона має стати ідеєю всього міста й безпосередньо головного архітектора Києва. Сьогодні земельні ділянки виділяються під будівництво житлових і нежитлових будинків, але під садки - рідко. Їх нав"язують інвестору, який купує ділянку для будівництва житла. "Ви маєте побудувати на своїй території дитсадок". Замовник погоджується, але запитує: "А як нам це зарахується від держави? Ми купили землю, збудували власним коштом садок. А що далі? Ми його продамо, бо вклали кошти. Продамо інвесторові, який його використовуватиме". Держава робить мінімальні кроки для покращення інфраструктури міста.

Колись ви згадували, що хотіли б створити житловий комплекс, у якому авто можна піднімати у квартиру. На якому етапі цей проект? Чи щось перешкоджає його реалізації?

У голові є, на папері намальований, представники всіх розділів підтвердили, що це безпечний і можливий проект. Згадаймо, наприклад, будівлю Aston Martin (житловий комплекс Aston Martin Residences у Маямі - Ред.) - об'єкт, у якому автомобіль розміщений на поверсі у спеціальному приміщенні. Власник квартири заїжджає в паркінг, авто піднімається на поверх, а він сам - в апартаменти, тобто в одному будинку працюють пасажирський і вантажний ліфти. З технікою не було б жодних проблем, адже в Україні є компанії з виробництва ліфтів, що піднімають не лише легкові автомобілі, а й вантажівки. Це не тільки економія паркомісць, а й родзинка власників елітних машин - привід похизуватися тим, що твоє авто стоїть у квартирі. Від житлових кімнат приміщення для авто планували відділити скляною перегородкою. Мешканці однієї з квартир могли ставити машину на даху. Ми навіть хотіли зробити прозорі стіни, щоб перехожі зовні бачили авто в приміщенні. Проект уже завершили. Цей об"єкт, що набув негативного розголосу, - "Голосіївський квартал" (раніше - "Олімпійське містечко") - не реалізований через інвестора, який вийшов з проекту. Прийшли інші проектанти й відкинули ідею.

Безпечний ліфт і квартира з двома входами теж передбачені в цьому проекті? Ви отримували замовлення на такі будинки?

Так, саме в проекті "Олімпійського містечка". У ньому ми потурбувались про безпеку власника автомобіля. Часто в заможної людини є конкуренти, які можуть погрожувати не тільки їй самій, а й сім'ї. У кожній квартирі був евакуаційний вихід, зображений у проекті, але не вказаний у документації. У приміщенні на кшталт комори розміщений ліфт з автономним виходом до особистого паркувального майданчика без стороннього доступу. З першого поверху до нього можна потрапити лише за відбитками пальців. Ця ідея універсальна й може бути адаптована до будь-якого будинку. Однак такий проект передбачає багато фінансових проблем. Кожна додаткова послуга потребує значної суми, яка впливає на вартість квадратного метра.

Деякі ваші проекти мають панорамні вікна, тераси й відкриті балкони, лоджії з вітражним склом. Хто частіше ініціює такі "фішки": сама компанія чи інвестор?

Замовник найчастіше проти, бо це дорого. Ми робимо будинок максимально комфортним для майбутніх мешканців. Спочатку створюємо проект, а потім вносимо зміни відповідно до бюджету. У кімнатах, де проводять багато часу, встановлюємо панорамні вікна, на відміну від спалень, які хочемо зробити закритою територією. У санвузлах вікна також намагаємось робити, бо це справді зручно.

В столице выросли продажи элитного жилья

Крім проектування й дизайну інтер'єру, ви надаєте послуги з графічного дизайну, зокрема розробки зовнішньої реклами. Чому обрали цей вид діяльності?

Завершивши проект ЖК "Прага", ми зіткнулися з потребою в презентації для продажу. Вирішили, що весь спектр послуг має бути в одних руках, щоб готовий проект відразу продемонструвати замовнику. Для цього попросили партнерську компанію розробити сайт, створили альбоми продажу, макет і VR-продукцію для доступу до кожного приміщення.

Як ви ставитесь до майже нереальних прохань замовника? Як знаходите баланс між тим, що практично можна зробити, і виконанням завдань клієнтів?

Іноді буває важко, але стараємось. Зараз нам у цьому плані допомагає система нормативної документації. Раніше в будівництві було багато неточностей, які можна було використати. І замовники наполягали: "Ми хочемо так, і все". Тоді все це проходило. Зараз система стала жорсткішою. Через це ми маємо більший вплив на замовників і пропонуємо їм: "Зробімо краще ось так. За рахунок часу, який необхідно буде витратити на вирішення проблематики і реалізації вашого варіанту - ви виграєте, встигнете паралельно запустити інший об'єкт". Крім цього, під час розмови намагаємося знайти "спільний знаменник". Часто замовники приходять і кажуть: "Ми хочемо стандартний будинок. Дай нам якийсь проект, який ти вже реалізовував. Ми хочемо зекономити на проектуванні". У такому разі ми відмовляємось. Часто вдається переконати замовника в недоцільності використання аналогії, тому що не гарантовано, що вона ідеальна для цієї ділянки. У решті випадків замовник відмовляється з нами працювати.

Можете пригадати замовлення, які здавалися вам фантастичними?

Житловий комплекс "Прага" на Троєщині. Ідея полягала в тому, щоб максимально забудувати ділянку - ефективно і з "фішкою". Ми саме перед тим були в Європі, жили в апартаментах, вікна яких виходили у внутрішній дворик. Такі будинки в них дуже поширені, навіть в Одесі є кілька таких дворів. Ось ми й запропонували внутрішній дворик.

Для зимового періоду спроектували покрівлю. ЖК "Прага" ми вирішили зробити унікальним проектом з атріумом (простір у вигляді внутрішнього дворика всередині житлового будинку - Ред.) усередині самого будинку. У ньому - надбудова й відкриті коридори. Вийшовши зі своєї квартири, ви потрапляєте у великий об'єм повітря й атмосферу могутності, величності. Таким чином ми стараємося втілювати в Україні небанальне й нестандартне.

Для порівняння, "Комфорт Таун" - це малоповерхова глобальна забудова, але спробуйте уявити, скільки там людей. Попри гарний зовнішній вигляд, для мене це гуртожитки, студмістечко. У "Новопечерських Липках" - 25 поверхів, але машини немає де поставити. Це комплекс із розкрученим іменем, але без ідеї. З того, що зараз будується, мені подобається ідея благоустрою в "Республіці".

Джерело: Delo.ua

 
 
Интересные новости:
11.06.2018
3697
Министерство регионального развития, строительства и ЖКХ Украины внедряет в Украине профессию незави...
11.06.2018
1171
Всеукраинский союз производителей стройматериалов обращает внимание на то, что процесс получения спе...
11.06.2018
1951
Ейндховен у Голландії може стати першим містом, в якому житлові будинки будуть побудовані за допомог...
28.03.2024
2303
Нова фарба здатна розкладати до 96% забруднювальних речовин, забезпечуючи не тільки довговічне ...
27.03.2024
6799
Катастрофа може стати найстрашнішим обвалом моста у США з 2007 року, коли міст I-35W у Міннеаполісі ...